СОЦІАЛЬНА РЕКЛАМА ЯК ІНСТРУМЕНТ ПРОФІЛАКТИКИ НЕГАТИВНИХ ЯВИЩ В СУСПІЛЬСТВІ

Автор(и)

  • Валентина Николаєва ДВНЗ Приазовський державний технічний університет "ПДТУ", Україна https://orcid.org/0000-0003-4594-303X
  • Олександр Ектов ДВНЗ Приазовський державний технічний університет "ПДТУ", Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2617-2038.2024.12.320444

Ключові слова:

інформаційний простір, реклама, соціальна реклама, соціальна проблема, соціальна профілактика

Анотація

У статті проведено теоретичний аналіз поняття «соціальна реклама» та основні характеристики соціальної реклами. Розкрито поняття «некомерційна реклама» і «суспільна реклама», означено їх відмінності. Підкреслено, що соціальна реклама, допомагає у вирішенні соціальних проблем, підтримує населення, підвищує рівень культури та стає важливим інструментом у розвитку громадянського суспільства. Некомерційні та громадські організації є одними з головних замовників соціальної реклами. Зазначено наявність проблемних питань у використанні соціальної реклами в Україні, пов’язаних з недосконалістю законодавства, браком чітких критеріїв оцінки ефективності та недостатнім врахуванням етичних аспектів. Це створює потребу у постійному моніторингу з боку науковців та аналізі громадської думки щодо використання соціальної реклами в Україні.

Подано результати соціологічного дослідження з метою вивчення ставлення населення до соціальної реклами, яке було проведено у м. Дніпро. Було проведено аналіз основних інформаційних каналів, через які поширюється соціальна реклама та оцінка актуальності соціальних проблем в українському суспільстві. Відзначено, що до найбільш актуальних проблем українського суспільства, які мають бути висвітлені в соціальній рекламі, респонденти віднесли проблеми залежностей та соціально-економічні проблеми. Емпірично виділено актуальні соціальні проблеми, які повинні висвітлюватися в соціальній рекламі як інструменті профілактики негативних соціальних явищ в українському суспільстві.

Виокремлено перспективні напрями для подальших досліджень, серед яких є розробка механізмів, спрямованих на подолання перешкод, що гальмують розвиток соціальної реклами в Україні.

Біографії авторів

Валентина Николаєва, ДВНЗ Приазовський державний технічний університет "ПДТУ"

доктор державного управління, професор, професор кафедри соціології та соціальної роботи ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Дніпро

Олександр Ектов, ДВНЗ Приазовський державний технічний університет "ПДТУ"

здобувач другого (магістерського) рівня вищої освіти, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Дніпро

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-28