ТЕОРЕТИЧНІ ТА ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙ У МАРКЕТИНГОВУ ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30837/2522-9818.2020.12.119

Ключові слова:

маркетингова діяльність, нейромаркетинг, інноваційна технологія, споживач, формула нейромаркетингу, релевантна інформація, SWOT-аналіз

Анотація

Предметом дослідження даної роботи є новий напрямок у маркетинговій діяльності підприємства – нейромаркетинг, який використовує новітні розробки у сфері психології, нейробіології та поведінкової економіки в аналізі поведінки споживачів. Метою дослідження є визначення дефініції поняття "нейромаркетинг", проведення порівняльного аналізу понять традиційного маркетингу та нейромаркетингу, виявлення сильних та слабких сторін, можливостей та загроз нейромаркетингу, що створить нову інформаційну складову системи сканування стратегічної інформації суб’єктів господарювання країни. Подальший розвиток окремих теоретично-практичних аспектів застосування нейромаркетингу як ефективного сучасного інструментарію системи просування продукції на товарних ринках. В статті вирішуються наступні завдання: проведення аналізу теоретичних та практичних аспектів застосування нейромаркетингу, аналіз основних методів отримання та обробки релевантної інформації. Використовуються такі методи: теоретичне узагальнення, порівняльний  аналіз,  аналітичний, аналіз та синтез, SWOT-аналіз. Отримано наступні результати: в роботі запропоновано дескриптивну модель нейромаркетингу; сформульовано принципи нейромаркетингу; проведено порівняння нейромаркетингу та традиційного маркетингу; розглянуто основні етичні проблеми нейромаркетингових досліджень; проведено SWOT-аналіз нейромаркетингу, що сприятиме більш чіткому розумінню сутності, переваг та недоліків нової інноваційної технології маркетингу, оцінці перспектив розвитку нейромаркетингу у країні; розроблено пропозиції щодо подальшого розвитку маркетингової інформаційної системи підприємства шляхом доповнення її первинною інформацією, отриманою в процесі застосування нейромаркетингу – інноваційної технології маркетингу. Висновки: Визначено, що нейромаркетинг є інноваційним сучасним інструментом традиційного маркетингу,  перспективним методом просування товару. Вивчення нейромаркетингу показало, що цей напрям на сьогоднішній день є однією з технологій маркетингу майбутнього, функціонал якого ще й досі не до кінця сформовано і досліджено. Проте сьогодні нейромаркетинг є потужним інноваційним інструментом маркетингу, який за чверть століття свого існування зробив суттєвий внесок як у розвиток бізнесових структур, так і в науку традиційного маркетингу.

Біографії авторів

Liudmyla Sokolova, Харківський національний університет радіоелектроніки

доктор економічних наук, професор, професор кафедри економічної кібернетики та управління економічною безпекою

Ganna Veriasova, Харківський національний університет радіоелектроніки

старший викладач кафедри економічної кібернетики та  управління економічною безпекою

Maryna Zinchenko, Харківський національний університет радіоелектроніки

магістр кафедри економічної кібернетики та управління економічною безпекою

Посилання

Zadorozhnyuk, N. O. (2013), "Neuromarketing and its features" ["Nejromarketing i ego osobennosti"], Economic Forum, No. 3, P. 126-129.

Borodin, M. A, Seraya, V. V (2017), "Neuromarketing: biology of economics" ["Nejromarketing : biologija jekonomik"], Economy and society, No. 9, available at : http: // www.economyandsociety.in/en/journal/9_eng/211/pdf (accessed 22.02.2020).

Zaltman, D. (2003), How Customers Think: Essential Insights Into the Mind of the Market, by Gerald Zaltman, Harvard Business School Press, available at: https://media.imaxws.com/912/howcustomersthink.pdf (last accussed 20.02.2020).

Arndt Traindl (2007), Neuromarketing: die innovative Visualisierung von Emotionen, Linz, Trauner, 126 p.

Lindstrom M. (2010), Buyology: Truth and Lies About Why We Buy, New York, Broadway Books, 254 p.

Roger Dooley (2011), Brainfluence: 100 Ways to Persuade and Convince Consumers with Neuromarketing, Wiley, 1 edition, 304 p.

Lewis, D. (2015), Neuromarketing in action. How to penetrate the buyer's brain [Neyromarketing v deystvii. Kak proniknut' v mozg pokupatelya], Mann, Ivanov i Ferber, Moscow, 304 p.

Glimcher, P. W. (2011), Foundations of Neuroeconomic Analysis, Eastbourne, Gardners Books, 488 р.

Solsko, R. (2006), Cognitive Psychology [Kognitivnaya psikhologiya], Sank-Peterbrug, Piter, 589 p.

Astakhova, I. E (2017), "Ethical problems of neuromarketing research in the process of consumer demand management" ["Eticheskie problemy neyromarketingovykh issledovaniy v protsesse upravleniya potrebitel'skim sprosom"], Economy and society, No. 13, available at : http://www.economyandsociety.in.ua/journal/13_ukr/55.pdf (last accessed 20.02.2020).

Kurban, O. V, Kurban, S. O. (2019), Neuromarketing: advertising, PR, digital-marketing, branding [Nejromarketyngh: reklama, PR, digital-marketing, brendyngh], Kyiv, White Tiger Publishing House, 148 p., available at : http://www.elibrary.kubg.edu.ua›eprint. (last accessed 24.02.2020).

Skrigun, N. P. (2018), "Neuromarketing as a means of psychological impact on the consumer" ["Neiromarketynh yak zasib psykholohichnoho vplyvu na spozhyvacha"], Scientific Bulletin of the International Humanities University, No. 30, available at : http://vestnik-econom.mgu.od.ua/journal/2018/30-2018/16.pdf (last accessed 10.02.2020).

Krasilnikov, A. B. (2015), "Becoming a neuromarketing concept" ["Stanovlenye kontseptsyy neiromarketynha"], Problems of the modern economy, No. 1 (53), available at : https://cyberleninka.ru/article/v/stanovlenie-kontseptsii-neyromarketinga (last accessed 12.02.2020).

Figun, N. V., Figun, A. V. (2014), "Neuromarketing methodology: essence, classification, development prospects" ["Metodologhija nejromarketynghu: sutj, klasyfikacija, perspektyvy rozvytku"], Scientific bulletin of NLTU of Ukraine, Vol. 24.5, P. 362–370, available at : https://nv.nltu.edu.ua ›archive. (last accessed 24.02.2020).

Chernova, M. A., Klepikov, O. E. (2012), "Neuromarketing: on the issue of the ethical component" ["Neyromarketing: k voprosu ob eticheskoy sostavlyayushchey"], National psychological journal, No. 1 (7), available at : http://npsyj.ru/pdf/npj_no07_2012/npj_no07_2012_139-142.pdf (last accussed 16.02.2020).

"Neuromarketing", available at : https://uk.wikipedia.org/wiki/ neuromarketing (last accessed 08.02.2020).

Kotler, F., Keller, K. L. (2018), Marketing management, 15th ed., Izdatel'skiy dom "Piter", St. Petersburg, 848 p.

"Marketing. The great explanatory dictionary – neuromarketing", available at : http://www.вокабула.рф›словари›нейромаркетинг (last accessed 24.02.2020)

"Neuromarketing. New science of customer behavior" ["Nejromarketing. Novaja nauka povedenija pokupatelja"], available at : https://www.academia.edu/969189/neuromarketing_the_new_science_of_consumer_behavior (last accessed 03.02.2020).

Nikitenko, O. V., Natorina, A. O. (2016), "Innovative marketing in the enterprise management system" ["Innovatsiinyi marketynh v systemi upravlinnia pidpryiemstvom"], Marketing and management in the system of national and world economic interests: proceedings of the 1st International scientific and practical internet conference (January 21, 2016), Krivoy Rog : DonNUET im. M. Tuhan-Baranovskoho, P. 74–75.

Sokolova, L. V., Veriasova, G. M., Sokolov, O. E. (2011), "Enterprise competitiveness evaluation: Theory and graphic support.", Actual Problems of Economics, No. 12 (126), P. 289-302, available at : http://openarchive.nure.ua/handle/document/7003 (last accussed 04.03.2020).

Sokolova, L.V. (2018), "Scientific and Methodical Support for Enterprise’s Competitiveness Increase under Conditions of Marketing Orientation.", Slovak international scientific journal, Bratislava, Slovakia, No. 16, Vol. 1, P. 15–17, available at : http://sis-journal.com/wp-content/uploads/2018/05/SIS_journal_16.pdf (last accessed 04.03.2020).

"Marketing information system (MIS) – wikipedia", available at : uk.wikipedia.org›Marketynhova_informatsiina_systema (last accessed 04.03.2020).

"SWOT analysis", available at : https://uk.wikipedia.org/wiki/swot-%d0%b0%d0%bd%d0%b0%d0%bb%d1%96%d0%b7 (last accessed 05.02.2020).

Shlyakhta, O. M. (2012), "SWOT analysis is a tool for strategic management of enterprise" ["SWOT analiz yak instrument stratehichnoho menedzhmentu pidpryiemstva"], Economic space, No. 68, available at : http://nbuv.gov.ua/ujrn/ecpros_2012_68_35 (last accussed 16.01.2020).

"Neuromarketing, or how to capture the brain of a buyer" ["Neiromarketynh, abo Yak zavoloditi mozkom pokuptsia"], available at : http://slaidik.com.ua/nejromarketing-abo-yak-zavoloditi-mozkompokuptsya (last accessed 29.01.2020).

"6 neuromarketing techniques from PayPal, Netflix and Red Bull that you can implement in your business" ["6 priemov nejromarketinga ot PayPal, Netflix i Red Bull, kotorye vy mozhete vnedrit' v svoj biznes"], available at : https://geniusmarketing.me/lab/6-priemov-nejromarketinga-ot-paypal-netflix-i-red-bull-kotorye-vy-mozhete-vnedrit-v-svoj-biznes/ (last accessed 05.03.2020).

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-24

Як цитувати

Sokolova, L., Veriasova, G., & Zinchenko, M. (2020). ТЕОРЕТИЧНІ ТА ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙ У МАРКЕТИНГОВУ ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ. СУЧАСНИЙ СТАН НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ТА ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОМИСЛОВОСТІ, (2 (12), 119–126. https://doi.org/10.30837/2522-9818.2020.12.119

Номер

Розділ

СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ