Експериментальне дослідження властивостей протоколу маршрутизації EIGRP щодо відмовостійкості та балансування навантаження
DOI:
https://doi.org/10.30837/pt.2025.1.01Анотація
Стаття присвячена експериментальному дослідженню пропрієтарного протоколу EIGRP у середовищі GNS3 з метою аналізу його властивостей з погляду підтримки стратегій багатошляхової відмовостійкої маршрутизації та впливу цих рішень на порядок балансування навантаження за основними маршрутами, які мають різну метрику. Експерименти проведені на мережній топології для декількох варіантів вихідних даних щодо метрик інтерфейсів/маршрутів і значень коефіцієнту варіації (variance), які впливали на вибір оптимальних шляхів, множини основних та резервних маршрутів при забезпеченні відмовостійкості інфокомунікаційної мережі (ІКМ), а також на порядок балансування навантаження між ними, як у нормальних умовах експлуатації, так і за умов відмов мережного обладнання. Результати експериментального дослідження підтвердили швидку конвергенцію та адаптацію до зміни стану мережі, спричинених зміною метрик маршрутів і топології ІКМ через відмову її елементів. Рішення щодо адаптації супроводжувалися переглядом оптимальних шляхів, зміною множини основних і резервних маршрутів, а також порядку балансування навантаження між основними маршрутами з метою покращення рівня якості обслуговування. Продемонстровано, що протокол EIGRP балансує навантаження на підставі автоматичного перерозрахунку співвідношення між значеннями лічильників для кожного основного шляху з маршрутної таблиці, які обернені до співвідношення метрик оптимального і неоптимальних маршрутів. Це здійснюється з метою вирівнювання завантаженості маршрутів, які мають різну метрику, та повинно призвести до вирівнювання затримок пакетів, що передаються різними шляхами, та мінімізації значення джитеру пакетів, обумовленого реалізацією багатошляхової маршрутизації. Моніторинг таблиць маршрутизації та топології дозволяє відслідковувати у реальному часі зміни у множині оптимальних і неоптимальних, основних і резервних шляхів, а також їхніх характеристик і статусів. Механізм боротьби з петлями, який підтримується у EIGRP, також забороняє використання шляхів при балансуванні навантаження, які мають високі значення маршрутної метрики.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).