ІНФОРМАЦІЙНА ТЕХНОЛОГІЯ ПОБУДОВИ ТА ВИКОРИСТАННЯ ВІЗУАЛЬНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ СТРУКТУР ДОПОВНЕНОЇ РЕАЛЬНОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30837/2522-9818.2019.10.055

Ключові слова:

інформаційна технологія, візуальна інформаційна структура, мозаїчний маркер, доповнена реальність

Анотація

Предметом дослідження в статті є інформаційна технологія побудови та використання візуальних інформаційних структур доповненої реальності. Мета роботи – розробка інформаційної технології побудови та використання візуальних інформаційних структур доповненої реальності. В статті вирішуються наступні завдання: аналіз основних типів візуальних маркерів доповненої реальності (AR-маркерів); формулювання основних вимог до візуальних інформаційних структур доповненої реальності; розробка моделі візуальної інформаційної структури доповненої реальності; розробка моделі стійкого мозаїчного стохастичного маркера доповненої реальності; розробка інформаційної технології побудови і використання візуальних інформаційних структур доповненої реальності; аналіз результатів застосування мозаїчного стохастичного маркера доповненої реальності; оцінка ефективності застосування основних типів візуальних маркерів доповненої реальності. Використовуються такі методи: методи цифрової обробки зображень, теорії ймовірності, математичної статистики, криптографії та захисту інформації, математичний апарат теорії матриць. Отримано наступні результати: проведено аналіз основних типів візуальних маркерів доповненої реальності; сформульовано основні вимоги до візуальних інформаційних структур доповненої реальності; розроблена модель візуальної інформаційної структури доповненої реальності, яка є результатом послідовного виконання таких операцій: введення надлишковості, проведення стохастичного перевпорядкування даних, додавання мозаїчного біт-контейнера; розроблена модель стійкого мозаїчного стохастичного маркера доповненої реальності у вигляді таких процедур: оператор введення надлишковості реалізований у вигляді процедури масштабування бінарного зображення-повідомлення у задане число разів  методом найближчого сусіда, оператор стохастичного перевпорядкування даних реалізований у вигляді процедури перемішування пікселів за допомогою відомої псевдовипадкової перестановки, оператор додавання мозаїчного біт-контейнера реалізований у вигляді процедури кодування кольором клітинок маркера, які розділяються рамкою з проміжним кольором; розроблена інформаційна технологія побудови і використання візуальних інформаційних структур доповненої реальності; проведено аналіз результатів застосування мозаїчного стохастичного маркера доповненої реальності та оцінка ефективності застосування основних типів візуальних маркерів доповненої реальності. Висновки: проведено опис інформаційної технології побудови та використання інформаційних структур доповненої реальності на основі систематизації її науково-прикладних основ. Показано її практичне функціонування на прикладі розробленого стійкого мозаїчного стохастичного маркера доповненої реальності. Подальші дослідження рекомендовано продовжити у напрямку узагальнення розроблених моделей і методів побудови і використання мозаїчних стохастичних маркерів, в яких, на відміну від розглянутих бінарних, будуть використовуватися зображення-повідомлення у градаціях сірого та кольорові. Оскільки прототипування запропонованих алгоритмів проводилося в системі програмування MATLAB, то для побудови працюючого прототипу, пропонується у подальшому перейти до мови програмування С++, що дозволить імплементувати запропоновану інформаційну технологію у вигляді бібліотек для використання на мобільних платформах Android та iOS.

Біографія автора

Oleksandr Makoveichuk, Харківський національний університет радіоелектроніки

кандидат технічних наук, докторант кафедри електронних обчислювальних машин

Посилання

Goldman Sachs, "Global Investment Research", available at : https://www.goldmansachs.com/careers/divisions/global-investment-research/ (last accessed 30.11.2019).

"Top VR Trends in 2019", available at : https://xd.adobe.com/ideas/principles/emerging-technology/10-vr-trends-well-see-2019/ (last accessed 25.10.2019).

"Facebook Research. AR/VR-Facebook Research", available at : https://research.fb.com/category/augmented-reality-virtual-reality (last accessed 25.11.2019).

Siltanen, S. (2012), Theory and applications of marker-based augmented reality, VTT Science 3, Espoo, 198 p. + app. 43 p.

Lyamov, Yu. O. (2014), "Augmented Reality Technology" ["Tehnologiya dopolnennoj realnosti"], Sovremennaya tehnika i tehnologii, No. 9, available at : http://technology.snauka.ru/2014/09/4567 (last accessed 07.02.2019).

"AR–Dopolnennaya Realnost", available at : https://habr.com/ru/post/419437/ (last accessed 25.11.2019).

Zhang, X., Fronz, S., Navab, N. (2002), "Visual Marker Detection and Decoding in AR Systems: A Comparative Study", Proceedings of the International Symposium on Mixed and Augmented Reality, P. 1–7.

Otsuka, K., "QR Code reader example. MATLAB Central File Exchange", available at : https://www.mathworks.com/matlabcentral/fileexchange/71090-qr-code-reader-example (last accessed 13.09.2019).

"Object Detection in a Cluttered Scene Using Point Feature Matching", available at : https://www.mathworks.com/help/vision/examples/object-detection-in-a-cluttered-scene-using-point-feature-matching.html (last accessed 25.11.2019).

Bolohova N., Ruban I. (2019), "Image processing models and methods research and ways of improving marker recognition technologies in added reality systems", Innovative Technologies and Scientific Solutions for Industries, No. 1 (7), P. 25–33. DOI: https://doi.org/10.30837/2522-9818.2019.7.025

Thomas, Daniel J. (2016), "Augmented reality in surgery: The Computer-Aided Medicine revolution", International Journal of Surgery, 36 (Pt A): 25. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijsu.2016.10.003

Makoveychuk, O. (2019), "A new type of augmented reality markers" ["Novij tip markeriv dopovnenoyi realnosti"], Advanced Information Systems, No. 3 (3), P. 43–48. DOI: https://doi.org/10.20998/2522-9052.2019.3.06

Makoveychuk, O. (2019), "Scientific and applied basics of building sustainable augmented reality markers" ["Naukovo-prikladni osnovi pobudovi stijkih markeriv dopovnenoyi realnosti"], Sistemi upravlinnya, navigaciyi ta zv'yazku, No. 6 (44), P. 133–137.

"MATLAB", available at : https://www.mathworks.com/products/matlab.html (last accessed 25.11.2019).

"Statistics and Machine Learning Toolbox", available at : https://www.mathworks.com/products/statistics.html (last accessed 25.11.2019).

"Image Processing Toolbox", available at : https://www.mathworks.com/products/image.html (last accessed 25.11.2019).

"Computer Vision Toolbox", available at : https://www.mathworks.com/products/computer-vision.html (last accessed 25.11.2019).

"OpenCV 4.1.1", available at : https://opencv.org/opencv-4-1-1/ (last accessed 25.11.2019).

"QR Code features”. Denso-Wave. Archived from the original on 29 January 2013. available at : https://web.archive.org/web/20130129064920/http://www.qrcode.com/en/qrfeature.html (last accessed 25.11.2019).

Makoviechuk, O., Ruban, I., Hudov, G. (2019), "Using genetic algorithms to findinverse pseudo-random block permutations " ["Vikoristannya genetichnih algoritmiv dlya znahodzhennya inversnih psevdovipadkovih blochnih perestanovok"], Sistemi upravlinnya, navigaciyi ta zv'yazku, No. 4 (56), P. 72–81. DOI: https://doi.org/10.26906/SUNZ.2019.4.072

Krasilshikov, M. N., Sebryakov, G. G. (2009), Modern information technologies in the problems of navigation and guidance of unmanned maneuverable aircraft [Sovremennye informacionnye tehnologii v zadachah navigacii i navedeniya bespilotnyh manevrennyh letatelnyh apparatov], Fizmatlit, Moscow, 556 p.

##submission.downloads##

Як цитувати

Makoveichuk, O. (2019). ІНФОРМАЦІЙНА ТЕХНОЛОГІЯ ПОБУДОВИ ТА ВИКОРИСТАННЯ ВІЗУАЛЬНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ СТРУКТУР ДОПОВНЕНОЇ РЕАЛЬНОСТІ. СУЧАСНИЙ СТАН НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ТА ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОМИСЛОВОСТІ, (4 (10), 55–68. https://doi.org/10.30837/2522-9818.2019.10.055

Номер

Розділ

ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ