Вплив засобів спеціальної фізичної підготовки на рівень психофізіологічних якостей операторів
Ключові слова:
військовослужбовець-оператор, психофізіологічні якості, професійна діяльністьАнотація
За підсумками проведеного дослідження виявлено вплив засобів спеціальної фізичної підготовки на рівень психофізіологічних якостей операторів радіотехнічних військ на протязі 24-х годинного бойового чергування. Встановлено, що за три роки експерименту в кінці зміни бойового чергування у військовослужбовців покращились показники психофізіологічних якостей: проста сенсомоторна реакція на 5,2% (p<0,001), короткочасна (оперативна) пам’ять на 7,6% (p<0,001) та концентрація уваги на 17,4% (p<0,001).
Посилання
Бородін Ю.А., Красота В.М., Ольховий О.М., Піддубний О.Г. Вплив несприятливих факторів військово-професійної діяльності на фізичний стан офіцерів – спеціалістів операторського профілю. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту: Наук. моногр. / За ред. проф. Єрмакова С.С. Х.: ХДАДМ (ХХПІ). 2006. № 6. С. 1012.
Зараковский Г.М., Медведев В.И. Психофизиологическое содержание деятельности оператора. Инженерная психология. Теория, методология, практическое применение. М.: Наука, 1977. С. 101-119.
Корольчук М.С. Психофізіологія діяльності. К.: КІМУ, 2002. 210 с.
Корчагін М.В. Залежність функціонального стану військово-службовців-операторів від несприятливих факторів військово-професійної діяльності. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова. Серія № 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. – Випуск 14: збірник наукових праць /За ред. О.В. Тимошенка. К.: Вид-во НПУ ім.. М.П. Драгоманова, 2009, С. 106-109.
Корчагін М., Ольховий О. Комплекс показників професійної працездатності військовослужбовців-операторів, Слобожанський науково-спортивний вісник. 2017. № 4. С. 73-77.
Красота В.М. Залежність фізичного стану та психофізіологічних показників спеціалістів операторського профілю від рівня професійної підготовленості. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту: Наук. моногр. / За ред. проф. Єрмакова С.С. Х.: ХДАДМ (ХХПІ). 2006. № 12. С. 8084.
Крушельницька Я. В. Фізіологія і психологія праці: Навч. посібник. К.: КНЕУ, 2000. 232 с.
Ольховий О. М., Маракушин А. І., Попов Ф. І. Теоретично-методичні засади функціонування системи фізичної підготовки військовослужбовців Повітряних Сил Збройних Сил України. Звіт про науково-дослідну роботу (шифр Керівництво ФП). Х. : ХУПС, 2012. 248 с.
Остапенко Ю. А. Профессионально-значимые психофизиологические качества информационно-логической группы спеціальностей. Педагогика, психология и медико-биологические проблемы физического воспитания и спорта / под ред. С. С. Єрмакова. Харьков, 2014. № 4. С. 34–39.
Руснак І.С., Крюков М.П., Кохно В.Д. Будівництво Повітряних Сил Збройних Сил України: питання теорії та практики. Наука і оборона. 2005. №4. С. 8-13.
Сапов И.А., Солодков А.С. Состояние функций организма и работоспособности моряков. Л.: Медицина, 1986. 192 с.