ІНФОЛОГІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ ДИСТАНЦІЙНОЮ ОСВІТОЮ

Автор(и)

  • Мурад Анверович Омаров Харківський національний університет радіоелектроніки, Україна https://orcid.org/0000-0003-4842-4972
  • Вюсаля Худаширин Мурадова Харківський національний університет радіоелектроніки, Україна https://orcid.org/0000-0001-6304-8325

DOI:

https://doi.org/10.30837/2522-9818.2018.6.146

Ключові слова:

інформаційна технологія, мультиагентна модель, інформаційні системи, база даних, дистанційна форма навчання, життєвий цикл системи знань учня

Анотація

Предметом дослідження в статті є розвиток моделей організації і керування складною організаційною системою на прикладі організації та управління процесом дистанційної освіти. Мета роботи - створення набору моделей, які дозволять відобразити взаємодію між суб'єктами освітнього процесу в дистанційному навчанні, а також між суб'єктами і об'єктами цього процесу. У статті вирішуються наступні завдання: розробка концепції інформаційної технології організації та керування дистанційним навчанням, створення інфологічного забезпечення (модель соціального замовлення до дистанційного навчання, мультиагентну модель, модель життєвого циклу системи знань учня, модель знаходження оптимальної періодичності процесу навчання з вимушеними перервами); розробка концептуальної моделі даних (схема БД) для підтримки інформаційно-ресурсної моделі; вироблення практичних рекомендацій щодо поліпшення інформаційних систем організації і керування дистанційною формою навчання в системі вищої освіти.Отримано наступні результати: проаналізована актуальність наукової задачі, сутність якої полягає в підвищенні ефективності функціонування складних організаційних систем, що використовують структуровані інформаційні ресурси, які реалізовані у вигляді платформ дистанційного навчання; побудована модель соціального замовлення до дистанційного навчання; побудована мультиагентна модель; побудована модель життєвого циклу системи знань учня; побудована модель знаходження оптимальної періодичності процесу навчання з вимушеними перервами; побудована концептуальна модель даних для підтримки інформаційно-ресурсної моделі.Висновки: Побудована мультиагентна модель дистанційної форми освіти дозволяє більш повно відобразити взаємодію між агентами (суб'єктами) освітнього процесу і бути використана в якості інфологічного забезпечення інформаційної технології. Розроблена схема бази даних дозволяє зберігати всю необхідну інформацію для управління процесом дистанційного навчання і маніпулювати цією інформацією.

Біографії авторів

Мурад Анверович Омаров, Харківський національний університет радіоелектроніки

доктор технічних наук, професор, Харківський національний університет радіоелектроніки, проректор

Вюсаля Худаширин Мурадова, Харківський національний університет радіоелектроніки

Харківський національний університет радіоелектроніки, старший викладач кафедри природознавчих наук

Посилання

Makeeva, A. V., Lidohova, O. V., Bolotskikh, V. I., Tumanovsky, Yu. M., Kryukov, V. M. (2014), "The results of using the Moodle distance learning system in preparing students for the exam in pathological physiology" ["Rezul'taty ispol'zovanija sistemy distancionnogo obuchenija Moodle pri podgotovke studentov k jekzamenu po patologicheskoj fiziologii"], Modern studies of social problems, No. 2 (18), P. 118–121.

Volosyuk, Yu. V. (2012), Information technology to improve the efficiency of distance education system based on the structuring of an information resource [Informacionnaja tehnologija povyshenija jeffektivnosti sistemy distancionnogo obrazovanija na osnove strukturirovanija informacionnogo resursa] : Abstract dis. on the competition scholarly step. Cand. those. Sciences (05.13.06), Kyiv National University by Taras Shevchenko, 23 p.

Omarov, M. A., Muradova, V. Kh. (2016), "On the functioning of the distance education system in the modern educational space" ["O funkcionirovanii sistemy distancionnogo obrazovanija v sovremennom obrazovatel'nom prostranstve"], Journal of Scientific Notes of the Azerbaijan Technical University, Vol. 1, No. 3, P. 204–214.

Volosyuk, Yu. V. (2009), "Modern methods of practical knowledge extraction in intellectual systems of education" ["Sovremennye metody prakticheskogo izvlechenija znanij v intellektual'nyh sistemah obuchenija"] : Materials of the XIV International Scientific and Practical Conference "Information Technologies in Economics, Management and Business. Problems of science, practice and education", Moscow : European University, Vol. 1, P. 58–61.

Verovko, M. V. (2015), "Information technology of monitoring distance learning from network traffic data" ["Informacionnaja tehnologija monitoringa distancionnogo obuchenija po dannym setevogo trafika"] : Abstract dis. on the competition scholarly step. Cand. those. Sciences (05.13.06), Chernihiv National University of Technology, Chernigov, 22 p.

Omarov, M. A., Muradova V. Kh. (2017), "Student behavior prediction model based on neural networks" ["Model' prognozirovaniya povedeniya studenta na osnove neyronnykh setey"], Scientific light,Wroclaw, Poland, No. 12, P. 51–58.

Nazoykin, E. A. (2011), "Multi-agent simulation modeling of the educational process of knowledge accumulation" ["Mul'tiagentnoe imitacionnoe modelirovanie obrazovatel'nogo processa nakoplenija znanij"] : abstract for the degree of candidate of technical sciences in the specialty - 05.13.18 mathematical modeling, numerical methods and program complexes, Moscow, 34 p.

Date, C. J. (2005), D27 Introduction to database systems [D27 Vvedenie v sistemy baz dannyh] : 8th edition : Trans. from English, Moscow : Publishing House "Williams", 1328 p.

Agaltsov, V. P. (2013), Databases: in 2 Vol. Vol. 2 : Distributed and remote databases [Raspredelennyye i udalennyye bazy dannykh] : Textbook, Moscow : ID FORUM SIC INFRA-M, 272 p.

Agaltsov, V. P. (2013), Database: in 2 Vol. Vol. 1 : Local databases [Raspredelennye i udalennye bazy dannyh] : Textbook, Moscow : ID FORUM SIC INFRA-M, 352 p.

Levykin, V. M., Evlanov, M., Neumyvakina, O. (2017), "Model development in the development of requirements for an information system at the knowledge level" ["Razrabotka modelej pri razrabotke trebovanij k informacionnoj sisteme na urovne znanij"], East European Journal of Advanced Technologies, No. 5/2 (89).

Robert, B. M., Abrami, P. C., Lou, Y. et al. (2004), How Does Instruction? A. Meta-Analysis of the Empirical Literature, Review of Educational Research, Vol. 74, P. 379–439.

Muradova, V. Kh.(2017), "Distance learning as a new social phenomenon" ["Distancionnoe obuchenie kak novoe social'noe javlenie"] : Materials of the international scientific-practical conference "Innovative research in the field of sociology, psychology and political sciences", Slovakia, P. 68–70.

Muradova, V. Kh. (2017), "Distance learning ¬– technology development of personality resources" ["Distancionnoe obuchenie – tehnologija razvitija resursov lichnosti"] : Materials of the International Scientific and Practical Conference "Formation of a Modern Educational Environment: Advantages, Risks, Implementation Mechanisms", Georgia, P. 11–12.

Muradova, V. Kh. (2017), "About approaches to distance control", International scientific-practical conference "Modern methods, innovations and experience of practical application in the field of technical sciences", Poland, Radom, P. 214–215.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-17

Як цитувати

Омаров, М. А., & Мурадова, В. Х. (2018). ІНФОЛОГІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ ДИСТАНЦІЙНОЮ ОСВІТОЮ. СУЧАСНИЙ СТАН НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ТА ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОМИСЛОВОСТІ, (4 (6), 146–153. https://doi.org/10.30837/2522-9818.2018.6.146

Номер

Розділ

Економічні науки