ОЦІНКА ЗАГРОЗ МАРКЕТИНГОВОГО СЕРЕДОВИЩА ПІДПРИЄМСТВ БУДІВЕЛЬНОЇ ГАЛУЗІ В УМОВАХ ВПРОВАДЖЕННЯ КЛІЄНТО-ОРІЄНТОВАНОГО УПРАВЛІННЯ
DOI:
https://doi.org/10.30837/2522-9818.2018.5.122Ключові слова:
клієнто-орієнтоване управління, маркетингове середовище, підприємства будівельної галузі, загрози маркетингового середовища, сегментація будівельного ринку нерухомості, конкурентоспроможність підприємстваАнотація
Предметом дослідження в статті є оцінка загроз маркетингового середовища в умовах впровадження клієнто-орієнтований підходу до управління підприємствами будівельної галузі. Мета - обґрунтування науково-методичних засад впровадження клієнто-орієнтований підходу до управління підприємствами будівельної галузі з врахуванням оцінки загроз маркетингового середовища. Завдання: досліджено складові маркетингового середовища, систематизовано його загрози с врахуванням особливостей функціонування підприємств будівельної галузі. Проаналізовано стан та тенденції розвитку будівельної галузі на макро- та мікрорівні. Проаналізовано стан житлового будівництва України у порівнянні із станом житлового фонду країни в цілому. Обґрунтовано актуальність впровадження клієнто-орієнтованого підходу до управління корпоративними підприємствами будівельної галузі. Методи: абстрактно-логічний аналіз, теоретичного узагальнення, системного та статистичного аналізу, експертних оцінок. Отримані такі результати. Здійснено класифікацію загроз маркетингового середовища корпоративних підприємств будівельної галузі. Розроблено методичний підхід до оцінки ефективності системи клієнто-орієнтованого управління за сьома компонентами, а саме відповідність продукції підприємства очікуванням клієнта; рівень благоустрою прибудинкової території; ступінь задоволення клієнтів якістю будівельних робіт та матеріалів; ступінь задоволення клієнтів комфортністю будинку; рівень обслуговування клієнтів; рівень інформованості клієнта про діяльність підприємства; конкурентні переваги та репутація підприємства. Висновки. Проаналізовано тенденції розвитку підприємств будівельної галузі України протягом 2013-2017 рр. Конкурентоспроможність підприємств будівельної галузі у значній мірі залежить як від ефективності менеджменту, так і від факторів ризику як на макро-, так і на мікрорівні, що обумовлює доцільність пошуку шляхів залучення достатньої кількості споживачів, з метою посилення конкурентних переваг підприємств галузі. Доведено, що основними параметрами конкурентоспроможності підприємств будівельної галузі є рівень якості виконання будівельних робіт, ціна, додаткові послуги для споживачів, які можуть сформувати додаткову корисність та посилити позицію підприємства на ринку та які є базою для формування цінностей у системі клієнто-орієнтованого управління. Запропоновано сегментацію будівельного ринку нерухомості та виділено підходи до утримання покупців в рамках системи клієнто-орієнтованого управління. На основі експертного опитування розроблено методичний підхід до оцінки ефективності клієнто-орієнтованого управління в системі забезпечення корпоративної безпеки підприємств будівельної галузі.Посилання
Kotler, F. (1999), Marketing, management [Marketing, menedzhment], Piter Kom, Sankt-Petersburg, 896 p.
Poltorak, V. A., Taranenko, I. V., Krasovsjka, O. Yu. (2014), Marketing Research: Teaching Manual. 3rd ed. [Marketynhovi doslidzhennia : Navch. Posibnyk. 3-tie vyd.], Tsentr uchbovoi literatury, Kyiv, 342 p.
Beliavtsev, M. I., Ivanenko, L. M. (2005), Marketing. Teaching Manual [Marketynh. Navchalnyi posibnyk], Tsentr navchalnoi literatury, Kyiv, 238 p.
Skybinskyi, S. V. (2000), Marketing: Tutorial. Part 1 [Marketynh : Pidruchnyk. Chastyna 1], Lviv, 640 p.
Harkavenko, S. S. (1998), Marketing: Textbook for universities [Marketynh : Pidruchnyk dlia vuziv]. Libra, Kyiv, 384 p.
Azarian, O. M., Bashyrov, I. Kh., Vorobiov, B. Z., Zhabolenko, M. V., Krykovtseva, N. O. (2001), Marketing: Principles and Functions : A Manual for Students at Higher Educational Institutions. 2nd ed. [Marketynh: pryntsypy ta funktsii : Navchalnyi posibnyk dlia studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv. 2-he vyd.], NMTsVO MOiN Ukrainy, Kyiv, 319 p.
Bronnykova, T. S., Cherniavskyi, A. H. (1999), Marketing: Tutorial [Marketynh : Uchebnoe posobye], TRTU, Tahanroh , 103 p.
Filatova, I. (2018), "Information and analytical support of the customer-oriented strategic management in the system of corporate security of construction enterprises" [Informatsionno-analiticheskoye obespecheniye kliyento-oriyentirovannogo strategicheskogo upravleniya v sisteme korporativnoy bezopasnosti predpriyatiy stroitel’noy otryasli], Innovative Technologies and Scientific Solutions for Industries, No. 2 (4), P. 50–56. DOI: https://doi.org/10.30837/2522-9818.2018.3.050.
Baker, M. (2002), The Marketing Book. 5th ed., Butterworth-Heinemann, Oxford, 875 p.
State Statistics Service of Ukraine, available at: http://www.ukrstat.gov.ua (last accessed 01.10.2018).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Тетяна Валеріївна Момот, Ірина Олександрівна Філатова, Денис Д’якон
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо не комерційного та не ексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису опублікованої роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.