СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ МАРКЕТИНГОВИХ СТРАТЕГІЙ ПІДПРИЄМСТВ МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ В УКРАЇНІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30837/2522-9818.2019.8.097

Ключові слова:

підприємства малого і середнього бізнесу, маркетингові стратегії, територіальний кластер, маркетолог, економічна регіональна політика

Анотація

Предметом дослідження є процеси трансформації українських підприємствах малого й середнього бізнесу та розвитку їх маркетингових стратегій. Мета роботи - вивчення ролі маркетингових стратегій підприємств малого та середнього бізнесу в Україні. У статті вирішуються такі завдання: аналіз функціонування підприємств малого та середнього бізнесу в Україні; визначення відмінностей у функціонуванні його маркетингових служб від маркетингових служб крупних промислових підприємств, опису розроблюваних на малих та середніх підприємств маркетингових стратегій. Використовуються методи математичної статистики, теоретичного узагальнення, маркетингових досліджень. Одержані такі результати. Проаналізований загальний стан підприємств малого бізнесу в Україні. Розглянуто стан підприємств малого та середнього бізнесу в умовах створення об'єднаних громад й можливого їх входження до територіальних кластерів, як інструмента підвищення конкурентоспроможності окремих суб'єктів економічної діяльності регіону. Наведено відмінності в організації маркетингових служб крупних промислових підприємств й підприємств малого бізнесу. Оскільки міжнародні партнери неодноразово вказували на відсутність в менеджменту підприємств малого і середнього бізнесу сучасної економічної освіти, подані напрямки можливого його одержання. Показано, що оскільки концепція маркетингу в ринковій економіці є основою успішної підприємницької діяльності, виникла необхідність розвитку теоретичної та методичної бази на державному рівні з метою врахування особливостей малого і середнього бізнесу й координації відповідних дій. Наведено напрямки розробки маркетингових стратегій на підприємствах малого і середнього бізнесу. Висновки. Підтверджено необхідність підвищення інноваційного потенціалу підприємств малого і середнього бізнесу в Україні в умовах адміністративної реформи, розвитку підприємницьких навичок в осіб, що цим займаються та розробки маркетингових стратегій відповідних підприємств.

Біографії авторів

Oleksandr Teletov, Сумський державний університет

доктор економічних наук, кандидат технічних наук, професор, професор кафедри маркетингу та управління інноваційною діяльністю

Vladimir Grigorenko, Сумський державний університет

аспірант кафедри маркетингу та управління інноваційною діяльністю

Посилання

Voronina, L. I. (2002), Small businesses and entrepreneurship in the environment of a market economy [Malyi biznes ta pidpryiemnytstvo v rynkovykh umovakh hospodariuvannia], Kyiv : European University Publishing, 307 p.

Kubai, N. Ye. (1999), Becoming and development of private entrepreneurship in a transition economy (on the example of small enterprises of Ukraine) [Stanovlennia i rozvytok pryvatnoho pidpryiemnytstva v perekhidnii ekonomitsi (na prykladi malykh pidpryiemstv Ukrainy)], Candidate’s thesis, Lviv.

Lykholat, S. M. (2018), "Research of the influence of state policy on small businesses development in Ukraine" ["Doslidzhennia vplyvu derzhavnoi polityky na rozvytok maloho pidpryiemnytstva v Ukraini"], Social-legal Workshops, No. 1, P. 167–171.

Ozarynska, V. (2011), "Fundamentals of the Small Business Support System in Ukraine" ["Osnovy formuvannia systemy pidtrymky maloho biznesu v Ukraini"], Transport management methods development, No. 37, P. 211–226.

Priamukhina, N. V. (2015), "The role of small businesses in the market area of the regions" ["Rol maloho pidpryiemnytstva u rynkovomu prostori rehioniv"], Scientific Herald of Kherson State University. Series : Economic Sciences, No. 11 (III), P. 109–112.

Paderin, I. D., Kornetskyi A. O. (2012), "The concept of increasing the profitability of small businesses in the region in a modern market economy" ["Kontseptsiia pidvyshchennia prybutkovosti maloho pidpryiemnytstva rehionu v umovakh suchasnoi rynkovoi ekonomiky"], The Economy and State, No. 8, P. 24–26.

Tkachenko, T. P. (2008), Entrepreneurship as a Basis for the Formation of the Middle Class in Ukraine (Organizational and Management Foundations) [Pidpryiemnytstvo yak osnova formuvannia serednoho klasu v Ukraini (orhanizatsiino-upravlinski zasady)], Candidate’s thesis, Kyiv, 207 p.

Yakusheva, O. V. (2017), Economic development and support of small and medium-sized businesses at the regional level [Ekonomichnyi rozvytok i pidtrymka maloho ta serednoho biznesu na rehionalnomu rivni], Candidate’s thesis, Cherkasy, 288 p.

"Order of the Cabinet of Ministers of Ukraine on approval of the Strategy for the development of small and medium-sized enterprises in Ukraine until 2020 from May 24 2017, № 504-r" ["Pro skhvalennia Stratehii rozvytku maloho i serednoho pidpryiemnytstva v Ukraini na period do 2020 roku : rozporiadzhennia Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 24 travnia 2017 r. № 504-r"], (2017), Governmental Courier, No. 144, P. 7–12.

"Commercial Code Ukraine" ["Hospodarskyi kodeks Ukrainy"], (2003, January 16), Bulletin of Verkhovna Rada of Ukraine, Kyiv : Parlam. vyd-vo, No. 18, 19–20, 21–22, P. 144.

"Law of Ukraine on development and state support of small and medium-sized enterprises in Ukraine from March 22 2012, № 4618-VI" ["Pro rozvytok ta derzhavnu pidtrymku maloho ta serednoho pidpryiemnytstva v Ukraini : Zakon Ukrainy vid 22 bereznia 2012 r. № 4618-VI"], (2013), Bulletin of Verkhovna Rada of Ukraine, No. 3, P. 23. Kyiv : Parlam. Vyd-vo.

"Law of Ukraine on accounting and financial reporting in Ukraine from July 16 1999, № 996-XIV" ["Pro bukhhalterskyi oblik ta finansovu zvitnist v Ukraini : Zakon Ukrainy vid 16 lypnia 1999 r. № 996-XIV"], (1999), Bulletin of Verkhovna Rada of Ukraine, Kyiv : Parlam. vyd-vo, No. 40, P. 365.

"Decree of the President of Ukraine on the simplified system of taxation, accounting and reporting of small business entities from July 3 1998, № 727/98" ["Pro sproshchenu systemu opodatkuvannia, obliku ta zvitnosti subiektiv maloho pidpryiemnytstva : Ukaz Prezydenta Ukrainy vid 03 lypnia 1998 r. № 727/98"], (1998), Official Bulletin of Ukraine, No. 27, P. 1.

Tax Code of Ukraine [Podatkovyi kodeks Ukrainy]. (2010, December 2), Bulletin of Verkhovna Rada of Ukraine, Kyiv : Parlam. vyd-vo, (2011), No. 13–14, 15–16, 17, P. 112.

World Bank (2014), Doing business 2015, World Bank Group, Washington, DC

World Economic Forum (2018), The Global Competitiveness Report 2018, World Economic Forum Publishing, Geneva.

OECD/European Union/EBRD/ETF (2015), SME Policy Index: Eastern Partner Countries 2016: Assessing the Implementation of the Small Business Act for Europe, OECD Publishing, Paris.

Teletov, O. S. (2015), "A marketing approach to solving problems of administrative reform in Ukraine" ["Marketynhovyi pidkhid do vyrishennia problem administratyvnoi reformy v Ukraini"], Market-oriented management of innovative development, Kharkiv : TOV "Disa plius", P. 81-88.

Teletov, O. S. (2018), "Solving problems of the country innovative development as a guarantee of its economic success" ["Vyrishennia problem innovatsiinoho rozvytku krainy yak zaporuka yii ekonomichnoho uspikhu"], Outpacing innovative development: theory, methodology, practice, Sumy : Tritoria, P. 11–22.

Teletov, O. S., Grigorenko, V. Iu. (2018), "Conditions of penetration into European markets of agrarian enterprises of small and medium business by marketing tools using" ["Umovy pronyknennia na yevropeiski rynky ahrarnykh pidpryiemstv maloho ta serednoho biznesu za dopomohoiu instrumentiv marketynhu"], Proceedings from: VI Scientific and Practical Internet Conference "Marketing as the Most Important Component of the Functioning of the Agrarian Business System", Dnipro : FO-P Pitsyk, P. 3–6.

Teletov, O. S. (2004), Marketing in Industry [Marketynh u promyslovosti], Kyiv : Center of Educational Literature, 248 p.

Teletov O. S. (2011), 'Marketing support for clustering of the economy at the regional level" ["Marketynhove zabezpechennia klasteryzatsii ekonomiky na rehionalnomu rivni"], Marketing and Management of Innovations, No. 1, P. 176–184.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-24

Як цитувати

Teletov, O., & Grigorenko, V. (2019). СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ МАРКЕТИНГОВИХ СТРАТЕГІЙ ПІДПРИЄМСТВ МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ В УКРАЇНІ. СУЧАСНИЙ СТАН НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ТА ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОМИСЛОВОСТІ, (2 (8), 97–104. https://doi.org/10.30837/2522-9818.2019.8.097

Номер

Розділ

СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ