МАНДАЛА-ТЕРАПІЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ ПСИХОЛОГІЧНОЇ КОРЕКЦІЇ ТРИВОЖНИХ СТАНІВ В ЮНАЦЬКОМУ ВІЦІ
Ключові слова:
арт-терапія, мандало-терапія, тривожність, юнацькій вікАнотація
Проаналізовано науково-теоретичні погляди щодо значення корекційного впливу мандала-терапії на рівень прояву тривожності в юнацькому віці. Обґрунтовано можливості мандала-терапії як одного з методів арт-терапії для укріплення, збереження, психокорекції соціального здоров’я клієнтів. Мандала-терапія виконує корекційні функції; має медитаційний ефект; дозволяє заглибитися у несвідомі шари психіки особистості; створює відчуття цілісності та переживання гармонії із внутрішнім та зовнішнім світом.
арт-терапія; мандало-терапія; тривожність; юнацькій вікПосилання
Гоул Д. Рисунок в психотерапии. Методическое пособие. Москва: Прогресс, 2012. 245 с.
Докторович М., Рурик, І. Хозраткулова. Арт-терапія в діяльності психолога та соціального педагога. Київ : Редакції загальнопедагогічних газет, 2014. 97 с.
Евтюхов О. В. Практика психологического тренинга. Санкт-Петербург: Речь, 2005. 256 с.
Копытин А. Арттерапия: метод мандалы. Санкт-Петербург: Речь, 2010. 166 с.
Копытин А. Социальная и клиническая арт-терапия [Электронный ресурс] // Клиническая и медицинская психология: исследования, обучение, практика: электрон. науч. журн. 2013. № 2 (2). C. 234-236 URL: http://medpsy.ru/climp
Мэй Р. Проблема тревоги. Москва: Эксмо-пресс, 2004. 389 с.
Олійник, І. В. Арт-терапія як одна з інноваційних психолого-педагогічних технологій у професійній діяльності соціальних працівників // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. Вип. 61. С. 208-213. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23790
Ремшмидт Х. Подростковый и юношеский возраст. Проблемы становления личности. Москва: Здоровье России, 2007. 82 с.
Фалько Н.М., Гармаш Д.І., Браславська І.В. Мандала – як засіб психотерапії // Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: Психологісні науки. Випуск 2. Том 3. 2017. С 32-36. URL: http://pj.kherson.ua/file/2017/ psychology_ 02/ukr/part_3/7.pdf
Фрейд З. Запрещение, симптом и страх . Санкт-Петербург: Питер, 2015. 213 с.
Юнг К. Г. Архетип и символ. Москва: Эксмо-пресс, 2016. 304 с.
Юнг К. Г. Душа и миф: шесть архетипов. Киев: Государственная библиотека Украины для юношества, 2015. 384 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Зоряна Савчук, Оксана Слободиська
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).