АНАЛІЗ СЕРЕДОВИЩА КОМЕРЦІАЛІЗАЦІЇ НАУКОВО-ТЕХНІЧНИХ РОЗРОБОК В УНІВЕРСИТЕТАХ
DOI:
https://doi.org/10.30837/2522-9818.2018.5.106Ключові слова:
університет, науково-технічна розробка, комерціалізація, інноваційна інфраструктура, принципи комерціалізаціїАнотація
Предметом дослідження в статті є комерціалізація науково-технічних розробок в Україні на основі закладів вищої освіти. Мета роботи полягає у розробленні систематизованого підходу до процесів комерціалізації науково-технічних розробок в університетах. Завданнями статті є визначення організаційно-економічних механізмів комерціалізації науково-технічних розробок в університетах, що потребує наступного аналізу особливостей розвитку інноваційної інфраструктури у розвинутих країнах, визначенні негативних чинників впливу на формування національної інноваційної інфраструктури, встановити взаємозв’язки інноваційної інфраструктури та механізмів комерціалізації науково-технічних розробок в університетах, встановленні системи принципів ефективної комерціалізації науково-технічних розробок в університетах. В роботі отримано наступні результати. В роботі показано, що реалізація механізмів комерціалізації суттєво залежить від розвиненості інноваційної інфраструктури, проаналізовані її складові. Адже процес комерціалізації науково-технічних розробок залежить від організування ефективних інформаційних потоків, конфігурація і швидкість яких визначається потужністю комунікаційних каналів, адаптивністю оброблення інформації структурними елементами задіяних учасників-організацій, впливом зовнішнього середовища. Проаналізовано особливості розвитку інноваційної інфраструктури в розвинутих країнах та Україні. Розглянуто основні складові інформаційної інфраструктури. Визначено основні чинники, що характеризують ефективність розвитку інноваційної інфраструктури. Наведено класифікацію принципів підтримання процесів комерціалізації науково-технічних розробок як на макро-, так і на мікро- рівнях. Висновки: загалом ефективність комерціалізації науково-технічних розробок залежить як від розвиненості національної інноваційної інфраструктури, так і її внутрішнього сегменту. Активізація діяльності університетів надасть їм змогу ефективно формувати систему налагоджених і оперативних зв’язків науки, освіти, бізнесу і органів влади в цілому.Посилання
Butko, M. P., Popelo, O. V. (2014), Intellectual capital as a factor of modernization of the regional economic space : monograph [Intelektualnyj kapital yak chynnyk modernizaciyi regionalnogo ekonomichnogo prostoru : monografiya], Nizhyn, 372 p.
Buyanova, M. E., Shirou, M. S. (2015), "Decision on the commercialization of scientific and technological revolution in the conditions of the economic cluster" ["Prinyatiye resheniya o kommertsializatsii NTR v usloviyakh deyatelnosti ekonomicheskogo klastera"], Bulletin of Volgograd State University, Series 3, No. 2, P. 58–69.
Butnyk-Siversky, O. B. (2013), "Features of Commercialization Management of Intellectual Property Rights Objects" ["Osoblyvosti upravlinnya komercializaciyeyu ob’yektiv prava ntelektualnoyi vlasnosti"], Materials of the round table "Commercialization of results of scientific and technical activity", Kyiv, P. 5–11.
Vasilenko, N. V. (2016), "Technologies and organizational-economic mechanisms of their commercialization in the conditions of modern economy" ["Tekhnologii i organizatsionno-ekonomicheskiye mekhanizmy ikh kommertsializatsii v usloviyakh sovremennoy ekonomiki"], Fundamental research, No. 4-1, P. 129–133.
Dezhinov, I., Saltykov, B. (2004), "Mechanisms of stimulating the commercialization of research and development" ["Mekhanizmy stimulirovaniya kommertsializatsii issledovaniy i razrabotok"], Society and economy, No. 7/8, P. 188–248.
Denisyuk, V. (2006), "Commercialization of research results: problems and perspectives" ["Komercializaciya rezultativ naukovo-doslidnyx robit: problemy i perspektyvy"], Bulletin of the National Academy of Sciences of Ukraine, No. 5, P. 39–53.
Zagorodniy, A. G, Voznyuk, G.L. (2005), Financial and Economic Dictionary [Finansovo-ekonomichnyj slovnyk], Vat. Nats. University Lviv Polytechnic, 714 p.
Zinov, V. (2000), "Problems of commercialization of the results of research and development" ["Problemy komercializaciyi rezultativ doslidzhen i rozrobok"], Intellectual Property, No. 3, P. 35–42.
Kalinichenko, M. P. (2012), "Marketing of commercialization of the results of innovation activity in industry" ["Marketyng komercializaciyi rezultativ innovacijnoyi diyalnosti v promyslovosti"], Marketing and innovation management, Sumy, No. 4, P. 43–50.
Lyashenko, O. M. Models of commercialization and technology transfer in a global environment : Monograph [Modeli komercializaciyi ta transferu texnologij v umovax globalnogo seredovyshha : monografiya], Ternopil, 489 p.
Fedorov, M. V., Peshina, E. V. (2012), "Pentaspiral - the concept of knowledge production in an innovative economy" ["Pentaspiral – kontseptsiya proizvodstva znaniy v innovatsionnoy ekonomike"], Control, No. 3-4, P. 4–12.
Savchuk, V. S., Antoniuk, L. L. (2003), Innovations: Theory, Mechanism, Development and Commercialization : Monograph [Innovaciyi: teoriya, mexanizm, rozrobky ta komercializaciya : monografiya], KNEU Kiev, 394 p.
Chukhrai, N. I., Krivoruchko, Yu. O. (2008), Evaluation and development of relations between business partners : Monograph [Ocinyuvannya i rozvytok vidnosyn mizh biznes-partneramy : monografiya], Lviv, 360 p.
Tsibinoga, M. O. Starkova, O. V., Flexible, L. A. (2011), "Organizational mechanism of the process of commercialization of innovations" ["Orhanizatsiinyi mekhanizm protsedury komertsializatsii nnovatsii"], System of information processing, No. 2 (92), P. 273–276.
Kniaz, S., Shpak, N., Myroshchenko, N., Kolomiyets, O. (2014), "Commercialization of high-tech products: theoretical-methodological aspects", Econtechmod, Vol. 3, No. 1, P. 81–88.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Ярослав Петрович Король

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо не комерційного та не ексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису опублікованої роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.