СОЦІАЛЬНА РЕКЛАМА ЯК ІНСТРУМЕНТ ПРОФІЛАКТИКИ НЕГАТИВНИХ ЯВИЩ В СУСПІЛЬСТВІ
DOI:
https://doi.org/10.31498/2617-2038.2024.12.320444Ключові слова:
інформаційний простір, реклама, соціальна реклама, соціальна проблема, соціальна профілактикаАнотація
У статті проведено теоретичний аналіз поняття «соціальна реклама» та основні характеристики соціальної реклами. Розкрито поняття «некомерційна реклама» і «суспільна реклама», означено їх відмінності. Підкреслено, що соціальна реклама, допомагає у вирішенні соціальних проблем, підтримує населення, підвищує рівень культури та стає важливим інструментом у розвитку громадянського суспільства. Некомерційні та громадські організації є одними з головних замовників соціальної реклами. Зазначено наявність проблемних питань у використанні соціальної реклами в Україні, пов’язаних з недосконалістю законодавства, браком чітких критеріїв оцінки ефективності та недостатнім врахуванням етичних аспектів. Це створює потребу у постійному моніторингу з боку науковців та аналізі громадської думки щодо використання соціальної реклами в Україні.
Подано результати соціологічного дослідження з метою вивчення ставлення населення до соціальної реклами, яке було проведено у м. Дніпро. Було проведено аналіз основних інформаційних каналів, через які поширюється соціальна реклама та оцінка актуальності соціальних проблем в українському суспільстві. Відзначено, що до найбільш актуальних проблем українського суспільства, які мають бути висвітлені в соціальній рекламі, респонденти віднесли проблеми залежностей та соціально-економічні проблеми. Емпірично виділено актуальні соціальні проблеми, які повинні висвітлюватися в соціальній рекламі як інструменті профілактики негативних соціальних явищ в українському суспільстві.
Виокремлено перспективні напрями для подальших досліджень, серед яких є розробка механізмів, спрямованих на подолання перешкод, що гальмують розвиток соціальної реклами в Україні.