ЗАСТОСУВАННЯ ВІДКРИТОГО ЦИКЛА СТІРЛІНГА ДЛЯ ОТРИМАННЯ ЕНЕРГІЇ ПРИ ГАЗИФІКАЦІЇ КРІОГЕННИХ РІДИН

Автор(и)

  • М. Б. Кравченко Одесская национальная академия пищевых технологий, ул. Дворянская, 1/3, Одесса, Украина, 65082, Україна https://orcid.org/0000-0002-9310-2166

DOI:

https://doi.org/10.18198/j.ind.gases.2017.0871

Ключові слова:

Рідкі азот і повітря, Тепловий двигун, Автомобіль з нульовою емісією CO2, Кріогенна техніка, Двигун Стірлінга

Анотація

Виконано порівняльний аналіз різних проміжних енергоносіїв, які можуть застосовуватися на транспорті замість вуглеводневого палива. Показано, що в разі використання з цією метою рідких азоту або повітря не будуть потрібні дефіцитні компоненти, наприклад, літій-іонні акумулятори або паливні водневі елементи, що істотно зменшить необхідні капіталовкладення. Проведено огляд відомих конструкцій автомобілів, що працюють на рідких азоті або повітрі. Відзначено, що низька ефективність використання ексергії кріогенної рідини в цих конструкціях привела до дискредитації самої ідеї кріомобіля. У запропонованій конструкції двигуна Стірлінга, що працює по відкритому циклу, вдається використовувати 57% ексергії рідкого азоту. Описана методика розрахунку такого двигуна і приведені отримані результати. Показано, що потрібно 200 л рідкого азоту для 180 км пробігу кріомобіля зі швидкістю 55 км / ч, в той час як повного заряду 300-кілограмового акумулятора електромобіля «Nissan Leaf» вистачає на 160 км пробігу.

Біографія автора

М. Б. Кравченко, Одесская национальная академия пищевых технологий, ул. Дворянская, 1/3, Одесса, Украина, 65082

М.Б. Кравченко, доктор техн. наук

##submission.downloads##

Номер

Розділ

ТЕХНІЧНІ ГАЗИ В СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЯХ