Порівняльний погляд на сучасний стан освіти: україна та південна корея. огляд сучасного стану розвитку системи освіти
DOI :
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.50765Mots-clés :
система освіти, якість освіти, глобалізація, стратегічні імперативи, демократизація, інноваційна парадигмаRésumé
У статті наведено теоретичний аналіз наукових і статистичних матеріалів щодо тенденцій розвитку систем освіти в Україні та Південної Кореї. У статті узагальнюється досвід реформування та особливості функціонування південнокорейського менеджменту у сфері освіти, досліджуються освітні програми в контексті євроінтеграційних процесів
Références
Bornman, E. (2012). The Mobile Phone in Africa: Has It Become a Highway to the Information Society or Not? Contemporary Educational technology, 3 (4), 278–292. Available at: http://www.cedtech.net/articles/34/343.pdf
Dopovid' pro stan informatyzacii' ta rozvytok informacijnogo suspil'stva v Ukrai'ni za 2013 rik. Available at: http://pravo.by/main.aspx?guid=3871&p0=C21001174&p2={NRPA}
Moldova gotovitsja k prinjatiju informacionnogo obshhestva. Available at: http://www.iksmedia.ru/news/4841021-Moldova-gotovitsya-k-prinyatiyu-inf.html
Izmerenie informacionnogo obshhestva (2012). MSJe. Available at: http://www.itu.int/ITU-D/ict/publications/idi/material/2012/MIS2012-ExecSum-R.pdf
Ukaz prezydenta Ukrai'ny № 344/2013 Pro Nacional'nu strategiju rozvytku osvity v Ukrai'ni na period do 2021 roku. Available at: http://www.president.gov.ua/ru/documents/15828.html
Learning Management System (LMS) and Learning Content Management System (LCMS) at Virtual University (2013). 2nd International Seminar on Quality and Affordable Education (ISQAE 2013). Available at: http://educ.utm.my/fi/wp-content/uploads/2013/11/301.pdf
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
(c) Tous droits réservés Наталья Николаевна Гончаренко, Юрій Іванович Завалевський 2015
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.