Емоційна складова професійного інтелекту майбутніх фахівців соціальної сфери
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.54036Ключові слова:
професійний інтелект, професійний інтелект майбутніх фахівців соціальної сфери, емоційний інтелектАнотація
Досліджено емоційну складову професійного інтелекту майбутніх фахівців соціальної сфери. Проаналізовано значення емоційної сфери в професійній діяльності соціальних працівників. Встановлено особливості прояву емоційних особливостей (емоційного інтелекту, емоційних бар’єрів комунікації, типу емоційної реакції, алекситимії) у студентів – майбутніх фахівців соціальної сфери. Визначено психологічні умови розвитку емоційної сфери як складової професійного інтелекту майбутніх фахівців соціальної сфери
Посилання
Pinchuk, I. M., Tolstouhova, S. V. (Eds.) (2000). Socialna robota z ditmy ta moloddju: problemy, poshuky, perspektyvy. [Social work with children and youth: problems, searches, perspectives] (Vol. 1). Kyiv: UDCSSM, 276.
Melnychuk, O. B. (2014). Rol emocij v profesijnij dijalnosti fahivciv socialnoi sfery [The role of emotions in the professional experts of social sphere]. 2014 Naukovo-praktychna konferencija. Harkiv, 58–62.
Rubinshtejn, S. L.; Viljunasa, V. K., Gippenrejter, Ju. B. (Eds.) (1984). Jemocii. [Emotions]. Psihologija jemocij. Teksty. Moscow: MG, 152–161.
Leontev, A. N.; Viljunasa, V. K., Gippenrejter, Ju. B. (Eds.) (1984). Potrebnosti, motivy i jemocii. [Needs, motives and emotions]. Psihologija jemocij. Teksty. Moscow: MGU, 162–170.
Anohin, P. K.; Viljunasa, V. K., Gippenrejter, Ju. B. (Eds.) (1984). Jemocii. [Emotions]. Psihologija jemocij. Teksty. Moscow: MGU, 172–177.
Vygotskij, L. S. (2005). Soznanie kak problema psihologii povedenija. [Consciousness as a problem of the psychology of behavior]. Psihologija razvitija cheloveka. Moskva: Izd-vo Smysl; Izd-vo Jeksmo, 1136.
Tihomirov, O. K. (1972). Jemocii v strukture myslitel'noj dejatel'nosti. [Emotions in the structure of mental activity]. Tezisy dokladov k XX mezhdunarodnomu psihologicheskomu kongressu. Moscow, 183–186.
Salovey, P., Mayer, J. D. (1990). Emotional intelligence. Imagination, Cognition, and Personality, 9, 185–211.
Mayer, J. D., Salovey, P., Caruso, D. R., Sitarenios, G. (2001). Emotional intelligence as a standard intelligence. Emotion, 1 (3), 232–242. doi: 10.1037/1528-3542.1.3.232
Caruso, D. R., Mayer, J. D., Salovey, P. (2002). Relation of an Ability Measure of Emotional Intelligence to Personality. Journal of Personality Assessment, 79 (2), 306–320. doi: 10.1207/s15327752jpa7902_12
Goleman, D. (1995). Emotional intelligence. New York: Bantam Books.
Bar-On, R. (1997). The Bar-On Emotional Quotient Inventory (EQ-i): Technical Manual. Toronto: Multi-Health Systems.
Sternberg, R. Dzh,. Forsajt, Dzh. B., Hedland, Dzh. (2002). Prakticheskij intellekt. [Practical intelligence]. SPb.: Piter, 272.
Mayer, J. D., Caruso, D. R., Salovey, P. (1999). Emotional intelligence meets traditional standards for an intelligence. Intelligence, 27 (4), 267–298. doi: 10.1016/s0160-2896(99)00016-1
Petrides, K. V., Furnham, A. (2000). On the dimensional structure of emotional intelligence. Personality and Individual Differences, 29 (2), 313–320. doi: 10.1016/s0191-8869(99)00195-6
Ljusin, D. V. (1999). Sposobnost k ponimaniju jemocij: psihometricheskij i kognitivnyj aspekty [The ability to understand the emotions: a psychometric and cognitive aspects]. 1999 Mezhdunarodna nauchno-prakticheskaja konferencija, Moscow, 25–35.
Ljusin, D. V. (2004). Sovremennye predstavlenija ob jemocionalnom intellekte. [Modern concepts of emotional intelligence]. Socialnyj intellekt: Teorija, izmerenie, issledovanija. M.: Institut psihologii RAN, 29–36.
Fetiskin, N. P., Kozlov, V. V., Manulov, G. M. (2002). Socialno-psihologicheskaja diagnostika razvitija lichnosti i malyh grupp [Socio-psychological diagnosis of personality development and small groups]. Moscow: Izd-vo Instituta Psihoterapii, 490.
Rajgorodskij, D. Ja. (Ed.) (2002). Prakticheskaja psihodiagnostika. Metodiki i testy. [Practical psychodiagnostics. Procedures and tests]. Samara: «BAHRAH-M», 672.
Grys, A. (2013). Teorija i praktyka pidgotovky psyhologiv do roboty z socialno dezadaptovanymy nepovnolitnimy. [Theory and practice of training psychologists to work with socially maladjusted juveniles: monograph]. Kyiv: Geoprynt, 280.
Nikulina, D. S. (2005). Psihologo-pedagogicheskie uslovija preodolenija aleksitimii u studentov vuzov [Psycho-pedagogical conditions of overcoming of alexithymia among university students]. Taganrog. gos. radiotehn. un-t. Stavropol, 20.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2015 Оксана Богданівна Мельничук
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.