Емоційна складова професійного інтелекту майбутніх фахівців соціальної сфери

Автор(и)

  • Оксана Богданівна Мельничук Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова вул. Пирогова, 9, м. Київ, Україна, 01601, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.54036

Ключові слова:

професійний інтелект, професійний інтелект майбутніх фахівців соціальної сфери, емоційний інтелект

Анотація

Досліджено емоційну складову професійного інтелекту майбутніх фахівців соціальної сфери. Проаналізовано значення емоційної сфери в професійній діяльності соціальних працівників. Встановлено особливості прояву емоційних особливостей (емоційного інтелекту, емоційних бар’єрів комунікації, типу емоційної реакції, алекситимії) у студентів – майбутніх фахівців соціальної сфери. Визначено психологічні умови розвитку емоційної сфери як складової професійного інтелекту майбутніх фахівців соціальної сфери

Біографія автора

Оксана Богданівна Мельничук, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова вул. Пирогова, 9, м. Київ, Україна, 01601

Кандидат психологічних наук, доцент

Завідувач кафедри галузевої психології та психології управління 

Посилання

Pinchuk, I. M., Tolstouhova, S. V. (Eds.) (2000). Socialna robota z ditmy ta moloddju: problemy, poshuky, perspektyvy. [Social work with children and youth: problems, searches, perspectives] (Vol. 1). Kyiv: UDCSSM, 276.

Melnychuk, O. B. (2014). Rol emocij v profesijnij dijalnosti fahivciv socialnoi sfery [The role of emotions in the professional experts of social sphere]. 2014 Naukovo-praktychna konferencija. Harkiv, 58–62.

Rubinshtejn, S. L.; Viljunasa, V. K., Gippenrejter, Ju. B. (Eds.) (1984). Jemocii. [Emotions]. Psihologija jemocij. Teksty. Moscow: MG, 152–161.

Leontev, A. N.; Viljunasa, V. K., Gippenrejter, Ju. B. (Eds.) (1984). Potrebnosti, motivy i jemocii. [Needs, motives and emotions]. Psihologija jemocij. Teksty. Moscow: MGU, 162–170.

Anohin, P. K.; Viljunasa, V. K., Gippenrejter, Ju. B. (Eds.) (1984). Jemocii. [Emotions]. Psihologija jemocij. Teksty. Moscow: MGU, 172–177.

Vygotskij, L. S. (2005). Soznanie kak problema psihologii povedenija. [Consciousness as a problem of the psychology of behavior]. Psihologija razvitija cheloveka. Moskva: Izd-vo Smysl; Izd-vo Jeksmo, 1136.

Tihomirov, O. K. (1972). Jemocii v strukture myslitel'noj dejatel'nosti. [Emotions in the structure of mental activity]. Tezisy dokladov k XX mezhdunarodnomu psihologicheskomu kongressu. Moscow, 183–186.

Salovey, P., Mayer, J. D. (1990). Emotional intelligence. Imagination, Cognition, and Personality, 9, 185–211.

Mayer, J. D., Salovey, P., Caruso, D. R., Sitarenios, G. (2001). Emotional intelligence as a standard intelligence. Emotion, 1 (3), 232–242. doi: 10.1037/1528-3542.1.3.232

Caruso, D. R., Mayer, J. D., Salovey, P. (2002). Relation of an Ability Measure of Emotional Intelligence to Personality. Journal of Personality Assessment, 79 (2), 306–320. doi: 10.1207/s15327752jpa7902_12

Goleman, D. (1995). Emotional intelligence. New York: Bantam Books.

Bar-On, R. (1997). The Bar-On Emotional Quotient Inventory (EQ-i): Technical Manual. Toronto: Multi-Health Systems.

Sternberg, R. Dzh,. Forsajt, Dzh. B., Hedland, Dzh. (2002). Prakticheskij intellekt. [Practical intelligence]. SPb.: Piter, 272.

Mayer, J. D., Caruso, D. R., Salovey, P. (1999). Emotional intelligence meets traditional standards for an intelligence. Intelligence, 27 (4), 267–298. doi: 10.1016/s0160-2896(99)00016-1

Petrides, K. V., Furnham, A. (2000). On the dimensional structure of emotional intelligence. Personality and Individual Differences, 29 (2), 313–320. doi: 10.1016/s0191-8869(99)00195-6

Ljusin, D. V. (1999). Sposobnost k ponimaniju jemocij: psihometricheskij i kognitivnyj aspekty [The ability to understand the emotions: a psychometric and cognitive aspects]. 1999 Mezhdunarodna nauchno-prakticheskaja konferencija, Moscow, 25–35.

Ljusin, D. V. (2004). Sovremennye predstavlenija ob jemocionalnom intellekte. [Modern concepts of emotional intelligence]. Socialnyj intellekt: Teorija, izmerenie, issledovanija. M.: Institut psihologii RAN, 29–36.

Fetiskin, N. P., Kozlov, V. V., Manulov, G. M. (2002). Socialno-psihologicheskaja diagnostika razvitija lichnosti i malyh grupp [Socio-psychological diagnosis of personality development and small groups]. Moscow: Izd-vo Instituta Psihoterapii, 490.

Rajgorodskij, D. Ja. (Ed.) (2002). Prakticheskaja psihodiagnostika. Metodiki i testy. [Practical psychodiagnostics. Procedures and tests]. Samara: «BAHRAH-M», 672.

Grys, A. (2013). Teorija i praktyka pidgotovky psyhologiv do roboty z socialno dezadaptovanymy nepovnolitnimy. [Theory and practice of training psychologists to work with socially maladjusted juveniles: monograph]. Kyiv: Geoprynt, 280.

Nikulina, D. S. (2005). Psihologo-pedagogicheskie uslovija preodolenija aleksitimii u studentov vuzov [Psycho-pedagogical conditions of overcoming of alexithymia among university students]. Taganrog. gos. radiotehn. un-t. Stavropol, 20.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-11-24

Номер

Розділ

Психологічні науки