Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world <p>Збірник статей і матеріалів наукових конференцій УКРАЇНА. ЄВРОПА. СВІТ. ІСТОРІЯ ТА ІМЕНА В КУЛЬТУРНО - МИСТЕЦЬКИХ РЕФЛЕКСІЯХ</p> <p>Виходить один раз на рік</p> <p>Засновано 2017 року</p> <p>УДК 781.1</p> <p><strong>ISSN 2786-8885 Online</strong><br /><strong><br />ISSN 2786-8877 Print</strong></p> <p>Засновник і видавець:<br />Національна музична академія України імені П. І. Чайковського.<br />Україна, Київ, вул. Архітектора Городецького, 1/3.</p> <div>Згідно з рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення №801 від 31.08.2023 р. збірці присвоєно ідентифікатор медіа R30-01234. </div> uk-UA journals.nmau@gmail.com (Inna Antipina) journals.nmau@gmail.com (Inna Antipina) ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 OJS 3.2.1.2 http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss 60 Феномен Вітольда Малішевського: погляд із ХХІ століття https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331594 <p>Охарактеризовано творчість Вітольда Малішевського (1873– 1939), видатного польського композитора, педагога і музичного громадського діяча, засновника Одеської консерваторії та співзасновника Інституту Шопена, одного з основоположників Міжнародного конкурсу піаністів імені Фридерика Шопена. Здійснено певні критичні уточнення щодо оцінювання його багатогранної діяльності й музичної спадщини, які недостатньо дослідженні в музикознавстві, особливо в західному. Спираючись на праці сучасних авторів та нові архівні матеріали, віднайдені в Польщі й Україні, реконструйовано життя В. Малішевського, підкреслено його виняткову роль у розвитку польської музичної культури міжвоєнного періоду, а також тривалий вплив як педагога на Миколу Вілінського й Вітольда Лютославського. Аналізуючи музичні твори, педагогічну діяльність, історію рецепції та інституційний контекст, автори статті наголошують на постійних історіографічних втратах щодо сприйняття особистості Малішевського в ширшому європейському музичному контексті.</p> <p>Завдяки критичному аналізу польських, українських і західних джерел, що містять давні ідеологічно заангажовані наративи, виявлено і виправлено усталені історіографічні упередження у сприйнятті Малішевського як маргінальної чи надто консервативної особистості, особливо коли радянські дослідники прагнули нівелювати своєрідність національних культур, зокрема польської.</p> <p>Наголошено, що В. Малішевський посідає належне місце у європейському музичному каноні. Його внесок як композитора, педагога й організатора виходить далеко за межі регіонального, суто українського чи польського значення і становить життєво важливу складову в музичному модерні ХХ століття, що ґрунтується на культурній ідентичності й педагогічній досконалості. Подальші дослідження стилістичної еволюції творчості митця, освітніх практик та історії їх рецепції сприятимуть порушенню питань про те, як національні традиції та індивідуальні голоси зберігаються, адаптуються або замовкають на тлі мінливих мистецьких і політичних подій.</p> В. І Назаренко, Ю. С. Вілінський, О. Ю. Волосатих Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331594 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Дитячий пісенний фольклор Поділля https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331596 <p>Дитячий фольклор Поділля багатий і різноманітний. Колискові й дитячі пісні краю з мелодіями опубліковано в різних виданнях [Дитячі пісні та речитативи, 1991; Єфремова, 2009; 2010; Квітка, 1922; Народні пісні Вінниччини, 2019; Народні пісні Хмельниччини, 2014; Народні пісні Черкащини, 2020; Народні пісні. Записи Людмили Єфремової, 2006; Одвічна Русава, 2003; Ой ти, просо-волото, 2008; Пилипчак, 2010; Пісні Поділля, 1976]. Звукозаписи подільських колискових співів містить диск серії «Традиційна музична культура України» («Колискові»).</p> <p>У частотному каталозі українського пісенного фольклору авторка цієї статті виокремила три основних групи колискових пісень: давні загальнопоширені, східні й західні [Народні пісні Черкащини, 2020, с. 24–42], а за типом мелодики — західні та східні. Так, загальнопоширена колисанка «Ой ходить Сон коло вікон» (ДС-КД-01, коди подано за частотним Статті 58 Україна. Європа. Світ. 2024. Випуск 7 каталогом) за своїми мелодичними особливостями належить саме до західних. На Поділлі зафіксовано значну кількість варіантів цієї колисанки. У ній Сон запитує у Дрімоти, де вони будуть ночувати [Квітка, 1922, с. 177, № 559; Пісні Тернопільщини, 1989, с. 169 та ін.]. Як і скрізь, колискові пісні краю мають переважно строфічну будову.</p> Л. О. Єфремова Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331596 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Думка в міжcлов’янських музичних зв’язках https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331678 А. І. Азарова Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331678 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Жан-Філіпп Рамо і Жан-Жак Руссо: полюси естетичних позицій у музичному відображенні епохи https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331681 В. Б. Артем’єва Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331681 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Жанрово-стильові виміри сольної скрипкової творчості Олександра Гоноболіна https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331683 М. М. Бабій Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331683 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Міжнаціональний поетичний діалог у камерно-вокальних творах західноукраїнських композиторів першої третини ХХ століття https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331684 О. М. Басса Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331684 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Твори для домри Євгена Мілки та Борислава Стронька (прем’єри 2023 року) https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331685 С. В. Білоусова Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331685 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Музикознавча комісія Наукового товариства ім. Шевченка в історії розвитку українського музикознавства https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331689 О. Є. Гнатишин Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331689 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Другий закон діалектики як концептуальна вісь творчості (розмисли в ювілейний рік Мирослава Скорика) https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331691 Т. В. Гусарчук Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331691 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Герман Жуковський. Два погляди на музичний театр https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331693 О. М Давидова Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331693 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Збереження національної музичної культури у воєнний час https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331694 Р. В. Дудик Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331694 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Політичні контексти сценографії в сучасній режисерській опері https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331695 А. Г. Єфіменко Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331695 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Семантеми української академічної пісні в парадигмі етнонаціональної ідентичності національної музичної творчості https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331697 Т. А. Задорожна Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331697 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Дві літанії із Супрасльського зібрання XVII століття: текстологічний і музикознавчий аналіз https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331703 О. Л. Зосім Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331703 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Василь Васильєв: творче кредо митця і педагога https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331720 П. І. Ільченко Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331720 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Культуротворча діяльність хорових колективів Ніжина в сьогоденні України й зарубіжжя https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331722 О. А. Кавунник Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331722 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Джерелознавчі аспекти мемуарів про Олександра Козаренка (до 60-річчя від дня народження) https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331727 Г. В. Карась Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331727 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Пластично-хореографічна візуалізація інструментальних сцен в оперній виставі https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331729 О. В. Касьянова Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331729 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Роль диригента в музично-просвітницькій діяльності https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331736 Л. В. Качуринець Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331736 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Віктор Камінський: «Найкращий учитель митців — це природа» https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331777 Л. О. Кияновська Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331777 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Оперне виконавство як феномен еволюційного розвитку європейської музичної культури https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331803 Є. В Колесник Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331803 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Сучасні версії творів з репертуару Остапа Вересая https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331805 О. Ю. Кореняк Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331805 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Українська шкільна драма ХVІІ– ХVІІІ століть: проблема реконструкції музичного компонента https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331810 Л. П. Корній Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331810 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Фестиваль «Червона рута» як чинник формування українського фондового звукозапису https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331814 Д. В. Кочержук Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331814 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Етапи долі — етапи самопізнання: Юрій Фіала знаний у світі, та незнаний в Україні https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331817 В. В. Кузик Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331817 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 «України слава стане поміж народами» — сакральна сутність Державного гімну України https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331821 В. В. Кузик Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331821 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Чи був у Глухові осередок Музичного товариства імені Миколи Леонтовича? https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331824 А. М. Мироненко Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331824 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 «Брундібар» Ганса Краси: дитяча опера з недитячою історією https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331831 О. А. Наумова Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331831 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Аранжування і його специфіка в роботі зі студентами в класі загального та спеціалізованого фортепіано https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331834 О. М. Пономаренко Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331834 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Музичні фестивалі як інструмент територіального маркетингу в сучасній Італії https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331837 О. Ю. Пономаренко Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331837 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Хорові твори Юрія Іщенка особливості композиторського стилю https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331845 М. Д. Пучко-Колесник Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331845 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Творчість Аліси Кобзар у контексті актуальних культурно-мистецьких практик ХХІ століття https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331857 Д. І. Саф’ян Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331857 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Режисерське переосмислення opera-farsa «Шовкова драбина» Джоаккіно Россіні як комедії положень https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331850 Н. В. Сімонова Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331850 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Постать Володимира Кожухаря як приклад диригента-особистості https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331859 І. І. Стецький Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331859 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Українська опера на історичну тематику в новому режисерському осмисленні https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331860 І. О. Суворова Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331860 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Музичне українознавство: пошуки нових шляхів https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331862 О. Г. Таранченко Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331862 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Український пісенний репертуар у виконавському просторі сучасного Китаю https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331863 Г. А. Усова Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331863 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Прелюдія і фуга № 1 із циклу «34 прелюдії та фуги для фортепіано» Валентина Бібіка: стилістичний аспект https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331868 Л. І. Циганюк Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331868 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Фортепіанні сонати Цзян Веньє: стильові особливості https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331946 Менгжао Чен Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331946 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Велике в малому: «24 дитячі п’єси для фортепіано» Віктора Косенка у дзеркалі епохи https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331951 К. І. Шамаєва Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331951 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Дитячо-юнацький репертуар музичного театру України: огляд світових та вітчизняних тенденцій https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331952 О. В. Шевельова Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331952 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Творчість Лесі Українки в операх Віталія Кирейка https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331953 І. В. Шестеренко Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331953 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Про два забуті ювілеї https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331960 О. А. Шуміліна Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331960 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Театральний костюм як важливий компонент створення художнього образу в опері https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331961 С. М. Шутько Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331961 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Міфопоетичність ноктюрнів для фортепіано Олени Ільницької https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331962 О. М. Якимчук Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331962 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300 Ліричне інтермецо ор. 44 Сергія Борткевича. Віднайдений манускрипт https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331964 Т. А. Якубов Авторське право (c) 2024 Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях https://journals.uran.ua/ukraine-europe-world/article/view/331964 ср, 23 жов 2024 00:00:00 +0300