ХАРАКТЕРИСТИКИ ЗРIДЖУВАЧА ПРИРОДНОГО ГАЗУ ДЛЯ АВТОМОБІЛЬНИХ НАПОВНЮВАЛЬНИХ СТАНЦІЙ НОВОГО ТИПУ

Автор(и)

  • Г. К. Лавренченко Українська асоціація виробників технічних газів «УА-СІГМА», а/с 188, м.Одеса, Україна, 65026, Україна https://orcid.org/0000-0002-8239-7587
  • А. В. Копытин Українська асоціація виробників технічних газів «УА-СІГМА», а/с 188, м.Одеса, Україна, 65026, Україна https://orcid.org/0000-0003-3514-0989

DOI:

https://doi.org/10.18198/j.ind.gases.2015.0766

Ключові слова:

Природний газ, Зріджений природний газ, Зрiджувач природного газу, Цикл середнього тиску, Цикл високого тиску, Детандер-компресорний агрегат, Ексергетичний ККД

Анотація

Найближчим часом очікується зростання попиту на зріджений природний газ як універсальне газомоторне паливо для автотранспорту і сільськогосподарської техніки. Досить ефективне його виробництво можна організувати на базі автомобільної газонаповнювальної компресорної станції (АГНКС). Для цього таку станцію слід реконструювати для включення до її складу зрiджувача природного газу (ЗПГ). У ЗПГ можна використовувати деяке обладнання станції, так як власний її коефіцієнт робочого часу іноді не перевищує 40%. Однак автомобільні наповнювальні станції можна створювати і на основі самостійних ЗПГ. На таких станціях автотранспорт буде заправлятися або компримованим ПГ або зрiдженим ПГ при наявності кріогенних паливних баків. Розглянуто кілька технологічних схем ЗПГ при роботі його по циклах середнього або високого тисків. Аналіз характеристик ЗПГ середнього тиску показав, що при регазифікації отримуваного рiдкого ПГ для заправки газобалонних автомобілів питомі витрати в ЗПГ складуть 1,3 кВтг/кг. Ефективність ЗПГ можна істотно підвищити при організації його роботи по циклу високого тиску. У ньому робота турбодетандера використовується в компресорній ступені агрегату для стиснення всього зворотного потоку газу зрiджувача до тиску його всмоктування 1,0 МПа в компресор високого тиску. Питомі витрати в ЗПГ високого тиску можна знизити в 2 рази, тобто до 0,65 кВтг/кг. Перевагою таких ЗПГ є відсутність в їх схемах холодильних машин.

Біографії авторів

Г. К. Лавренченко, Українська асоціація виробників технічних газів «УА-СІГМА», а/с 188, м.Одеса, Україна, 65026

Г.К. Лавренченко, доктор техн. наук

А. В. Копытин, Українська асоціація виробників технічних газів «УА-СІГМА», а/с 188, м.Одеса, Україна, 65026

О.В. Копитін, канд. техн. наук

Посилання

Gavrilov R.V., Arhipov V.T., Zhelvakov A.Yu. (2003). Creating the infrastructure the usage of liquefied natural gas// Tekhnicheskie Gasy. [Industrial Gases].— №1. — P. 20-27. (Rus.).

Kirillov N. (2004). LNG production technology for road, rail and water transport through the application of Stirling machines //Auto Gas Filling Complex + Alternative Fuels. — № 6 (18). — P. 50-53. (Rus.).

Movchan E.P., Popov L.V., Rogalskiy E.I. (2004). Problems of introduction of liquefied natural gas intro motor transport and some ways of their decision// Tekhnicheskie Gasy. [Industrial Gases]. — № 4. — P. 41-46. (Rus.).

[Еlectronic resource]. Nomenclature of compressors manufactured by OAO «Sumskoe NPO im. M.V.Frunze»/ www.frunze.com.ua.

Dovbish A.L., Peredelskiy V.A., Bezrukov K.V. et. al. (2012). Experience of creation block-liquefaction of lng-units small productivity// Tekhnicheskie Gasy. [Industrial Gases]. — № 2. — P. 42-45. (Rus.).

Goryachev G.S., Kulbyakin V.P., Lebedev S.Yu. et. al. (2012). Experience of creation block-liquefaction of LNG-units small productivity// Tekhnicheskie Gasy. [Industrial Gases]. — № 3. — P. 30-35. (Rus.).

Goryachev S.P., Medvedkov I.S. (2012). Improved technology in the liquefaction of natural gas at gas distribution stations to give the product of high purity// Tekhnicheskie Gasy. [Industrial Gases]. — № 4. — P. 31-38. (Rus.).

Unified nomenclature list of products of industrial enterprises concern «Ukrrosmetall». (2004). — К.: Kiev Book Factory. — 128 p. (Rus.).

Brodyanskiy V.M., Semenov A.M. (1980). Thermodynamic fundamentals of cryogenic technology. — М.: Energiya.— 447 p. (Rus.).

Yeh S. (2007). An empirical analysis on the adoption of alternative fuel vehicles: The case of natural gas vehicles// Energy Policy. — V. 35. — No. 11. — P. 5865-5875.

Barclay J. A., Corless A. J., Nelson E. H. (1998). Optimized LNG storage tanks for fleet-size refueling stations with local LNG liquefiers// Advances in Cryogenic Engineering. — V. 43. — P. 1199-1206.

Kountz K. J. (1994). Modeling the fast fill process in natural gas vehicle storage cylinders. — Institute of Gas Technology, Chicago, IL (United States). — №. CONF-940301-42.

Chen S. (2007). Comparison among LNG, CNG and L-CNG Filling Stations// Gas & Heat. — V. 7. — P. 006-012.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ПРАКТИКА. НОВІ РОЗРОБКИ