СТВОРЕННЯ КОЛАБОРАТИВНОГО СЕРЕДОВИЩА РОЗРОБКИ В СИСТЕМІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Julia Malieieva Національний аерокосмічний університет імені М. Є. Жуковського "ХАІ", Україна https://orcid.org/0000-0003-3553-9156
  • Viktor Kosenko Державне підприємство "Харківський науково-дослідний інститут технології машинобудування", Україна https://orcid.org/0000-0002-4905-8508
  • Olga Malyeyeva Національний аерокосмічний університет імені М. Є. Жуковського "ХАІ", Україна https://orcid.org/0000-0002-9336-4182
  • Dmitrij Svetlichnyj Національний аерокосмічний університет імені М. Є. Жуковського "ХАІ", Україна https://orcid.org/0000-0002-1323-8996

DOI:

https://doi.org/10.30837/2522-9818.2019.8.062

Ключові слова:

дистанційне навчання, колаборативне середовище, алгоритм інтеграції, веб-сервіс

Анотація

Предметом дослідження в статті є методи й інструментальні засоби створення та впровадження систем дистанційного навчання (СДН). Інтерактивні можливості, які використовуються в системі дистанційного навчання, програми і системи доставки інформації, дозволяють налагодити зворотний зв'язок, забезпечити діалог і постійну підтримку, які неможливі в більшості традиційних систем навчання. Метою статті є створення колаборативного середовища розробки програмних продуктів в системі дистанційного навчання шляхом формування інтерактивної платформи за допомогою сервісу Sphere Engine, який надає можливості налагоджувати код на багатьох мовах програмування. При цьому вирішуються наступні завдання: огляд та порівняння існуючих систем дистанційного навчання; аналіз функціоналу та особливостей застосування платформи Sphere Engine; розробка алгоритму інтеграції сервісу з системою Moodle. Методи: методи обробки інформації, методи й інформаційні технології створення електронних курсів дистанційного навчання. Результати. За результатами огляду та порівняння існуючих систем дистанційного навчання та засобів для перевірки програмного коду обрано інструменти, які найбільше відповідають потребам створення колаборативного середовища розробки, а саме СДН Moodle та сервіс Sphere Engine. Проведено аналіз функціоналу та особливостей застосування платформи Sphere Engine: приведено схему роботи api compilers сервісу, яка ілюструє процес виконання програми з моменту її відправки до результатів виконання; надано концепцію сценарію пулу у графічній формі. Створено прототип колаборативного середовища розробки, який доступний у вигляді веб-застосунку, описано архітектуру прототипу. Розроблено алгоритм інтеграції сервісу Sphere Engine з системою Moodle. Детально розглянуто етапи алгоритму інтеграції на прикладі тестування роботи середовища розробки курсу "Web-технології та web-дизайн". Висновки. Створено інтерактивний модуль за допомогою сервісу Sphere Engine, який дозволяє виконувати лабораторні роботи з дисциплін програмування і здійснювати повний контроль за ходом їх виконання. Таким чином підвищується ступінь автоматизації навчального процесу в закладах вищої освіти.

Біографії авторів

Julia Malieieva, Національний аерокосмічний університет імені М. Є. Жуковського "ХАІ"

кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри комп’ютерних наук та інформаційних технологій

Viktor Kosenko, Державне підприємство "Харківський науково-дослідний інститут технології машинобудування"

Доктор технічних наук, доцент, директор

Olga Malyeyeva, Національний аерокосмічний університет імені М. Є. Жуковського "ХАІ"

Доктор технічних наук, професор, професор кафедри комп’ютерних наук та інформаційних технологій

Dmitrij Svetlichnyj, Національний аерокосмічний університет імені М. Є. Жуковського "ХАІ"

Студент кафедри комп’ютерних наук та інформаційних технологій

Посилання

Bikkulova, G. R. (2015), "The principles of distance learning as a reflection of modern requirements for the educational process" ["Printsipy distantsionnogo obucheniya kak otrazheniye sovremennykh trebovaniy k obrazovatel'nomu protsessu"], News of the Russian State Pedagogical University A. I. Herzen, No. 60, P. 332–335.

Voronkin, A. (2013), "Problems of the introduction of distance learning in domestic educational institutions" ["Problemy vnedreniya distantsionnoy formy obucheniya v otechestvennykh uchebnykh zavedeniyakh"], E-Learning World, No. 2 (28).

Kukyan, V. N., Photina, O. V. (2012), "Actual problems of distance education", Open and distance education, No. 4 (48), P. 86–89.

Galustyan, O. V (2013), "E-learning technology in the educational process" ["Tekhnologiya E-learning v obrazovatel'nom protsesse"], Innovation in education, No. 5, P. 128–129.

Omarov, M., Muradova, V. (2018), "Infological support of the information technology for management of distance education", Innovative Technologies and Scientific Solutions for Industries, No. 4 (6), P. 146–153. DOI: https://doi.org/10.30837/2522-9818.2018.6.146

Haidai, B., Artiukh, R., Malyeyeva, O. (2018), "Analysis and modelling the preferences of social networks users", Innovative Technologies and Scientific Solutions for Industries, No. 1 (3), P. 5–12. DOI: https://doi.org/10.30837/2522-9818.2018.3.005

Henry J., Meadows, J. (2008), "An Absolutely Riveting Online Course: Nine Principles for Excellence in Web-based Teaching", Canadian Journal of Learning and Technology, Vol. 34 (1).

"The Top eLearning statistics and facts for 2015", eLearning Industry, available at : https://elearningindustry.com/elearning-statistics-and-facts-for-2015

"MOOCs: Top 10 Sites for Free Education With Elite Universities", available at : http://www.bdpadetroit.org/portal/index.php ?option= com_content&view=article&id=57

"Concept of development of distance education in Ukraine" ["Kontseptsiya rozvytku dystantsiynoyi osvity v Ukrayini"], available at : http://www.osvita.org.ua/distance/pravo/00.html

Kravtsov, G. M. (2005), "Conceptual tasks of development of systems of distance learning and their implementation technology" ["Kontseptualni zadachi rozrobky system dystantsiynoho navchannya ta tekhnolohiyi yikhnoyi realizatsiyi"], Scientific journal of NPU named after M. P. Drahomanov, Series No. 2. Computer-oriented systems of training, Kyiv : NPU them. MP Drahomanov, No. 2 (9), P. 294–305.

Pikulyak, M. V. (2016), Methods and instrumental means of constructing an adaptive system of distance education" [Metody ta instrumentalʹni zasoby pobudovy adaptyvnoyi systemy dystantsiynoyi osvity] : Abstract abstract Diss., Ternopil.

Kut, V. I. (2013), "Information technologies of distance learning systems for people with special needs" ["Informatsiyni tekhnolohiyi system dystantsiynoho navchannya osib z osoblyvymy potrebamy"], Ternopil, available at : http://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/123456789/2036/2/Thesis-Kyt_V_I-Information_technology_for_distance_learning__2013.pdf

Andreev, A. B. Andreeva, S. V., Dotsenko, I. B. (2014), Practice e-learning using Moodle [Praktika elektronnogo obucheniya s ispol'zovaniyem Moodle], Taganrog : TIT SFU.

Demida, B., Sagaidak, S., Kopil, I. "Systems of distance learning: review, analysis, selection" ["Systemy dystantsiynoho navchannya: ohlyad, analiz, vybir"], National University "Lviv Polytechnic", available at : http://ena.lp.edu.ua/bitstream/ntb/10662/1/14.pdf

Anisimov, A. M. (2015), Work in the Moodle distance learning system [Robota v systemi dystantsiynoho navchannya Moodle], Kharkiv, 213 p.

Khudyakova, A. V. (2013), Designing a distance course on the Moodle platform 2.7 [Proyektirovaniye distantsionnogo kursa na platforme Moodle 2.7], Perm : PGPPU, 32 p.

Kravchenko, G.V. (2013), Construction of a distance course and organization of training for students of institutions of higher education in the Moodle system [Pobudova dystantsiynoho kursu i orhanizatsiya navchannya studentiv zakladiv vyshchoyi osvity v systemi Moodle], Altai, 122 p.

Trius, Yu.V. (2018), Organization of certification of electronic training courses in ZVO by means of the system Moodle [Orhanizatsiya atestatsiyi elektronnykh navchalʹnykh kursiv u ZVO zasobamy systemy Moodle], Cherkasy, 312 p.

Donets, V., Kuchuk, N., Shmatkov, S. (2018), "Development of software of e-learning information system synthesis modeling process", Advanced Information Systems, Vol. 2, No. 2, P. 117–121. DOI: https://doi.org/10.20998/2522-9052.2018.2.20

Zykov, I., Kuchuk, N., Shmatkov, S. (2018), "Architecture synthesis of the computer system of transaction control e-learning", Advanced Information Systems, Vol. 2, No. 3, P. 60–66. DOI: https://doi.org/10.20998/2522-9052.2018.3.10

Official site of the service Sphere engine, available at : https://sphere-engine.com.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-24

Як цитувати

Malieieva, J., Kosenko, V., Malyeyeva, O., & Svetlichnyj, D. (2019). СТВОРЕННЯ КОЛАБОРАТИВНОГО СЕРЕДОВИЩА РОЗРОБКИ В СИСТЕМІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ. СУЧАСНИЙ СТАН НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ТА ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОМИСЛОВОСТІ, (2 (8), 62–71. https://doi.org/10.30837/2522-9818.2019.8.062

Номер

Розділ

ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ