Освіта вихователів дошкільних навчальних закладів впродовж життя: теоретичний аспект

Автор(и)

  • Людмила Зіновіївна Мінда Державний вищий навчальний заклад «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України вул. Артема, 52–А, м. Київ, Україна, 04053, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.44706

Ключові слова:

освіта впродовж життя, освіта дорослих, вихователь дошкільного навчального закладу

Анотація

В статті актуалізується питання неперервного професійного розвитку вихователів дошкільних навчальних закладів у світлі викликів сучасного інформаційного суспільства. Аналізуються теоретичні аспекти концепції освіти впродовж життя вихователів дошкільної галузі, зокрема в системі післядипломної освіти. Окреслюються проблеми та перспективи розвитку освіти дорослих в Україні

Біографія автора

Людмила Зіновіївна Мінда, Державний вищий навчальний заклад «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України вул. Артема, 52–А, м. Київ, Україна, 04053

Аспірант

Кафедра філософії і освіти дорослих 

Посилання

Stepko, M. F., Klymenko, B. V., Tovazhnianskyi, L. L. Bolonskyi protses i navchannia vprodovzh zhyttia. Available at: http://library.zntu.edu.ua/Bolon_process/Book.pdf

A Memorandum on lifelong learning. Available at: http://europa.eu.int/comm/education/policies/lll/life/memoen.pdf2

Lifelong Learning in the Global Knowledge Economy: Challenges for Developing Countries A World Bank Report 2003 The International Bank for Reconstruction and Development (2003). The World Bank, 167. Available at: http://siteresources.worldbank.org/INTLL/Resources/Lifelong-Learning-in-the-Global-KnowledgeEconomy/lifelonglearning_GKE.pd

Skrypnyk, M. I. Napriamy doslidzhen osvity doroslykh. Available at: http://umo.edu/katalog/793-elektronne-naukove-fahove-vydannja-qteorija

Sigaieva, L. Ye.; Sysoieva, S. O. (Ed.) (2010). Rozvytok osvity doroslykh v Ukraini (druha polovyna XX st.–pochatok XXI st: monohrafiia. NAPN Ukrainy, Instytut pedahohichnoi osvity i osvity doroslykh NaPN Ukrainy. Kiev: TOV. VD «EKMO», 420.

Ohiienko, O. (2009). Tendentsii rozvytku osvity doroslykh u skandynavskykh krainakh (druha polovyna XX stolittia). Kyiv, 46.

de Graf, M., Sagers, M., Varte, D. (2014). Vliianiie obucheniia na protiazhenii vsiei zhyzni na sotsialnuiu integratsiiu v obshchestve. Obucheniie na protyazhenii vsiei zhyzni v Evrope : Daydzhest, 26–41.

Matveieva, N. (2011). Neperervna osvita: profesiinyi rozvytok pedahoha: navchalno-metodychnyi posibnyk. Ivano-Frankivsk: NAIR, 118.

International Standard Classification of Education ISCED 2011. – UNESCO Institute for Statistics P. O. (2012). Succursale Centre-Ville Montreal, Quebec H3C 3J7 Canada, 84.

Lukianova, L. B. (2011). Kontseptsiia osvity doroslykh v Ukraini. Nizhyn: PP Lysenko M. M., 24.

Proekt Kontseptsii rozvytku osvity Ukrainy na period 2015–2025 rokiv (proekt). Available at: http://www.mon.gov.ua/ua/messages/39066-mon-proponuie-na-gromadske-obgovorennia-proekt-kontseptsii-rozvytku-osvity-ukraini-na-period-2015-2025-rokiv

Kontseptsiia rozvytku neperervnoi pedahohichnoi osvity. Available at: http://www.mon.gov.ua/ua/about-ministry/normative/1691-

Slovnyk ukrainskoi movy. Akademichnyi tlumachnyi slovnyk (1970–1980). Available at: http://sum.in.ua/s/osvita

Chernyshova, Ye. R. (2014). Osvita doroslykh yak skladova natsionalnoi systemy neperervnoi osvity. Osvita doroslykh: teoriia, dosvid, perspektyvy, 2 (9), 86–94.

Natsionalnyi klasyfikator Ukrainy. Klasyfikator profesii DK 003: 2005. Available at: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/vb375609-05

Zakon Ukrainy pro vyshchu osvitu. Available at: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1556-18

Vershlovskii, S. (2003). Vzroslyi kak subiekt obrazovaniia. Pedahohyka, 8, 3–8.

Zmieiev, S. (2003). Andrahohika: tieoreticheskie osnovy obucheniia vzroslykh. Moscow: PERSE, 207.

Cherepanova, S. A. (2013). Humanitarno-pedahohicheski potentsial rodovedeniia. Visnyk SevNTU: zb. nauk. pr. Vyp. 144/2013. Seriia: Pedahohika, 135–140.

Shaparenko, Kh. A. (2008). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh vykhovateliv doshkilnykh navchalnykh zakladiv na zasadakh akmeolohichnoho pidkhodu. Kharkiv, 22.

Ziaziun, I. A. Neperervna osvita yak osnova sotsialnoho postupu. Available at: http://lib.iitta.gov.ua/6139/1/ziaziun9.pdf

Ovadjuk, O. (2013). Analiz andragogichnyh pidhodiv neperervnogo navchannja doroslyh u systemi pisljadyplomnoi' pedagogichnoi' osvity. Zabezpechennja nastupnosti zmistu v systemi stupenevoi' vyshhoi' ta pisljadyplomnoi' osvity. Nova ped. dumka, 1 (2), 117–120.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-06-24

Номер

Розділ

Педагогічна освіта