MODERN TECHNOLOGIES OF PRODUCTION AND USES OF LNG AS GAS-ENGINE FUEL
DOI:
https://doi.org/10.18198/j.ind.gases.2006.0239Keywords:
Natural gas, Compressed natural gas (CNG), LNG, Cryogenic technologiesAbstract
Compressed natural gas (CNG) is used as gas-engine fuel in many countries of the world. Its more wide application bounds by necessity by big expenses of creation the expensive infrastructure for refuelling of motor transport by CNG. As mobile systems of refuelling can used the mobile automobile refuellers or cryogenic automobile tanks. Alternative for CNG is liquefied natural gas (LNG). Technical and economic characteristics of various systems of manufacture LNG are analyzed on the basis of thermodynamic cycles with external and internal cooling. It is shown that cryogenic technologies is more favourable then compressor for gas-engine fuel maintenance of transport.
References
Компримированный природный газ (КПГ) используется в качестве газомоторного топлива во многих странах мира. Более широкое его применение сдерживается необходимостью в больших затратах на создание дорогой инфраструктуры для заправки автотранспорта КПГ. Мобильными системами заправки могут служить передвижные автомобильные заправщики или криогенные автомобильные цистерны. Альтернативой КПГ является сжиженный природный газ (СПГ). Анализируются технико-экономические показатели различных систем производства СПГ на основе термодинамических циклов с внешним и внутренним охлаждением. Показано, что для обеспечения транспорта газомоторным топливом криогенные технологии выгоднее компрессорных.
Downloads
Issue
Section
License
LICENSE AGREEMENT
After receiving an article for publication as required revision scientometric databases each author directs the license agreement on the assignment and transfer of the management of copyright. Signatures of the author (s) it is desirable to seal the personnel department of the institution where the author works (authors), or the seal of the Faculty.
Revision refers to the authors one layout for proofreading. Permissible only those fixes that result in compliance with the layout of the original text of the article. Significant changes are not permitted. Layout should be sent to the editorial office within days of receipt.