Аналіз проблеми розвитку механізмів саморегуляції поведінки підлітків

Автор(и)

  • Tetiana Kyrychenko Державний вищий навчальний заклад «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» вул. Сухомлинського, 30, м. Переяслав-Хмельницький, Україна, 08401, Україна https://orcid.org/0000-0002-6845-0628

DOI:

https://doi.org/10.15587/2313-8416.2018.143906

Ключові слова:

особистість, психічна саморегуляція, психологічні механізми саморегуляції, підлітковий вік, саморегуляція поведінки, самосвідомість

Анотація

У статті подається авторське розуміння саморегуляції поведінки особистості підлітка, що є засобом задоволення потреб, які виявляються в прагненні досягти успіху, одержати схвалення значущих людей, самоствердити власне «Я», визначити своє місце серед інших людей; доводиться, що внутрішню сутність саморегуляції поведінки підлітка становить сукупність психологічних механізмів, які закріплюються в психологічній організації особистості як функціональні способи її перетворень; пропонуються виокремлені і номіновані автором статті механізми саморегуляції поведінки підлітків

Біографія автора

Tetiana Kyrychenko, Державний вищий навчальний заклад «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» вул. Сухомлинського, 30, м. Переяслав-Хмельницький, Україна, 08401

Кандидат психологічних наук, доцент

Кафедра психології

Посилання

Gabdreeva, G. Sh. (1981). Samoupravlenye psykhycheskym sostoianyem [Self mental state]. Kazan: KSU publishing House, 64.

Bandura, A. (2003). Teoryia sotsyalnoho nauchenyia [Theory of social learning]. Saint Petersburg: Eurasia, 320.

Konopkin, O. A. (1980). Psykholohycheskye mekhanyzmy rehuliatsyy deiatelnosty [Psychological mechanisms of regulation of activity]. Moscow: Nauka, 256.

Osnitsky, A. K. (2007). Rol osoznannoi samorehuliatsyy v uchebnoi deiatelnosty podrostkov obuchaiushchykhsia v klassakh KRO [The role of conscious self-regulation in educational activity of adolescents enrolled in classes KRO]. Questions of psychology, 3, 42–51.

Rubinstein, S. L. (2003). Bytye y soznanye. Chelovek i mir [Being and consciousness. Man and peace]. Moscow: Peter, 508.

Abulkhanova-Slavskaya, K. A. (1991). Stratehyy zhyzny [The strategy of life]. Moscow: Thought, 299.

Kyrychenko, T. V. (2018). Osoblyvosti rozvytku mizhosobystisnoi movlennievoi komunikatsii pidlitkiv [The peculiarities of development of interpersonal speech communication in adolescents]. Psycholinguistics: Series Psychology, 23 (1), 119–138.

Chesnokova, I. I. (1977). Problemy samosoznanyia v psykholohii [Problems of self-consciousness in psychology]. Moscow: Nauka, 144.

Polacel, N. I. (2003). Profesiohenez samorehuliatsii myslennia u praktychnykh psykholohiv [Professiogenesis of self-regulation of thinking in practicing psychologists]. Kyiv: NPU named after M. P. Dragomanov, 295.

Antsiferova, L. I. (1990). Systemnyi podkhod v psykholohii [System approach in psychology]. Pryntsyp systemnosti v psykholohycheskikh issledovanyiakh [The principle of consistency in psychological research]. Moscow: Nauka, 61–77.

Kyrychenko, T. V. (2017). Psykholohichnyi zmist samorehuliatsii [The psychological content of self-regulation]. Scientific Bulletin of Kherson state University. Series Psychological Sciences, 1 (3), 82–88.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-10-09

Номер

Розділ

Психологічні науки