Інформаційно-комунікаційні технології як основа формування концептуального простору при вивченні аналітичної геометрії

Автор(и)

  • Оleksandr Vodolazhenko Харківський національний педагогічний університету ім. Г. С. Сковороди вул. Артема, 29, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-5714-9450
  • Tetiana Kunicheva Харківський торговельно-економічний коледж Київського національного торговельно-економічного університету вул. Клочківська, 202, м. Харків, Україна, 61045, Україна https://orcid.org/0000-0001-6545-348X
  • Iana Khrapach Харківський торговельно-економічний коледж Київського національного торговельно-економічного університету вул. Клочківська, 202, м. Харків, Україна, 61045, Україна https://orcid.org/0000-0002-8702-6785
  • Karina Shevchenko Харківський торговельно-економічний коледж Київського національного торговельно-економічного університету вул. Клочківська, 202, м. Харків, Україна, 61045, Україна https://orcid.org/0000-0003-2938-4629

DOI:

https://doi.org/10.15587/2313-8416.2017.101438

Ключові слова:

інформаційно-комунікаційні технології в навчанні, аналітична геометрія, динамічна геометрія, концептуалізація знань

Анотація

В статті висвітлено сучасні наукові погляди на роль та місце інформаційно-комунікаційних технологій в навчанні математичних дисциплін, зокрема геометрії. Наведено кілька прикладів створення динамічних моделей з курсу аналітичної геометрії за допомогою пакету динамічної геометрії GeoGebra. Показано зв’язок цих моделей з концептуалізацією знань із вказаної дисципліни за рахунок додаткового залучення епізодичної пам’яті

Біографії авторів

Оleksandr Vodolazhenko, Харківський національний педагогічний університету ім. Г. С. Сковороди вул. Артема, 29, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат фізико-математичних наук, доцент

Кафедра математики

Tetiana Kunicheva, Харківський торговельно-економічний коледж Київського національного торговельно-економічного університету вул. Клочківська, 202, м. Харків, Україна, 61045

Завідувач відділення

Відділення економіки, управління та адміністрування

Iana Khrapach, Харківський торговельно-економічний коледж Київського національного торговельно-економічного університету вул. Клочківська, 202, м. Харків, Україна, 61045

Завідувач лабораторії

Навчально-методична лабораторія

Karina Shevchenko, Харківський торговельно-економічний коледж Київського національного торговельно-економічного університету вул. Клочківська, 202, м. Харків, Україна, 61045

Викладач

Посилання

Spivakovskyi, O. V. (2004). Teoretyko-metodychni osnovy navchannia vyshchoi matematyky maibutnikh vchyteliv matematyky z vykorystanniam informatsiinykh tekhnolohii. Kyiv, 42.

Holiver, N. O. (2005). Dydaktychni umovy vykorystannia kompiuternykh tekhnolohii u protsesi navchannia studentiv vyshchykh tekhnichnykh navchalnykh zakladiv. Krivoy Rog, 172.

Zhaldak, M. I. (1989). Sistema podgotovki uchitelia k ispol’zovaniiu informacionnyh tehnologii v uchebnom processe. NII SIMO APN SSSR. Moscow, 48.

Kramarenko, T. H.; Zhaldak, M. I. (Ed.) (2008). Uroky matematyky z kompiuterom. Krivoy Rog: Vydavnychii dim, 272.

Rakov, S. A. (2005). Matematychna osvita: kompetentnisnyi pidkhid z vykorystanniam IKT. Kharkiv: Fakt, 360.

Zhaldak, M. I., Vitiuk, O. V. (2004). Kompiuter na urokakh heometrii. Kyiv: RNNTS «DINIT», 168.

Tryus, Yu. V. (2005). Kompiuterno-oriientovani metodychni systemy navchannia matematyky. Cherkassy: Brama-Ukraina, 400.

Skafa, E. I. (2004). Evristicheskoe obuchenie matematike: teoriia, metodika, tehnologiia. Donetsk: Izd-vo DonNU, 439.

Kholodnaiia, M. A. (2012). Psikhologiia poniatiinogo myshleniia: Ot kontseptual’nykh struktur k poniatiinym sposobnostiam. Moscow: Izd-vo «Institut psikhologii RAN», 288.

Vodolazhenko, A. V. (2012). Matematicheskie pakety v pedagogicheskom vuze. Suchasni tendentsii rozvytku matematyky ta yii prykladni aspekty–2012. Donetsk: DonNUET, 233–235.

GeoGebra: Graficheskii kal’kuliator dlia funkcii, geometrii, statistiki i 3D geometrii. Dinamicheskaia matematika dlia ucheby i prepodavaniia. Available at: http://www.geogebra.org

Vodolazhenko, A. V. (2013). Formirovanie ponjatijnogo prostranstva sredstvami IKT. Osobystisno oriientovane navchannia matematyky: sohodennia i perspektyvy. Poltava: TOV «ASMI», 126–127.

Pimenova, M. V. (2011). Metod opisaniia kontseptual’nykh struktur (na primere kontsepta nadezhda). Uchionyie zapiski Zabaikal’skogo gosudarstvennogo universiteta. Seriya: Filologiya, istoriya, vostokovedenie, 2, 85–93.

Vodolazhenko, A. V. (2013). Dinamicheskaia geometriia v pedagogicheskom vuze. Mizhnarodna konferentsia z heometrii, topolohii ta vykladannia heometrii. Cherkassy: ChDTU, 40–41.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-05-25

Номер

Розділ

Технічні науки