СТВОРЕННЯ КОЛАБОРАТИВНОГО СЕРЕДОВИЩА РОЗРОБКИ В СИСТЕМІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.30837/2522-9818.2019.8.062Ключові слова:
дистанційне навчання, колаборативне середовище, алгоритм інтеграції, веб-сервісАнотація
Предметом дослідження в статті є методи й інструментальні засоби створення та впровадження систем дистанційного навчання (СДН). Інтерактивні можливості, які використовуються в системі дистанційного навчання, програми і системи доставки інформації, дозволяють налагодити зворотний зв'язок, забезпечити діалог і постійну підтримку, які неможливі в більшості традиційних систем навчання. Метою статті є створення колаборативного середовища розробки програмних продуктів в системі дистанційного навчання шляхом формування інтерактивної платформи за допомогою сервісу Sphere Engine, який надає можливості налагоджувати код на багатьох мовах програмування. При цьому вирішуються наступні завдання: огляд та порівняння існуючих систем дистанційного навчання; аналіз функціоналу та особливостей застосування платформи Sphere Engine; розробка алгоритму інтеграції сервісу з системою Moodle. Методи: методи обробки інформації, методи й інформаційні технології створення електронних курсів дистанційного навчання. Результати. За результатами огляду та порівняння існуючих систем дистанційного навчання та засобів для перевірки програмного коду обрано інструменти, які найбільше відповідають потребам створення колаборативного середовища розробки, а саме СДН Moodle та сервіс Sphere Engine. Проведено аналіз функціоналу та особливостей застосування платформи Sphere Engine: приведено схему роботи api compilers сервісу, яка ілюструє процес виконання програми з моменту її відправки до результатів виконання; надано концепцію сценарію пулу у графічній формі. Створено прототип колаборативного середовища розробки, який доступний у вигляді веб-застосунку, описано архітектуру прототипу. Розроблено алгоритм інтеграції сервісу Sphere Engine з системою Moodle. Детально розглянуто етапи алгоритму інтеграції на прикладі тестування роботи середовища розробки курсу "Web-технології та web-дизайн". Висновки. Створено інтерактивний модуль за допомогою сервісу Sphere Engine, який дозволяє виконувати лабораторні роботи з дисциплін програмування і здійснювати повний контроль за ходом їх виконання. Таким чином підвищується ступінь автоматизації навчального процесу в закладах вищої освіти.
Посилання
Bikkulova, G. R. (2015), "The principles of distance learning as a reflection of modern requirements for the educational process" ["Printsipy distantsionnogo obucheniya kak otrazheniye sovremennykh trebovaniy k obrazovatel'nomu protsessu"], News of the Russian State Pedagogical University A. I. Herzen, No. 60, P. 332–335.
Voronkin, A. (2013), "Problems of the introduction of distance learning in domestic educational institutions" ["Problemy vnedreniya distantsionnoy formy obucheniya v otechestvennykh uchebnykh zavedeniyakh"], E-Learning World, No. 2 (28).
Kukyan, V. N., Photina, O. V. (2012), "Actual problems of distance education", Open and distance education, No. 4 (48), P. 86–89.
Galustyan, O. V (2013), "E-learning technology in the educational process" ["Tekhnologiya E-learning v obrazovatel'nom protsesse"], Innovation in education, No. 5, P. 128–129.
Omarov, M., Muradova, V. (2018), "Infological support of the information technology for management of distance education", Innovative Technologies and Scientific Solutions for Industries, No. 4 (6), P. 146–153. DOI: https://doi.org/10.30837/2522-9818.2018.6.146
Haidai, B., Artiukh, R., Malyeyeva, O. (2018), "Analysis and modelling the preferences of social networks users", Innovative Technologies and Scientific Solutions for Industries, No. 1 (3), P. 5–12. DOI: https://doi.org/10.30837/2522-9818.2018.3.005
Henry J., Meadows, J. (2008), "An Absolutely Riveting Online Course: Nine Principles for Excellence in Web-based Teaching", Canadian Journal of Learning and Technology, Vol. 34 (1).
"The Top eLearning statistics and facts for 2015", eLearning Industry, available at : https://elearningindustry.com/elearning-statistics-and-facts-for-2015
"MOOCs: Top 10 Sites for Free Education With Elite Universities", available at : http://www.bdpadetroit.org/portal/index.php ?option= com_content&view=article&id=57
"Concept of development of distance education in Ukraine" ["Kontseptsiya rozvytku dystantsiynoyi osvity v Ukrayini"], available at : http://www.osvita.org.ua/distance/pravo/00.html
Kravtsov, G. M. (2005), "Conceptual tasks of development of systems of distance learning and their implementation technology" ["Kontseptualni zadachi rozrobky system dystantsiynoho navchannya ta tekhnolohiyi yikhnoyi realizatsiyi"], Scientific journal of NPU named after M. P. Drahomanov, Series No. 2. Computer-oriented systems of training, Kyiv : NPU them. MP Drahomanov, No. 2 (9), P. 294–305.
Pikulyak, M. V. (2016), Methods and instrumental means of constructing an adaptive system of distance education" [Metody ta instrumentalʹni zasoby pobudovy adaptyvnoyi systemy dystantsiynoyi osvity] : Abstract abstract Diss., Ternopil.
Kut, V. I. (2013), "Information technologies of distance learning systems for people with special needs" ["Informatsiyni tekhnolohiyi system dystantsiynoho navchannya osib z osoblyvymy potrebamy"], Ternopil, available at : http://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/123456789/2036/2/Thesis-Kyt_V_I-Information_technology_for_distance_learning__2013.pdf
Andreev, A. B. Andreeva, S. V., Dotsenko, I. B. (2014), Practice e-learning using Moodle [Praktika elektronnogo obucheniya s ispol'zovaniyem Moodle], Taganrog : TIT SFU.
Demida, B., Sagaidak, S., Kopil, I. "Systems of distance learning: review, analysis, selection" ["Systemy dystantsiynoho navchannya: ohlyad, analiz, vybir"], National University "Lviv Polytechnic", available at : http://ena.lp.edu.ua/bitstream/ntb/10662/1/14.pdf
Anisimov, A. M. (2015), Work in the Moodle distance learning system [Robota v systemi dystantsiynoho navchannya Moodle], Kharkiv, 213 p.
Khudyakova, A. V. (2013), Designing a distance course on the Moodle platform 2.7 [Proyektirovaniye distantsionnogo kursa na platforme Moodle 2.7], Perm : PGPPU, 32 p.
Kravchenko, G.V. (2013), Construction of a distance course and organization of training for students of institutions of higher education in the Moodle system [Pobudova dystantsiynoho kursu i orhanizatsiya navchannya studentiv zakladiv vyshchoyi osvity v systemi Moodle], Altai, 122 p.
Trius, Yu.V. (2018), Organization of certification of electronic training courses in ZVO by means of the system Moodle [Orhanizatsiya atestatsiyi elektronnykh navchalʹnykh kursiv u ZVO zasobamy systemy Moodle], Cherkasy, 312 p.
Donets, V., Kuchuk, N., Shmatkov, S. (2018), "Development of software of e-learning information system synthesis modeling process", Advanced Information Systems, Vol. 2, No. 2, P. 117–121. DOI: https://doi.org/10.20998/2522-9052.2018.2.20
Zykov, I., Kuchuk, N., Shmatkov, S. (2018), "Architecture synthesis of the computer system of transaction control e-learning", Advanced Information Systems, Vol. 2, No. 3, P. 60–66. DOI: https://doi.org/10.20998/2522-9052.2018.3.10
Official site of the service Sphere engine, available at : https://sphere-engine.com.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Julia Malieieva, Viktor Kosenko, Olga Malyeyeva, Dmitrij Svetlichnyj
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо не комерційного та не ексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису опублікованої роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.