Involvement of physically inactive students in classes physical culture and sports, as a way of forming a healthy way of life on the example of students of Kharkiv National University of Radio Electronics
DOI:
https://doi.org/10.15391/prrht.2020-5(1).14Abstract
Purpose: Using the example of KhNURE to demonstrate that the involvement of physically inactive students in physical culture and sports is a way to form a healthy lifestyle. Material and methods: We used the studied material, which makes it possible to make a classification of physically passive people based on the conditions of characterological types. Results: the article reveals the reasons for the appearance of physical passivity among students, indicates the ways of involving them in active physical culture and sports, using the example of students of KhNURE. Conclusions: mass sports work carried out in Khnure brings high results. The old mottos "from mass to mastery" and "in a healthy body, a healthy spirit" have not lost their meaning and allow physically passive students to be involved in sports activities and sports, which is one of the means of achieving the ultimate goal - raising a healthy nation.
References
Перспективи, проблеми та наявні здобутки розвитку фізичної культури і спорту в Україні: Матеріали І Всеукраїнської електронної конференції “COLOR OF SCIENCE”, (Вінниця, 30 січня 2018 р.) / ред. А.А.Дяченко, В.В.Мельник. В.: ВДПУ, 2018. 273 с.
Актуальні питання вдосконалення системи фізичного виховання і спортивної роботи у вищій школі. Збірник наукових праць за матеріалами І науково-практичної конференції з міжнародною участю (м. Ужгород, 19-20 квітня 2018 року). Ужгород: в-во Бест-Принт, 2018. 123 с.
Актуальні проблеми фізичного виховання та спорту в сучасних умовах: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції. Вид-во «Нова Ідеологія», Дніпро, 2017. 206 с.
Ільїн Е. П. Психологія спорту. СПб .: Пітер, 2018. 352 с: іл. (Серія «Майстри психології»).
Курамшин Ю.Ф. Теория и методика физической культуры. М.: Советский спорт, 2010. 320 с.
Downloads
Published
Versions
- 2023-09-04 (2)
- (1)
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 О.К. Коноваленко, Н.В. Оршацька
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.