This is an outdated version published on . Read the most recent version.

Методика використання рухливих ігор для цілеспрямованного формування психічних процесів у дітей дошкільного віку

Authors

  • А.О. Щелкунов
  • Є.А. Холіч

DOI:

https://doi.org/10.15391/prrht.2020-5(1).01

Abstract

Метою дослідження є формування психічних процесів дітей дошкольного віку засобами фізичного виховання. Матеріал і методи: Дослідження проводилося поетапно протягом 2019 р на базі дошкільного навчального закладу № 56 "Катюша" м. Слов’янська Донецької області. Було проведено тестування 94 дошкільнят. Тестування проводились напочатку та в кінці дослідження. Діти утворили контрольну групу та експериментальну групу. Результати: Досвід проведення ігрових занять з дітьми дошкільного віку дозволяє констатувати, що урахування організаційно-методичних особливостей при проведенні занять фізичними вправами значно підвищує їх ефект. У контексті вищевикладеного стає очевидним абсолютне переважання ігрових форм розвитку психічних процесів дітей дошкільного віку над усіма іншими. Висновки: Для розвитку психічних процесів дітей дошкільного віку необхідно використовувати не тільки добре знайомий дитині ігровий матеріал, а й застосовувати ігри з елементами новизни. Причому, чим старше вік, тим більше нових ігор та вправ повинні залучатися педагогом для цієї роботи. Ключові слова: Фізичний розвиток, рухові можливості, сенситивний період, творча діяльність, всебічного розвитку

References

Апанасенко Г.Л. (1985) Физическое развитие детей и подростков. Киев: Здоровье.

Бех Д. (2003). Виховання особистості. Кн. 1: Особистісно орієнтований підхід ( Ред І.Д.Бех.) К.: Либідь

Ващенко Г. (1999). Виховний ідеал: підруч. для педагогів, виховників, молоді і батьків (Ред. Г. Ващенко). Полтава: Полтавський вісник.

Горащук В.П. (2003). Формирование культуры здоровья школьников (Ред. В. П. Горащук), Луганск: Альма-матер.

Григоренко В.Г. (2002). Теория мотивированного воздействия дифференциально-интегральных оптимумов педагогических факторов в процессе физической и социальной реабилитации человека (Ред. В. Г. Григоренко) М.: Изд-во ФСИ России.

Леонтьева А.Н., Запорожца А.В. (Ред. Леонтьева А.Н., Запорожца А.В.). (1995). Вопросы психологии ребенка дошкольного возраста Сб. статей. М.

Никифорова Г.С., (Ред. Г.С. Никифорова). (2006). Психология здоровья – СПб.: Питер.

Пристинский В.Н. (2009). Психологические условия формирования мотивационно-ценностного отношения учащихся средних и старших классов к занятиям физической культурой. Вісник Чернігівського державного педагогічного університету ім. Т.Г. Шевченка. Серія: Педагогічні науки. Фізичне виховання і спорт: збірник. Чернігів: ЧДПУ. (69) 178-183

Эльконина Д.Б., Венгера А.Л., (Ред. Эльконина Д.Б., Венгера А.Л.). (1988). Особенности психического развития детей 6-7- летнего возраста. М. Педагогика.

Issue

Section

Статті