Підготовка керівників педагогічних коледжів до інноваційної діяльності в системі післядипломної педагогічної освіти
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.40743Słowa kluczowe:
інноваційна діяльність, професійна компетентність, керівники, педагогічні коледжі, післядипломна педагогічна освітаAbstrakt
У статті підготовка керівників педагогічних коледжів до інноваційної діяльності обґрунтовується на основі авторської моделі розвитку їх професійної управлінської компетентності засобами тренінгів. Характеризуються структурні компоненти означеної моделі. Окреслюється зміст навчальних модулів. Аналізуються результати підготовки керівників щодо ставлення до інновацій, їх упровадження в професійну управлінську діяльність, створення середовища для інноваційної діяльності педагогічних працівників.
Bibliografia
Draft of Strategy reform of higher education in Ukraine till 2020. Available at: http://mon.gov.ua/img/zstored/files/HE%20Reforms%20Strategy%2011_11_2014.pdf/
Law of Ukraine "On higher education" from 01.07.2014 № 1556-VII. Available at: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/1556-18/page/
Kremen, V. G. (2010). Innovation in education as a requirement of time. International Pedagogical Congress in Crimea «Innovation in Education»: collection of scientific articles / editor А. N. Rudyakova. Simferopol: Аntikva, 7–14.
Command of Cabinet of Ministers of Ukraine from September, 10, 2012. № 691-r «On approval of the Concept of reforming the state policy in the sphere of innovations». Available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/691-2012-%D1%80/paran9#n9/
Decree of President of Ukraine from June, 25, 2013 №344/2013 «About National strategy of development of education in Ukraine on a period 2021». Available at: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/344/2013/
DiMartino, J., Clarke, J. H. (2008). Personalizing the High School Experience for Each Student. Alexandria, Virginia, USA: ASCD, 194.
Slastenin, V. A., Podymova, L. S. (1997). Pedagogy: Innovation activity. Moscow: Masters, 308.
Khutorskoy, A. V. (2008). Educational Innovation. Moscow: The Academy, 256.
Olifira, L. М. (2012). Model of development of professional managerial competence of university managers of I-II level of accreditation with the means of educational trainings at postgraduate pedagogical system. Pedagogy and psychology of forming a creative personality in higher and secondary schools: collection of scientific papers, 25 (78), 272–279.
Nasledov, А. D. (2005). SPSS: computer data analysis in psychology and social sciences. St. Petersburg: Piter, 416.
##submission.downloads##
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Copyright (c) 2015 Лариса Миколаївна Оліфіра
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.