CONCEPTUAL FOUNDATIONS OF LEASING COMPANY COMPETITIVENESS MANAGEMENT

Authors

  • Ю. І. Опанасюк

Keywords:

competitiveness of the organization, principles of competitiveness management, the competitiveness components

Abstract

Some targets and principles of a company’s competitiveness management are defined on the basis of its components differentiation. The mechanism of the production and manufacturing, recruitment and investment competitiveness interaction of a leasing company is investigated, their levels management goals are substantiated, which are focused on achieving strategic competitiveness.

 

Author Biography

Ю. І. Опанасюк

Аспірант

References

Мазилкина Е.И. Управление конкурентоспособностью: уч. пособие / Е.И. Мазилкина, Т.Г. Паничкина. - М.: Издательство “Омега-Л”, 2009. – 328 с.

Фатхутдинов Р.А. Стратегический маркетинг / Р.А. Фатхутдинов. – [4-е изд.]. - СПб.: Питер, 2007. – 352 c.

Должанський І.З. Конкурентоспроможність підприємств: навч. посіб. / І.З. Должанський, Т.О. Загорна. – К.: ЦУЛ, 2006. -384 с.

Тищенко А.Н. Формирование конкурентной позиции предприятия в условиях кризиса / А.Н. Тищенко, Ю.Б. Иванов, Н.А. Кизим. - Х.: ИД “ИНЖЭК”, 2007. – 376 с.

Портер М. Конкуренция: уч. пособие / Майкл Портер ; пер. с англ. (под ред. Я. Б. Заблоцкого). – СПб : Изд. дом «Вильямс», 2001. – 495 с.