Оцінювання ефективності управління аналітико-експертною діяльністю у сфері загальної середньої освіти регіону

Авторы

  • Оксана Степанівна Боднар Областной коммунальный институт последипломного педагогического образования ул. Громницкого 1, г. Тернополь, Украина, 46018, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.40114

Ключевые слова:

експертне оцінювання, аналітико-експертна діяльність, ефективність, параметрично-критеріальний підхід, похідні параметри, критерії

Аннотация

У статті розглянуто наукові підходи до експертного оцінювання ефективності в сфері управління освітою. Подано визначення аналітико-експертної діяльності та обґрунтовано її доцільність. Розроблено систему оцінювання ефективності аналітико-експертної діяльності на засадах параметрично-критеріального підходу. Окреслено проблеми подальших досліджень аналітико-експертної діяльності.

Биография автора

Оксана Степанівна Боднар, Областной коммунальный институт последипломного педагогического образования ул. Громницкого 1, г. Тернополь, Украина, 46018

Доктор педагогических наук, заведующий кафедры

Кафедра методики преподавания учебных предметов и образовательного менеджмента

Библиографические ссылки

Konarzhevskyy, Yu. A. (1986). Pedahohycheskyy analyz uchebno-vospytatel'noho protsessa y upravlenyya shkoloyu [Pedagogical analysis of учебно-воспитательного process and management by school]. Moscow, USSR: Pedagogics, 144.

Kolpakoy, V. M. (2010). Problemy rozvytku analitychnoho servisu v systemi upravlinnya [Problems of development of analytical service are in control system]. Personnel, 2 (146), 48–55.

Reymond, Dzh. S. (2011). Upravlenie analiticheskimi tsentrami. Prakticheskoe rukovodstvo dlya razvivayushchikhsya organizatsiy [Management by analytical centers. Practical guidance for developing organizations]. Translation from English language. Second edition. Kyiv: Optima, 368.

Kas’yanova, O. M. (2014). Kontrol'no-analitychna diyal'nist' kerivnyka navchal'noho zakladu [Control and analytical activity of leader of educational establishment]. Ukraine, Harkiv: Osnova, 192.

Lytvyn, O. P. Pedagogical activity as object of analysis and self-examination. Available at: http://bdpu.org/scientific_published/ pedagogics_

Dychkivs'ka, I. M. Innovatsiyni pedahohichni tekhnolohiyi: navchal'nyy posibnyk [Innovative pedagogical technologies: train aid]: Kyiv: Academic publishing house, 352.

Lobashev, V. D. (2005). Kharakteristiki protsessov i elementov otsenivaniya [Descriptions of processes and evaluation elements]. Standards and monitoring, 5, 23–30.

Otsenivanie: obrazovatel'nye vozmozhnosti: sb. nauch.-metod. statey. (2006). Vol. 4 [An evaluation: is educational possibilities: collection of scientific and methodical reasons. Producing 4]. Belorussia, Minsk: Belarussian state universityБГУ, 257.

Dmutrenko, G. A. (1996). Stratehichnyy menedzhment: tsil'ove upravlinnya osvitoyu na osnovi kvalimetrychnoho pidkhodu: navchal'nyy posibnyk [Strategic management: management by objectives education on the basis of кваліметричного approach: train aid]. Kyiv: ІZMN, 140.

Lytvynenko, E. V. (2005). Kvalimetriya upravlencheskoy deyatel'nosti rukovoditeley obrazovatel'nykh uchrezhdeniy [Qualimetry of administrative activity of leaders of educational establishments]. Moscow: Prometheus, 252.

Yavas, U. (1998). The efficacy of U. S. business education in the transfer of management technology – the case of Saudi Arabia. Journal of Education for Business, 74 (1), 50–53. doi: 10.1080/08832329809601661

Krumskiy, S. B., Gulin, B. B., Paniotto, V. I. (1990). Ekspertnye otsenki v sotsiologicheskikh issledovaniyakh [Expert estimations are in sociological researches]. Kyiv: Naukova dumka, 320.

Yarulov, A. A. (2008). Integrativnoe upravlenie sredoy obrazovaniya v shkole [Integrative management by the environment of education at school]. Moscow: Folk education, 368.

Bondar, V. I. (2000) Teoriya i tekhnolohiya upravlinnya protsesom navchannya v shkoli [A theory and technology of process control of studies are at school]. Kyiv: FADA, LTD, 191.

Ostroverkhova, N. M., Danylenko, L. I. (1995). Efektyvnist' upravlinnya zahal'noosvitn'oyu shkoloyu: sotsial'no-pedahohichnyy aspekt [Efficiency of management general school : socialpedagogical aspect]. Kyiv: Schoolboy, 302.

Strange, J. H. (1999). Balancing individual and intuitional goals in educational personal evaluation: A Conceptual Framework. Studies in Educational Evaluation, 21 (2), 131–151. doi: 10.1016/0191-491x(95)00010-r

Kurnosov, Yu. V. (2004). Analitika: metodologiya, tekhnologiya i organizatsiya informatsionno-analiticheskoy raboty [Analytic geometry: methodology, technology and organization of research and information work]. Moscow: RUSAKI, 550.

Bodnar, O. S. (2013). Upravlinnya analityko-ekspertnoyu diyal'nistyu u sferi zahal'noyi seredn'oyi osvity rehionu (teoretyko-prykladnyy aspekt): monohrafiya [Management analytical and expert activity in the field of universal middle education of region (theoretical and applied aspect): monograph]. Кrok, 544.

Опубликован

2015-04-24

Выпуск

Раздел

Педагогические науки