Updated approaches to the organisation of educational process.

Ju. V. Chorna

Abstract


The article examines the main aspects of postgraduate education of junior specialists with medical or pharmaceutical education inDnipropetrovsk region. Pedagogical innovations involves active learning, competency approach and introduction of new subjects into the educational process.

 


Keywords


junior specialist having medical or pharmaceutical education; postgraduate education; innovative technologies; active forms of learning; competency approach; principles of management; self- management

Full Text:

PDF

References


1. Vismont TI, Glebov AN. [Ethical competence and application of nanotechnologies in medicine]. The ma­terials of the XV-th International Conference: “Sakha­rov’s Readings 2015: ecological problems of the XXI-st century”. Minsk, 2015;321-322. Russian.

2. Gardaschuk TV. [Nanoethics: the definition and legitimation]. “The materials of the 2-d International Seminar “Ethics and nanosafety”. Kiev, 2012;6-7. Ukrainian.

3. Klopova OP. [ Implementation of the competence approach in education]. Osvita: technical schools, col­leges. 2012;(34):34-35.Ukrainian.

4. Koval TI. [Training of high-schools teachers: informational technologies in teaching activities; edu­cation – methodical manual]. Edition Center NLU. Kyiv. 2009;370-2. Ukrainian.

5. Kubler-Ross Elisabeth. [ About death and dying]. Iranslation from English. “Sophia”, 2001;15-17. Russian.

6. Tereschuk GV. [Competence approach as the fac­tor of convergence of educational systems]. The materials of regional scientifucaly – practical seminar “Professional competence and competentence of the teachers. Ternopil national pedagogical University named after. V. Gnatiuk, 2006;5-10.Ukrainian.


GOST Style Citations


  1. Висмонт Ф.И. Этическая компетентность и при­менение нанотехнологий в медицине / Ф.И. Вис­монт, А.Н. Глебов // Материалы 15-й Междунар. конф. «Сахаровские чтения 2015 года: экологические проблемы ХХІ века». – Минск, 2015. – С. 321-322.
  2. Гардащук Т.В. Наноетика: визначення та легі­тимація / Т.В. Гардащук // Матеріали другого міжнар. семінару «Етика та  нанобезпека». – Київ, 2012. – С. 6-7.
  3. Клокова О.П. Реалізація компетентнісного під­ходу в навчанні / О.П. Клокова // Освіта, техні­куми, коледжі. – 2012. – № 34. – С. 34-35.
  4. Коваль Т.І. Підготовка викладачів вищої шко­ли: інформаційні технології у педагогічній діяльності: навчально-методичний посібник / Т.І. Коваль. – Київ: Вид. центр НЛУ, 2009. – С. 370-372.
  5. Кюблер – Росс Элизабет. О смерти и уми­рании / Элизабет Кюблер – Росс [пер. с англ.]. – Київ: София, 2001. – С. 15-17.
  6. Терещук Г.В. Компетентнісний підхід як фактор зближення освітніх систем / Г.В. Терещук// Матеріали регіонального наук.–практ. семінару «Про­фесійні компетенції та компетентності вчителя», 28-29 листопада 2006 р.- Тернопіль: Тернопіл. нац. пед. ун-т ім. Володимира Гнатюка, 2006. – С. 5-10.




DOI: https://doi.org/10.26641/2307-0404.2017.2.109713

Refbacks

  • There are currently no refbacks.