ІНФРАСТРУКТУРА РИНКУ АРТ-ІНДУСТРІЇ: АНАЛІЗ СУЧАСНОЇ СТРУКТУРИ ТА ФУНКЦІЙ
DOI:
https://doi.org/10.30837/2522-9818.2018.4.034Ключові слова:
інфраструктура ринку арт-індустрії, первинний арт-ринок, вторинний арт-ринок, арт-активи, провенанс предмету мистецтва, аукціонні будинки, арт-дилери, естимейти, аукціонні торги, меценатство, ангажованість, мотиви придбання предметів мистецтваАнотація
Предметом дослідження статті є інфраструктура ринку арт-індустрії. Мета - на основі узагальнення міжнародного досвіду обґрунтування науково-методичних засад розвитку інфраструктури ринку арт-індустрії в процесі його формування й розвитку з виокремленням ключових суб’єктів арт-ринку. Завдання: здійснено класифікацію аукціонних будинків, розкрито специфіку роботи основних суб’єктів арт-ринку, систематизовано мотиви придбання предметів мистецтва, виявлено та систематизовано особливості арт-ринку, проаналізовано основні показники ринку арт-індустрії. Методи: абстрактно-логічний аналіз, теоретичного узагальнення, системного та статистичного аналізу. Отримані такі результати. Здійснено класифікацію аукціонних будинків на ринку арт-індустрії за рівнями із визначенням країни, річного обсягу продажів, кількості проданих лотів, долі ринку. Розкрито специфіку аукціонних торгів на ринку арт-індустрії. В рамках арт-ринку розкрито роль арт-дилерів в соціально-комунікативній системі "художник - твір - публіка" за трьома категоріями. Окремо приділено увагу меценатству в рамках культурного посередництва на ринку арт-індустрії. Проранжовано арт-активи за рівнем прибутковості. Систематизовано мотиви придбання предметів мистецтва з виокремленням ірраціональних мотиви здійснення арт-інвестування. Виявлено та систематизовано особливості арт-ринку та проаналізовано основні показники ринку арт-індустрії. Висновки. Арт-ринок розглядається як напівфункціональне явище, що виступає регулятором взаємовідносин між художниками і публікою та синхронно виконує ряд соціальних функцій: інформаційну, посередницьку, ціноутворюючу, стимулюючу, регулюючу, соціокультурну. Однією з головних умов успішного функціонування ринку арт-індустрії є формування й розвиток його інфраструктури. Сучасний ринок арт-індустрії характеризується високою доходністю, низькою ліквідністю та довгостроковістю отримання прибутку.Посилання
Indutnyi, V. V. (2014), " Markets of Cultural Values: Comparative Analysis " ["Rynky kulturnykh tsinnostei: porivnialnyi analiz"], Visnyk natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv, No. 1, P. 19–27.
Skatershchikov, S. (2006), Guide to investing in the art market [Rukovodstvo po investirovaniyu na rynke predmetov iskusstva], Al’pina Biznes Buks, Moscow, 224 p.
Burnashov, I. Yu. (2013), Modern fine art and art market in Ukraine (overview information on press materials and unpublished materials 2012-2013) [Suchasne obrazotvorche mystetstvo ta art-rynok v Ukraini (ohliadova dovidka za materialamy presy ta neopublikovanymy materialamy 2012–2013 rr.)], Kyiv: Informatsiinyi tsentr z pytan kultury ta mystetstva, 21 p., available at : http://nplu.org/storage/files/Infocentr/Tematich_ogliadi/2013/Art13.1.pdf (last accessed 1.07.2018).
Platonov, B. O. (2013), Fundamentals of valuation activity: textbook [Osnovy otsinochnoi diialnosti: pidruchnyk], Kyiv: NAKKKiM, 227 p.
On Copyright and Related Rights: Law of Ukraine of 23.12.93 amended No. 3793-XII [Pro avtorske pravo i sumizhni prava : Zakon Ukrainy vid 23.12.93 iz zminamy No. 3793-XII], available at : URL:http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/3792-12 (last accessed 1.07.2018).
Dymshyts, E. (2007), "Keep your money in paintings" ["Zberihaite hroshi v polotnakh"], Fine Art, No. 1, P. 26–33.
Dossi, P. (2011), Sold! Art and money [Prodano! Iskusstvo i den’gi], St. Petersburg, Limbus Press, 288 p.
Dossi, P. Art market watch speed! Money and the global art market, available at : http://www.artnet.com/magazineus/features/dossi/money-and-the-global-art-market-5-29-12.asp (last accessed 1.07.2018).
Golovanova, M., Lebedchenko, V. (2018), "The use of economic and mathematical models to determine the market capacity" ["Ispol’zovanie ekonomiko-matematicheskikh modeley dlya opredeleniya emkosti rynka"], Innovative Technologies and Scientific Solutions for Industries, No. 1 (3), P. 71–81. Doi: https://doi.org/10.30837/2522-9818.2018.3.071.
Litvinenko, A., Dorokhov, Ye. (2018), "The economic essence of accounting for financial investments and prospects "blockchain" to control investment activity in Ukraine" ["Ekonomicheskaya sushchnost’ ucheta finansovykh investitsiy i perspektivy ispol’zovaniya "blockchain" dlya kontrolya investitsionnoy deyatel’nosti v Ukraine"], Innovative Technologies and Scientific Solutions for Industries, No. 1 (3), P. 103-108. Doi: https://doi.org/10.30837/2522-9818.2018.3.103.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Тетяна Валеріївна Момот, Дарина Тарасівна Момот
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо не комерційного та не ексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису опублікованої роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.