БІЗНЕС-АНАЛІТИКА ЯК ІНСТРУМЕНТАРІЙ ПІДТРИМКИ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ В РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ

Автор(и)

  • Оксана Григорівна Яворська Київський національний університет технологій та дизайну, Україна https://orcid.org/0000-0002-4499-6853

DOI:

https://doi.org/10.33987/vsed.3-4(78-79).2021.174-185

Ключові слова:

бізнес-аналітика, прийняття рішень, ресторанний бізнес, гостинність, сфера обслуговування, цифрова трансформація

Анотація

У статті розглянуто поняття «бізнес-аналітика» в контексті сучасного інструментарію системи прийняття рішень підприємств сфери обслуговування, означивши важливість такої на сучасному етапі розвитку ресторанної індустрії як у просторі змін технологічної інфраструктури ресторанів та закладів харчування, так і з врахуванням кризового стану галузі в період коронакризи. Означено напрями застосування бізнес-аналітики в підвищенні ефективності бізнес-процесів, стратегічного менеджменту ресторанної індустрії та забезпеченні стійкої конкурентної переваги в еру цифрової трансформації. Предметом дослідження є економіко-управлінські відносини, які виникають на підприємствах ресторанної індустрії в процесі впровадження рішень бізнес-аналітики. Методологія базувалася на загальнонаукових та спеціальних методах дослідження. Розглянуто важливість рішень бізнес-аналітики в забезпеченні підприємницьких можливостей в умовах реального потоку-часу («real time information flows») адекватно до сучасних соціально-економічних викликів та перманентного ускладнення технологічної інфраструктури ресторанів та Інтернет-простору. Встановлено, що краща обізнаність щодо запитів, бажань та уподобань споживачів та клієнтів, рівно як і знання потенційних можливостей партнерів та підрядників, здатні покращити корпоративні бізнес-процеси шляхом впровадження новітнього дизайну та послуг (оперативна робота системи негайного – «real time», адекватного зв’язку) з використанням можливостей бізнес-аналітики. Проаналізовано та визначено, що стратегічні рішення розроблені з використанням бізнес-аналітики та аналізу даних трансформують ресторанну індустрію, забезпечуючи менеджерів цінними рішеннями з оптимізації обслуговування клієнтів, заходів з підвищення рівня залучення гостей та покращення продуктивності меню. Роль бізнес-аналітики в сучасному ресторанному бізнесі визначається ключовою з огляду на високу конкуренцію у цій сфері, швидкі зміни споживчої поведінки та очікувань клієнтів від закладів харчування. Подальші розробки з означеного актуального кола питань знайдуть свою реалізацію, зокрема у першу чергу, при підготовці нових концепцій ресторанів та переформатуванні бізнес-процесів закладів харчування у період відновлення ресторанної індустрії після коронакризи.

Біографія автора

Оксана Григорівна Яворська, Київський національний університет технологій та дизайну

доктор економічних наук, професор кафедри туризму та готельно-ресторанного бізнесу

Посилання

Watson, H. J. (2009). Tutorial: Business Intelligence – past, present, and future, Communications of the Association for Information Systems, Vol. 25, pp. 488–510.

Stehle, Т. Ensuring ROI with new technologies. Hotel Management Network: website. Retrieved from: http://www.hotelmanagement-network.com/features/feature81055.

Rus, V., Toader, V. (2008). Business intelligence for hotels' management performance, International Journal of Business Research, Vol. 8 (4), pp. 150–154.

Korte, D., Ariyachandra, T., Frolick, М. (2013). Business Intelligence in the Hospitality Industry, International Journal of Innovation, Management and Technology, Vol. 4 (4), pp. 429–434.

Shykina, O. V. (2021). Modern trends in the restaurant business [Suchasni tendentsii funktsionuvannia restorannoho biznesu], Materialy kruhloho stolu «Rozvytok staloho turyzmu: vyklyky i mozhlyvosti dlia turystychnoho ta hotelno-restorannoho biznesu», Odeskyi natsionalnyi ekonomichnyi universytet, Odessa, s. 135–140 [in Ukrainian]

Sakovska, O. M. (2021). Trends in the hotel and restaurant business development in the context of the coronavirus pandemic [Tendentsii rozvytku hotelno-restorannoho biznesu v umovakh pandemii koronavirusu], Materialy kruhloho stolu «Rozvytok staloho turyzmu: vyklyky i mozhlyvosti dlia turystychnoho ta hotelno-restorannoho biznesu», Odeskyi natsionalnyi ekonomichnyi universytet, Odesa, s. 107–110 [in Ukrainian]

Korkuna, O., Mychuda, M. (2019). Innovations in the hotel and restaurant business in Ukraine [Innovatsii u sferi hotelno-restorannoho biznesu v Ukraini], Materialy nauk.-prakt. seminaru «Suchasni tendentsii rozvytku industrii hostynnosti», Lviv, s. 31–34 [in Ukrainian]

Grosul, V. A., Balatska, N. Yu. (2020). Model for assessing the development opportunities of the restaurant business in Ukraine in the conditions of Covid-2019 pandemic [Model otsinky mozhlyvostei rozvytku pidpryiemstv restorannoho biznesu Ukrainy v umovakh pandemii Covid-2019], Vcheni zapysky Tavriiskoho natsionalnoho universytetu im. V. I. Vernadskoho, Seriia: Ekonomika ta upravlinnia, Vol. 31 (70), No. 3, s. 121–126. DOI: 10.32838/2523-4803/70-3-20 [in Ukrainian]

Grebenyuk, G. M., Martsenyuk, L. V., Zadoya, V. O., Pikulina, O. V. (2021). Transformation and development of restaurant business enterprises in Ukraine in a pandemic [Transformatsiia ta rozvytok pidpryiemstv restorannoho biznesu Ukrainy v umovakh pandemii], Investytsii: praktyka ta dosvid, No. 7, s. 14–19. DOI: 10.32702/2306-6814.2021.7.14 [in Ukrainian]

Balatska, N. Yu. (2020). Restaurant business in the context of the coronavirus pandemic [Restorannyi biznes v umovakh pandemii koronavirusu], Infrastruktura rynku, Vyp. 42, s. 117–122. DOI: 10.32843/infrastruct42-20 [in Ukrainian]

Honcharenko, N. V. (2021). Reorganization of restaurant business in the condition of the COVID-19 pandemic [Reorhanizatsiia restorannoho biznesu v umovakh pandemii koronavirusu COVID-19], Derzhava ta rehiony, No. 3, s. 40–46. DOI: 10.32840/1814-1161/2021-3-6 [in Ukrainian]

Kovtunenko, Yu. V., Olshevskaya, D. O., Alekseenko, A. A., Savkov, E. A. (2020). Features of innovative technologies using in modern conditions in the hotel and restaurant business [Osoblyvosti vykorystannia innovatsiinykh tekhnolohii za suchasnykh umov u hotelnomu ta restorannomu biznesi], Bizines Inform, No. 12, s. 195–201. DOI: 10.32983/2222-4459-2020-12-195-201 [in Ukrainian]

Romanenko, O. O., Yavorskaya, O. G. (2018). Features of innovations in tourism and hospitality industry [Osoblyvosti innovatsii v turyzmi ta industrii hostynnosti], Investytsii: praktyka ta dosvid, No. 8, s. 5–9 [in Ukrainian]

Analytics and business intelligence (ABI), 2019. Gartner Information Technology Glossary. Retrieved from: https://www.gartner.com/itglossary/business-intelligence-bi.

Business analytics: website. Retrieved from: https://www.ibm.com/analytics/business-analytics.

Power BI: The value of Business Intelligence in the restaurant industry. Retrieved from: https://fwpr.com/power-bi-the-value-of-business-intelligence-in-the-restaurant-industry.

Why Business Intelligence Matters to Restaurants. Retrieved from: https://modernrestaurantmanagement.com/why-business-intelligence-matters-to-restaurants.

Cohen, L. (2021). Impacts of business intelligence on population health: A systematic literature review, SAICSIT-2017: Proceedings of the South African Institute of Computer Scientists and Information Technologists, Thaba, South Africa, pp. 1–9. DOI: 10.1145/3129416.3129441.

Mariani, M., Baggio, R., Fuchs, M., Höepken, W. (2019). Business intelligence and big data in hospitality and tourism: A systematic literature review, International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 30, No. 12, pp. 3514–3554. DOI: 10.1108/IJCHM-07-2017-0461

Peng Yao-Ping, M., Tuan, S.-H., Liu, F.-C. (2017). Establishment of Business Intelligence and Big Data Analysis for Higher Education, ICBIM 2017: Proceedings of the International Conference on Business and Information Management, Beijing, China, pp. 121–125. DOI: 10.1145/3134271.3134296.

Petrini, M., Pozzebon, M. (2014). What role is «business intelligence» playing in developing countries? A picture of Brazilian companies, École des hautes études commerciales. Сahier du GReSI, No. 4 (16), pp. 2–19.

Yavorska, O. G. (2020). Information elements of intellectual capital of the enterprise in the digital economy [Informatsiini elementy intelektualnoho kapitalu pidpryiemstva v umovakh tsyfrovoi ekonomiky], Economichnyi visnyk, Seriia: finansy, oblik, opodatkuvannia, Vyp. 5, s. 171–179. DOI: 10.33244/2617-5932.5.2020.171-179 [in Ukrainian]

Yavorska, O. G. (2021). Business analytics as an identifier of business opportunities in the corporate information system of the enterprise [Biznes-analityka yak identyfikator biznes-mozhlyvostei v korporatyvnii informatsiinii systemi pidpryiemstva], Materialy I Mizhnarodnoi nauk.-prakt. konferentsii «Suchasne upravlinnia orhanizatsiiamy: kontseptsii, tsyfrovi transformatsii, modeli innovatsiinoho rozvytku», Kharkivskyi natsionalnyi universytet imeni V. N. Karazina, Kharkiv, s. 114–117 [in Ukrainian]

National Restaurant Association Releases 2021. Retrieved from: https://restaurant.org/national-restaurant-association-releases-2021-mid-year-state-of-the-restaurant-industry-update.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-30

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА ТУРИЗМУ ТА ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННА СПРАВА