Callanetics in the Physical Education of Female University Students
Keywords:
callanetics, health status, motivation, physical education, female university studentsAbstract
The article presents the results of the anamnesis and surveys conducted among first-year female university students.
References
Дубчук, О. В. (2013). Оцінка впливу експериментальної програми фізичного виховання для груп фізичної реабілітації із застосуванням калланетики на показники рентгенологічного та функціонального дослідження опорно-рухового апарату студенток при сколіозі ІІ-ІІІ ступенів. Нова педагогічна думка: науково-методичний журнал, (4(76)), 100-104.
Жук, В. О. (2016). Інноваційні технології у сфері фізичного виховання студентської молоді. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення, 62-69. Вилучено із https://journals.uran.ua/hdafk-tmfv/article/view/308477
Коломийцева, О. Э., Дейнеко, А. Х., & Миргород, Д. А. (2015). Калланетика как средство формирования мотивации к занятиям физическим воспитанием студенток юридического вуза. Наука і освіта: наук.-практ. журн., (4/СХХХIII), 86-89.
Круцевич, Т. Ю., Воробйов, М. І., & Безверхня, Г. В. (2011). Контроль у фізичному вихованні дітей, підлітків і молоді: навч. посіб. Київ: Олімп. л-ра.
Куліш, Н. М., & Городиський, С. І. (2007). Вплив засобів каланетики на показники фізичного розвитку та рухових якостей у студенток. У М. Лук’янченка, А. Матвєєва, А. Подольскі, & Ю. Шкребтія (Ред.), Реалізація здорового способу життя – сучасні підходи: монографія (с. 60-63). Дрогобич: КОЛО.
Сергієнко, Л. П. (2010). Спортивна метрологія: теорія і практичні аспекти: Підручник. Київ: КНТ.
Ilnitskaya, A. S., Kozina, Zh. L., Lakhno, E. G., Ilnitskaya, L. V., Cieślicka, M., Stankiewicz, B., & Pilewska, W. (2014). Students’ attitude to the possibility of applying modern information and communication technologies in the educational process in physical education. Physical Education of Students, 2, 18-24.
Futornyi, S. M. (2013). Problem of shortage of motor activity students. Physical Education of Students, 3, 75-79.
Kolomiytseva, O. E., & Anatskyi, R. V. (2017). Fitness callanetics in physical education of girl students. Physical Education of Students, 2, 66-71.
Memmedova, K. (2015). Impact of Pilates on anxiety, attention, motivation, cognitive function and achievement of students: Structural modeling. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 186, 544-548. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.158
Kudryavtsev, M. D., Kramida, I. E., Iermakov, S. S., & Osipov, A. Yu. (2016). Development dynamic of healthy lifestyle personality component in relatively healthy students. Physical Education of Students, 6, 26-33.
Maksimuk, O. V., Vrublevskiy, E. P., & Wang, L. (2014). Students’ motivation to study Chinese recreational gymnastics classes wushu. Physical Education of Students, 3, 40-43.
Osipov, A. Yu., Kudryavtsev, M. D., Kramida, I. E., Iermakov, S. S., Kuzmin, V. A., & Sidorov, L. K. (2016). Modern methodic of power cardio training in students’ physical education. Physical Education of Students, 6, 34-39.
Petrenko, N. V., & Loza, T. A. (2014). Model of recreational and training sessions based on the use of funds aqua professionally applied in the preparation of students of economics. Physical Education of Students, 4, 32-36.
Skurikhina, N. V., Kudryavtsev, M. D., Kuzmin, V. A., & Iermakov, S. S. (2016). Fitness yoga as modern technology of special health groups’ girl students’ psychophysical condition and psycho-social health strengthening. Physical Education of Students, 2, 24-31.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors publishing in this journal retain the copyright to their work and grant the journal the right of first publication under the terms of the specified license, which permits others to freely use, distribute, adapt, and build upon the work, provided that proper attribution is given to the original authors and the source of the publication.
Authors may enter into separate, additional non-exclusive agreements for the distribution of the published version of the work (for example, depositing it in institutional repositories or including it in monographs), provided that the original publication in this journal is properly acknowledged.
The journal’s editorial policy encourages authors to deposit their manuscripts in open electronic repositories or on personal websites both prior to and during the editorial process, as this fosters scientific communication and increases citation rates.