ОЦІНКА ЗАГРОЗ МАРКЕТИНГОВОГО СЕРЕДОВИЩА ПІДПРИЄМСТВ БУДІВЕЛЬНОЇ ГАЛУЗІ В УМОВАХ ВПРОВАДЖЕННЯ КЛІЄНТО-ОРІЄНТОВАНОГО УПРАВЛІННЯ

Автор(и)

  • Тетяна Валеріївна Момот Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова, Україна https://orcid.org/0000-0001-7397-3565
  • Ірина Олександрівна Філатова Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова, Україна https://orcid.org/0000-0003-4405-3561
  • Денис Д’якон ISMA Вища школа менеджменту інформаційних систем, Латвія https://orcid.org/0000-0003-3052-6735

DOI:

https://doi.org/10.30837/2522-9818.2018.5.122

Ключові слова:

клієнто-орієнтоване управління, маркетингове середовище, підприємства будівельної галузі, загрози маркетингового середовища, сегментація будівельного ринку нерухомості, конкурентоспроможність підприємства

Анотація

Предметом дослідження в статті є оцінка загроз маркетингового середовища в умовах впровадження клієнто-орієнтований підходу до управління підприємствами будівельної галузі. Мета - обґрунтування науково-методичних засад впровадження клієнто-орієнтований підходу до управління підприємствами будівельної галузі з врахуванням оцінки загроз маркетингового середовища. Завдання: досліджено складові маркетингового середовища, систематизовано його загрози с врахуванням особливостей функціонування підприємств будівельної галузі. Проаналізовано стан та тенденції розвитку будівельної галузі на макро- та мікрорівні. Проаналізовано стан житлового будівництва України у порівнянні із станом житлового фонду країни в цілому. Обґрунтовано актуальність впровадження клієнто-орієнтованого підходу до управління корпоративними підприємствами будівельної галузі. Методи: абстрактно-логічний аналіз, теоретичного узагальнення, системного та статистичного аналізу, експертних оцінок. Отримані такі результати. Здійснено класифікацію загроз маркетингового середовища корпоративних підприємств будівельної галузі.  Розроблено методичний підхід до оцінки ефективності системи клієнто-орієнтованого управління за сьома компонентами, а саме відповідність продукції підприємства очікуванням клієнта; рівень благоустрою прибудинкової території; ступінь задоволення клієнтів якістю будівельних робіт та матеріалів; ступінь задоволення клієнтів комфортністю будинку; рівень обслуговування клієнтів; рівень інформованості клієнта про діяльність підприємства; конкурентні переваги та репутація підприємства. Висновки. Проаналізовано тенденції розвитку підприємств будівельної галузі України протягом 2013-2017 рр. Конкурентоспроможність підприємств будівельної галузі у значній мірі залежить як від ефективності менеджменту, так і від факторів ризику як на макро-, так і на мікрорівні, що обумовлює доцільність пошуку шляхів залучення достатньої кількості споживачів, з метою посилення конкурентних переваг підприємств галузі. Доведено, що основними параметрами конкурентоспроможності підприємств будівельної галузі є рівень якості виконання будівельних робіт, ціна, додаткові послуги для споживачів, які можуть сформувати додаткову корисність та посилити позицію підприємства на ринку та які є базою для формування цінностей у системі клієнто-орієнтованого управління. Запропоновано сегментацію будівельного ринку нерухомості та виділено підходи до утримання покупців в рамках системи клієнто-орієнтованого управління. На основі експертного опитування розроблено методичний підхід до оцінки ефективності клієнто-орієнтованого управління в системі забезпечення корпоративної безпеки підприємств будівельної галузі.

Біографії авторів

Тетяна Валеріївна Момот, Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова

доктор економічних наук, професор, Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова, завідувач кафедри фінансово-економічної безпеки, обліку і аудиту

Ірина Олександрівна Філатова, Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова

Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова, асистент кафедри фінансово-економічної безпеки, обліку і аудиту

Денис Д’якон, ISMA Вища школа менеджменту інформаційних систем

доктор економіки, доцент, ISMA Вища школа менеджменту інформаційних систем, ректор

Посилання

Kotler, F. (1999), Marketing, management [Marketing, menedzhment], Piter Kom, Sankt-Petersburg, 896 p.

Poltorak, V. A., Taranenko, I. V., Krasovsjka, O. Yu. (2014), Marketing Research: Teaching Manual. 3rd ed. [Marketynhovi doslidzhennia : Navch. Posibnyk. 3-tie vyd.], Tsentr uchbovoi literatury, Kyiv, 342 p.

Beliavtsev, M. I., Ivanenko, L. M. (2005), Marketing. Teaching Manual [Marketynh. Navchalnyi posibnyk], Tsentr navchalnoi literatury, Kyiv, 238 p.

Skybinskyi, S. V. (2000), Marketing: Tutorial. Part 1 [Marketynh : Pidruchnyk. Chastyna 1], Lviv, 640 p.

Harkavenko, S. S. (1998), Marketing: Textbook for universities [Marketynh : Pidruchnyk dlia vuziv]. Libra, Kyiv, 384 p.

Azarian, O. M., Bashyrov, I. Kh., Vorobiov, B. Z., Zhabolenko, M. V., Krykovtseva, N. O. (2001), Marketing: Principles and Functions : A Manual for Students at Higher Educational Institutions. 2nd ed. [Marketynh: pryntsypy ta funktsii : Navchalnyi posibnyk dlia studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv. 2-he vyd.], NMTsVO MOiN Ukrainy, Kyiv, 319 p.

Bronnykova, T. S., Cherniavskyi, A. H. (1999), Marketing: Tutorial [Marketynh : Uchebnoe posobye], TRTU, Tahanroh , 103 p.

Filatova, I. (2018), "Information and analytical support of the customer-oriented strategic management in the system of corporate security of construction enterprises" [Informatsionno-analiticheskoye obespecheniye kliyento-oriyentirovannogo strategicheskogo upravleniya v sisteme korporativnoy bezopasnosti predpriyatiy stroitel’noy otryasli], Innovative Technologies and Scientific Solutions for Industries, No. 2 (4), P. 50–56. DOI: https://doi.org/10.30837/2522-9818.2018.3.050.

Baker, M. (2002), The Marketing Book. 5th ed., Butterworth-Heinemann, Oxford, 875 p.

State Statistics Service of Ukraine, available at: http://www.ukrstat.gov.ua (last accessed 01.10.2018).

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-09-26

Як цитувати

Момот, Т. В., Філатова, І. О., & Д’якон, Д. (2018). ОЦІНКА ЗАГРОЗ МАРКЕТИНГОВОГО СЕРЕДОВИЩА ПІДПРИЄМСТВ БУДІВЕЛЬНОЇ ГАЛУЗІ В УМОВАХ ВПРОВАДЖЕННЯ КЛІЄНТО-ОРІЄНТОВАНОГО УПРАВЛІННЯ. СУЧАСНИЙ СТАН НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ТА ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОМИСЛОВОСТІ, (3 (5), 122–130. https://doi.org/10.30837/2522-9818.2018.5.122

Номер

Розділ

Економічні науки