Управління якістю обслуговування в гетерогенній інтенційно-орієнтованій мережі на основі мобільного QoE додатку

Автор(и)

  • Микола Іванович Бешлей Національний університет «Львівська політехніка», Україна
  • Андрій Іванович Прислупський Національний університет «Львівська політехніка», Україна
  • Галина Володимирівна Бешлей Національний університет «Львівська політехніка», Україна

DOI:

https://doi.org/10.30837/pt.2021.1.04

Анотація

Традиційні методи управління якістю послуг, що засновані на SLA (угода про рівень послуг), недостатні для забезпечення контрактів, що стосуються якості, між постачальниками послуг та користувачами. У статті пропонується орієнтований на клієнта метод управління якістю надання послуг для гетерогенних мереж мобільного зв’язку. Даний метод базується на новій метриці QoE за шкалою від 1 до 5, що дає змогу врахувати комерційну цінність електронних послуг для кінцевих користувачів. На основі цього підходу конфігурація мережі та функціональність обладнання автоматично змінюються залежно від вимог користувачів. У роботі пропонується концептуальна модель побудови гетерогенної програмно-конфігурованої інтенційно-орієнтованої мережі, яка дає змогу забезпечити ефективне управління спільними ресурсами, адаптуючись під потреби користувачів. Розроблено прототип мобільного та операторського додатку для адаптивного клієнт-орієнтованого надання послуг в гетерогенній мережі, що дає змогу отримувати замовлену якість обслуговування на основі зворотного зв’язку між користувачем та оператором мережі. Використання даного підходу дасть змогу операторам мережі забезпечити індивідуалізацію обслуговування користувачів з певним рівнем якості надання сервісів шляхом аналізу їх QoE оцінок (замовлених через розроблений мобільний додаток) та за допомогою алгоритмів машинного навчання реагувати на несприятливі поєднання значень показників якості і попереджати ситуації, коли користувач незадоволений якістю отриманих сервісів, для адаптивного прогнозування моменту переконфігурації мережі. Запропоновано метод управління якістю надання послуг у безпроводовій гетерогенній мережі з використанням технології Big Data та мобільного QoE додатку, який враховує та аналізує оцінки замовленої якості сприйняття послуги та дає змогу покращити якість обслуговування користувачів на вимогу. Шляхом експериментального дослідження доведено, що використання запропонованого методу в гетерогенній безпроводовій мережі дозволить зменшити кількість незадоволених користувачів якістю обслуговування до 60%.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-22

Номер

Розділ

Статті