Створення на базі мікротунелю універсальної системи динамічного контролю викидів дизельних твердих частинок

Автор(и)

  • А. П. Полив’янчук Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова, Ukraine
  • О. І. Каслін Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Ukraine
  • М. Ф. Смирний Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова, Ukraine
  • О. П. Строков Класичний приватний університет, Ukraine
  • О. О. Скурідіна Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля, Ukraine

Ключові слова:

дизель, відпрацьовані гази, тверді частинки, динамічний контроль, мікротунель, концентрація, димність

Анотація

Мета. Створення вітчизняної універсальної системи динамічного контролю викидів твердих частинок від дизелів різних типів на базі вимірювального комплексу з мікротунелем МКТ-2. Методи: Аналіз та синтез інформації, математичне моделювання, розрахунковий експеримент. Результати. Розглянуті сучасні методи динамічного контролю викидів дизельних твердих частинок, визначено їх технічні характеристики. Розроблено принципову схему методу динамічного контролю викидів твердих частинок з оптичним чутливим елементом. Висновки. Визначено технічні можливості мікротунеля МКТ-2 при проведенні екологічного діагностування різних двигунів. Обґрунтовано рекомендації щодо створення на базі МКТ-2 універсальної системи контролю викидів твердих частинок від транспортних дизелів.

Біографії авторів

А. П. Полив’янчук, Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова

д-р техн. наук, проф.,

М. Ф. Смирний, Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова

д-р техн. наук, проф.,

О. П. Строков, Класичний приватний університет

д-р техн. наук, проф.,                                                        

Посилання

Regulation No 49. Revision 6. Uniform provision concerning the approval of compression ignition (C.I.) and natural gas (NG) engines as well as positiveignition (P.I.) engines fuelled with liquefied petroleum gas (LPG) and vehicles equipped with C.I. and NG engines and P.I. engines fuelled with LPG, with regard to the emissions of pollutants by the engine. / United Nations Economic and Social Council Economic Commission for Europe Inland Transport Committee Working Party on the Construction of Vehicles. // E/ECE/TRANS/505, 2013. 434 p.

Burtscher H. Literature Study on Tailpipe Particulate Emission Measurement for Diesel En-gines. GRPE . Fachhochschule Aargau, University of Applied Science. 2001. 45 р.

Anderson J.D. UK Particle Measurement Programme. Phase 2 / Heavy Duty Methodology Development . Final Report. Ricardo Consulting Engineers Ltd. 2003. 222p.

Tsugio A., Tatsuji S., Morimasa H. Particulate matter emission characteristics under transient pattern driving. SAE Technical Papers. 1989. №890468. P. 151-163.

Steven H. Development of Worldwide Harmonized Heavyduty Engine Emissions Test Cycle / Final Report ECE-GRPE WHDC Working Group. Informal document No2 GRPE 42nd session. 2001. TRANS/WP 29/GRPE/2001/2. 58 p.

Worldwide Harmonized Heavy Duty Emissions Certification Procedure . Draft Global Technical Regulation (GTR). UN/ECE-WP 29 – GRPE WHDC Working Group. Informal Document № GRPE-48-7. 2004. 86 p.

Oswald M. Die dynamische Partikelmessung ein notwendiges Hiltsmittel bei der Eutwick-lung von Dieselmotoren . VDI-BER. 1988. № 681. P. 365-377.

Andersson J.D. UK Particle Measurement Programme. Phase 1. Heavy Duty Methodology Development. Final Report. Ricardo Consulting Engineers Ltd, 2002. 136 p.

Lianga Z., Tiana J., Rezaeia S., Zhanga Y. Investigation of SVOC nanoparticle emission from light duty diesel engine using GC×GC-ToF-MS. School of Mechanical Engineering, University of Birmingham. 2015. 31 р.

Полив’янчук А., Харитонова Т., Чумак О. Дослідження ефективності використання вимірювального комплексу з мікротунелем МКТ-2 при проведенні екологічного діагностування тепловозів. Вісник Східноукраїнського національного університету ім. В.Даля. 2007. № 8(114). С. 119-124.

Polivyanchuk A., Parsadanov I. Experimental verification of microtunnel MKT-2 on the brake stand autotractor diesel engine . Industrial technology and engineering. Republic of Kazakhstan. 2015. №2 (15). P. 11-16.

Schraml S., Will S., Leipertz A. Simultaneous measurement of soot mass concentration and primary particle size in the exhaust of DI diesel engine by time-resolved laser-induced incandescence (TIRE-LII) . SAE Tech-nical Papers, 2001. № 010146. 8 p.

ДСТУ 4276:2004. Атмосфера. Норми і методи вимірювань димності відпрацьованих газів автомобілів з дизелями або газодизелями. Київ: Держкомітет України з питань технічного регулювання та споживчої політики, 2004. 8 с.

Hardenberg H., Albreht H. Grenzen der Ruβmassnbestimmung aus Optishen Transmessungen. MTZ: Motortechn. Z. 1987. № 2. Р. 51–54.

Regulation № 96. Revision 3. Uniform provision concerning the approval of compression ignition (C.I.) engines to be installed in agricultural and forestry tractors with regard to the emissions of pollutants by the engine. E/ECE/TRANS/505. 2014. 416 p.

ISO 8178-1: 2017. Reciprocating internal combustion engines. Exhaust emission measurement. Part 1: Test-bed measurement of gaseous and particulate exhaust emissions, 2017. 150 p. /

Поливянчук А.П. Повышение эффективности систем экологического диагностирования дизельних силових установок – туннелей. Людина та довкілля. Проблеми неоекології. 2016. № 3-4 (26). С. 132-140.

Polivyanchuk A. Improving the efficiency of emission control dispersed particles from diesel exhaust gases. Вісник Харківського національного університету ім. Каразіна. Серія «Екологія». 2014. №1140, вип. 11. С. 83-88.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-28

Номер

Розділ

Антропогенний вплив на природне середовище