Дослідження впливу право- та ліворукості студентів на їхню навчальну успішність
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.39179Słowa kluczowe:
ліворукість, праворукість, успішність, психофізіологічні особливості, асиметрія мозку, емоційний станAbstrakt
В статті розглядається вплив право- та ліворукості студентів на їхню навчальну успішність. Отримані результати свідчать, що для адекватного, тривалого та повноцінного засвоєння матеріалу навчальної дисципліни необхідно враховувати психофізіологічні особливості студентів, зокрема, право- і ліворукість, та більше працювати над засвоєнням навчальної програми з останніми. В майбутньому, подальше вивчення психофізіологічних особливостей студентів та врахування їх при засвоєнні навчального предмета допоможе більш повноцінно опанувати матеріал дисципліни
Bibliografia
Dobrochotova, T. A., Bragin, N. N. (1994). Left-handed. Moscow, Russia: Book, 323.
Michailovska, A. P., Nevedomska, Y. O. (2015). What the teacher tells the brain asymmetry coefficient student. Scientific achievements of students of the Institute of Human, 2. Available at: http://studscientist.kubg.edu.ua/index.php/journal/issue/view/4
Marunenko, I. M., Timchik, O. V., Nevedomska, Y. O. (2015). Human Genetics psychogenetics with the basics: a manual for students. Kyiv, Ukraine: K.: Borys Grinchenko Kyiv University, 230.
Marunenko, I. M., Timchik, O. V. (2013). Medical and social bases of health: a manual for students. HI. teach. bookmark. Kyiv, Ukraine: K.: Borys Grinchenko Kyiv University, 316.
Chuprikov, A. P., Volkov, E. A. (2005). World of left-handed. K.: Inst-neyropsyhyatryy A. Chuprykova", 88.
Sokolova, E. A. (2001). Methods and tests Using Professional Studies for groups. L. S. Vigotskyy and Modern Cultural Psychology: Internat. scientific. Conf. Gomel, Gomel, Belorussia: Proceedings Gomelskij state. University of im. F. Skoryni, 294–295.
Sokolova, E. A. (2011). Psychological Problems in Understanding students University. Gomel, Belorussia: Proceedings Gomelskij state. University of F. Skoryni, 1 (64), 160–166.
Fliescher, W., Barz, I. (1995). Wortbildung der deutschen Gegenwartssprache. Tubingen: Max Neimeyer Vertag, 382.
##submission.downloads##
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Copyright (c) 2015 Олеся Володимирівна Тимчик, Євгенія Олексіївна Неведомська
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.