КОНКУРЕНТНИЙ АНАЛІЗ СВІТОВОГО РИНКУ КАВИ
DOI:
https://doi.org/10.30837/ITSSI.2022.22.32Ключові слова:
світовий ринок кави, конкурентний аналіз, світові виробники кави, кавові бренди, кавова продукціяАнотація
У дослідженні систематизовано інформацію щодо тенденцій розвитку світового ринку кави для виявлення проблем упродовж 2016–2021 рр. Саме тому автори не тільки систематизують інформацію, але й проводять конкурентний аналіз на підставі статистичних баз даних. Предметом дослідження є конкурентний аналіз світового ринку кави. Мета статті – дослідження поточного стану світового ринку кави, визначення ключових гравців на ньому, які є засновниками процесів його розвитку, оцінювання їхньої конкурентоспроможності. У статті вирішуються такі завдання: аналіз поточного стану світового ринку кави та тенденції його розвитку; визначення ключових гравців світового ринку кави та аналіз їхніх фінансових показників; оцінювання конкурентоспроможності найбільших компаній із виробництва кави у світі за певними параметрами. Методи, що застосовуються: аналіз, синтез, порівняння, згрупування, комплексне оцінювання. Отримані результати: вивчено поточний стан світового ринку кави, ціни на зелене кавове зерно, світові обсяги внутрішнього виробництва кави (врожай) та експорту; визначено основні країни-імпортери та експортери кавового зерна, роздрібні ціни на обсмажене кавове зерно серед країн світу, обсяги продажів готової кавової зернової, розчинної продукції у світі, частки ринку роздрібної торгівлі найбільших світових виробників зернової та розчинної кавової продукції, співвідношення продажів готової кавової продукції у світі за географічною ознакою. Проаналізовано фінансові показники найбільших компаній із виробництва кавової продукції у світі, а саме Nestle, Jacobs Douwe Egbert, Luigi Lavazza S.p.A, Strauss Group, Illycaffè S.p.A., за період 2016–2021 рр. Оцінено конкурентоспроможність досліджуваних компаній із виробництва готової кавової продукції за певними параметрами, що дало змогу визначити трьох лідерів на світовому ринку. Висновки. Результати проведеного конкурентного аналізу світового ринку кави можуть бути використані в роботі консалтингових компаній, бізнес-аналітиків та власників кавового бізнесу. Практична користь дослідження полягає у визначенні на підставі статистичних баз даних ключових показників функціонування ринку та у формуванні структурного підходу до проведення конкурентного аналізу не лише світового, а й національного ринку кави.
Посилання
Ходикіна В. В., Родіна О. Г. Світовий ринок кави: сучасний стан та проблемні питання. Менеджер. 2018. № 2 (79). C. 148–156. URL:http://lib.pnu.edu.ua:8080/bitstream/123456789/5332/1/Nzhm_2018_2_22%5B1%5D.pdf (дата звернення: 23.10.2022).
Мандрик І., Гурний Д. Сучасні особливості розвитку світового та українського ринку кави. СУСПІЛЬНО-ГЕОГРАФІЧНІ ЧИННИКИ РОЗВИТКУ РЕГІОНІВ. Матеріали V Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції. 2021. № 5. С. 119–121. URL: https://konfgeolutsk.wordpress.com/2021/04/07/сучасні-особливості-розвитку-світов/ (дата звернення: 23.07.2022).
Ram A. S. Geographical Indications on Coffee. First Dali Binchuan Zhukula International Coffee Forum. Specialty Coffee Society of Yunnan. 2017. P. 257–280. URL: https://www.researchgate.net/publication/323014375_Geographical_Indications_on_Coffee (дата звернення: 23.10.2022).
Battino S., Donato C. Una analisi esplorativa, spaziale e di perfomance economica, delle imprese di lavorazione del caffè nell’Europa comunitaria An exploratory, spatial and economic performance analysis of the coffee companies in EU. Bollettino della ASSOCIAZIONE ITALIANA di CARTOGRAFIA. 2017. No. (159), P.80–92. DOI: https://doi.org/10.13137/2282-572X/21314
Krishnan S. Sustainable Coffee Production. Oxford Research Encyclopedia of Environmental Science. 2017. P. 1–35. DOI: https://doi.org/10.1093/acrefore/9780199389414.013.224
Daily Coffee Prices. INTERNATIONAL COFFEE ORGANISATION. URL: https://www.ico.org/coffee_prices.asp (дата звернення: 23.10.2022).
Euromonitor International. Coffee market share. URL: https://www.euromonitor.com/search?term=market+share+coffee (дата звернення: 23.10.2022).
Total production in thousand 60-kg bags. INTERNATIONAL COFFEE ORGANISATION. URL: https://www.ico.org/historical/1990%20onwards/PDF/1a-total-production.pdf (дата звернення: 23.10.2022).
2a - Exports - calendar year/ Exports of all forms of coffee by all exporting countries in thousand 60kg bags. INTERNATIONAL COFFEE ORGANISATION. URL: https://www.ico.org/historical/1990%20onwards/PDF/2a-exports.pdf (дата звернення: 23.10.2022).
Trade Statistics - April 2021. INTERNATIONAL COFFEE ORGANISATION. URL: https://www.ico.org/ (дата звернення: 23.10.2022).
Coffee production by exporting countries 2020/21 year in thousand 60-kg bags. INTERNATIONAL COFFEE ORGANISATION. URL: https://www.ico.org/prices/po-production.pdf (дата звернення: 23.10.2022).
EXPORTS OF ALL FORMS OF COFFEE BY EXPORTING COUNTRIES TO ALL DESTINATIONS JANUARY 2022. INTERNATIONAL COFFEE ORGANISATION. URL: https://www.ico.org/prices/m1-exports.pdf (дата звернення: 23.10.2022).
Imports by selected importing countries in thousand 60-kg bags INTERNATIONAL COFFEE ORGANISATION. URL: https://www.ico.org/historical/1990%20onwards/PDF/2b-imports.pdf (дата звернення: 23.10.2022).
IMPORTS BY SELECTED IMPORTING COUNTRIES FROM ALL SOURCES NOVEMBER 2021. INTERNATIONAL COFFEE ORGANISATION. URL: https://www.ico.org/prices/m4-imports.pdf (дата звернення: 23.10.2022).
Retail prices of roasted coffee in selected importing countries in US$/lb. 3b – Retail prices INTERNATIONAL COFFEE ORGANISATION. URL: https://www.ico.org/historical/1990%20onwards/PDF/3b-retail-prices.pdf (дата звернення: 23.10.2022).
Strauss Group LTD. Annual Repot as at December 31. 2021. URL: https://mayafiles.tase.co.il/rpdf/1437001-1438000/P1437839-00.pdf (дата звернення: 23.10.2022).
Nestle. URL: https://www.nestle.com/ (дата звернення: 23.10.2022).
Nestle. Annual Report 2021. URL: https://www.nestle.com/sites/default/files/2022-03/2021-annual-review-en.pdf (дата звернення: 23.10.2022).
Peet’s. URL: https://www.jdepeets.com/ (дата звернення: 23.10.2022).
Wikipedia. JDE Peet’s. URL: https://en.wikipedia.org/wi ki/JDE_Peet%27s (дата звернення: 23.10.2022).
JDE Peet’s reports full-year results 2021. URL: https://www.jdepeets.com/siteassets/documents/jde-peets-full-year-results-2021-report.pdf (дата звернення: 23.10.2022).
Wikipedia. Luigi Lavazza S.p.A. URL: https://en.wikipedia.org/wiki/Lavazza (дата звернення: 23.10.2022).
Luigi Lavazza S.p.A. URL: https://www.lavazza.com/en.html (дата звернення: 23.10.2022).
Sustainability Report. Luigi Lavazza S.p.A. 2020. URL: https://www.lavazzagroup.com/content/dam/lavazza/lavazza-corporate/come-lavoriamo/BilancioSostenibile2020_ENG_def.pdf (дата звернення: 23.10.2022).
Wikipedia. Strauss Group. URL: https://en.wikipedia.org/wiki/Strauss_Group (дата звернення: 23.10.2022).
Strauss Group. URL: https://www.strauss-group.com.ua/en/ (дата звернення: 23.10.2022).
Illycaffè S.p.A. URL: https://www.illy.com/en-ww/home (дата звернення: 23.10.2022).
Sustainable value report Illycaffè S.p.A. 2020. URL: http://valuereport.illy.com/pdf/2020/Sustainable-value-report-illy-2020-ENG.pdf (in English)
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо не комерційного та не ексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису опублікованої роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.