ЦІЛЬОВІ ТА СИСТЕМНІ АСПЕКТИ ПРОГРАМИ РОЗВИТКУ ТРАНСПОРТНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ

Автор(и)

  • Alina Yelizyeva Національний аерокосмічний університет ім. М.Є. Жуковського «ХАІ», Україна https://orcid.org/0000-0002-8228-9383
  • Roman Artiukh Державне підприємство "Південний державний проектно-конструкторський та науково-дослідний інститут авіаційної промисловості", Україна https://orcid.org/0000-0002-5129-2221
  • Elena Persiyanova Державне підприємство "Південний державний проектно-конструкторський та науково-дослідний інститут авіаційної промисловості", Україна https://orcid.org/0000-0003-3578-4653

DOI:

https://doi.org/10.30837/2522-9818.2019.9.081

Ключові слова:

транспортна інфраструктура, стійкий розвиток, логістична система, гіперкомплексна матриця, системне подання, фази розвитку

Анотація

Предметом дослідження в статті є програми та проекти розвитку транспортної інфраструктури з виділенням логістичної системи. Мета – розробка системного уявлення процесу розвитку логістичної транспортної системи з урахуванням цілей програми розвитку транспортної інфраструктури. В статті вирішені наступні завдання: систематизація цілей та завдань програми розвитку транспортної інфраструктури, проведення аналізу особливостей логістичної транспортної системи та процесів управління її розвитком, розробка узагальненого формалізованого подання логістичної транспортної системи та процесу її розвитку. Для вирішення вказаних завдань використовуються методи системного аналізу, теорія множин, гіперкомплексних матриць. Отримані такі результати. Проаналізовані принципи стійкого розвитку транспортної інфраструктури. В статті запропонована систематизація цілей та завдань програми розвитку транспортної інфраструктури та виділені основні принципи її стійкого розвитку. Розглянуто завдання розвитку логістичної системи в транспортній інфраструктурі країни. Запропоновано подання логістичної транспортної системи у виді графа, де вершинами є її елементи, а зв’язками є інформаційні й матеріальні потоки. При визначенні припустимого рівня параметра розвитку логістичної транспортної системи виникають такі види задач узгодження при прийнятті управлінських рішень, як інтегральне, детерміноване та діапазонне. У формалізованому виді логістична транспортна система подається як набір системних інваріант, які визначають її властивості: комплексності, динамічності й структурності. Визначені три фази змінення невизначеності з урахуванням розвитку системи. Гіперкомплексна матриця системи дозволяє визначити її елементи й зв’язки між ними. Висновки: проведений аналіз предмету дослідження показав, що залишаються невирішеними питання, пов’язані з вибором системної концепції і методологічного інструментарію для формування розподіленої логістичної інфраструктури, виділені проблеми транспортної інфраструктури України. На основі запропонованого графоаналітичного подання логістичної транспортної системи можна проводити аналіз її структури.

Біографії авторів

Alina Yelizyeva, Національний аерокосмічний університет ім. М.Є. Жуковського «ХАІ»

кандидат технічних наук, доцент кафедри комп’ютерних наук та інформаційних технологій

Roman Artiukh, Державне підприємство "Південний державний проектно-конструкторський та науково-дослідний інститут авіаційної промисловості"

кандидат технічних наук, директор

Elena Persiyanova, Державне підприємство "Південний державний проектно-конструкторський та науково-дослідний інститут авіаційної промисловості"

інженер науково-дослідного відділу

Посилання

Porter, Michael. E. (2001), Competition / trans. from English: pos. Moscow, 495 p.

Mintsberg, G., Quinn, J. B. (2001), Goshal S. Strategic process. Concept. Problems, St. Petersburg, 688 p.

Drucker, P. F. (2004), Encyclopedia of Management / trans. from English, 432 p.

Gritsenko, S. I. (2009), Transport and logistics clusters in Ukraine: ways of formation and development : monograph, St. Petersburg, 218 p.

Kosenko, V., Gopejenko, V. і Persiyanova, E. (2019), "Models and applied information technology for supply logistics in the context of demand swings", Innovative Technologies and Scientific Solutions for Industries, No. 1 (7), P. 59–68. DOI: https://doi.org/10.30837/2522-9818.2019.7.059

Bludova, T. V. (2006), Transit potential of Ukraine: formation and development, Kyiv, 274 p.

Lytvynenko, D., Dorokhina, A. and Artiukh, R. (2019), "Analyzing the interests and interaction of the participants of a transport system development project", Innovative Technologies and Scientific Solutions for Industries, No. 1 (7), P. 69-74. DOI: https://doi.org/10.30837/2522-9818.2019.7.069

Bushuyev, S., Bushuiev, D. and Kozyr, B. (2019), "Development project management capability of the infrastructure program. Chernobyl case", Innovative Technologies and Scientific Solutions for Industries, No. 2(8), P. 15–24. DOI: https://doi.org/10.30837/2522-9818.2019.8.015

Shevchuk, Ya. V. (2011), Motor transport infrastructure: theory and methods of modern regional research: monograph. Uzhgorod, 376 p.

Nagurney, A., Smith, John F. (2006), Supply Chain Network Economics: Dynamics of Prices, Flows and Profits, Edward Elgar Publishing, Cheltenham, England, 448 р.

Taylor, M. A. and D’este, G. M. (2004), "Critical Infrastructure and Transport Network Vulnerability: Developing a Method for Diagnosis and Assessment", Proceedings of the Second International Symposium on Transportation Network Reliability (INSTR), A. Nicholson and A. Dantas, editors, Christchurch, New Zealand, P. 96–102.

Fan, Y, Khattak, A J, Shay, E. (2007), "Intelligent Transportation Systems: What Do Publications and Patents Tell Us?", Journal of Intelligent Transportation Systems, No. 11:2, P. 91–103.

Bereznyak, N. V, Kvasha, T. K. (2012), Novitskaya GVProcesses of integration of information infrastructure of innovation activity: analytical review, Kyiv, 93 p.

Gaykov, A. R., Baranov, O. V., Baranov, V. Yu. (2014), "Intelligent transport systems in Ukraine", Bulletin of NTU "KPI", No. 9 (1052), P. 106–112.

Prokofiev, D. V. (2010), "Principles and methodology of building an integrated information system for managing the functioning of logistics centers", Logistics and supply chain management, No. 6 (41), P. 11–23.

Yarkina, N. M. (2014), "Enterprise management as an economic category (theoretical aspects)", Countries and Regions Ser. : Economics and Entrepreneurship, No. 1 (76), P. 130–136.

Filatova, T. V. (2013), "Management decision making as a factor in improving the efficiency of railway transport", Bulletin of Economics of Transport and Industry, No. 42, P. 182–186.

Danchenko, O. B., Lepsky, V. V. (2017), "Modern models and methods of project management, project portfolios and programs", Management of complex systems development, No. 29, P. 46–54.

The standard for Program Management. Global standard. PMI. URL: http://www.pmi.org (last accessed 27.07.2019).

A Guidebook of Project & Program Management for Enterprise Innovation. Volume I. Translation. URL: http://www.pmaj.or.jp (last accessed 27.07.2019).

Stadnik, V. V., Yokhna, M. A. (2011), Strategic management of enterprise innovation development, Khmelnytsky, 332 p.

On approval of the Transport Strategy of Ukraine for the period up to 2020, URL: http://climategroup.org.ua/wp-content/uploads/2010/07/Order_KMU_Transport_strategy_UA-2020.pdf (last accessed 15.06.19).

Dimarchuk, S. M. (2002), "Formation of regional transport and logistics systems. Problems of rational use of socio-economic and natural-resource potential of the region", Employment, Labor and Social Infrastructure series, No. 3, P. 163–170.

Pashchenko, Yu. E., Nikiforuk, O. I. (2008), Ukraine's transport and road complex in the processes of international integration: monograph, Nizhyn : Aspect-Polygraph, 192 p.

Preiger D., Sobkevich O., Emelyanova O. Prospective ways and mechanisms of integration of the market of transport services of Ukraine to EU countries. Analytical note. URL: http://www.niss.gov.ua/articles/475/ (last accessed 29.05.19).

Strategy for the development of railway transport for the period up to 2020. Approved by the Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated 16.12.2009 № 1555-р, URL: www.ugmk.info/download/1261743310 (last accessed 03.06.19).

Ukraine's transport strategy for the period up to 2020, URL: http://www.mtu.gov.ua (last accessed 03.06.19).

Kosenko, V. (2018), "Decision support system in planning investment projects", Innovative Technologies and Scientific Solutions for Industries, No. 4 (6), P. 113–119. DOI: https://doi.org/10.30837/2522-9818.2018.6.113

Dashchenko, N. M. Development of logistics centers at the present stage, URL: http://www.nbuv.gov.ua/portal/natural/Upsal/2009_6/09dnmcps.pdf (last accessed 30.06.19)

The main activities for the implementation of the enterprise development strategy for the medium and long term, URL: http://www.kbptula.ru/ru/about/o-predpriyatii/strategiya-razvitiya (last accessed 3.06.2019).

Busheyev, S. D., Kozyr, B. Yu. (2011), "Innovative mechanisms for managing programs of development of maritime transport clusters", Management of complex systems development, No. 7, P. 5–7.

Danko, M. (2007), "Reorganization of enterprises in the context of formation of corporate structures", Ukraine economy, No. 1, P. 64–70.

Daft, R. (2008), Management / trans. from English 6th ed. SPb. : Peter, 864 p.

Indicators of Sustainable Development: Guidelines and Methodologies, United Nations, New York, 94 р.

Malyuta, A. N. (1990), Patterns of system development, Kyiv, 136 p.

Bir, S. T. (2006), Cybernetics and Management / Per. from English V. Ya. Altayev; under the editorship of A. B. Chelyustkin, 2nd ed., Moscow, 280 p.

Fleishman, B. S. (1982), Fundamentals of systemology, Moscow, 368 p.

##submission.downloads##

Як цитувати

Yelizyeva, A., Artiukh, R., & Persiyanova, E. (2019). ЦІЛЬОВІ ТА СИСТЕМНІ АСПЕКТИ ПРОГРАМИ РОЗВИТКУ ТРАНСПОРТНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ. СУЧАСНИЙ СТАН НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ТА ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОМИСЛОВОСТІ, (3 (9), 81–90. https://doi.org/10.30837/2522-9818.2019.9.081

Номер

Розділ

ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ