СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ ЯК ІНСТРУМЕНТ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ ЕКОНОМІКИ ВРАЖЕНЬ
DOI:
https://doi.org/10.30837/ITSSI.2023.23.155Ключові слова:
підприємницька діяльність; економіка вражень; соціальні мережі; інтернет; Facebook; Instagram; TikTok; цільова аудиторія; онлайн-платформа; відеомаркетинг; SMMАнотація
Інтернет і соціальні мережі за останні роки стали повноцінною платформою для підприємницької діяльності та мають значні функції ефективного й точного повідомлення цільовій аудиторії інформації про потенційних клієнтів, наявність необхідних комунікаційних інструментів для роботи з клієнтами, компаніями, для продажу товарів, послуг тощо. Це є особливо важливим в умовах розвитку економіки вражень. Предметом статті є аналіз використання соціальних мереж у підприємницькій діяльності в умовах економіки вражень. Аналіз наукової літератури показав, що закордонні та вітчизняні вчені постійно шукають шляхи розвитку підприємницької діяльності в онлайн-середовищі. Проте наукові праці з питань підприємницької діяльності в соціальних мережах недостатньо обґрунтовані й адаптовані до умов функціонування українських підприємств, тому потребують подальшого розвитку. Мета статті – теоретично обґрунтувати особливості підприємницької діяльності українських суб’єктів господарювання в соціальних мережах. Основними завданнями є аналіз статистичних даних щодо використання соціальних мереж у підприємницькій діяльності та обґрунтування рекомендацій ефективності підприємницької діяльності у соціальних мережах. Застосовано такі методи дослідження: аналіз і синтез, статистичний і монографічний аналіз, дедуктивний та індуктивний методи, графічний метод. У процесі дослідження здобуто конкретні результати. З’ясовано, що серед наявних на сьогодні майданчиків для підприємницької діяльності у мережі Інтернет Facebook та Instagram – це дві найкращі платформи, що застосовуються маркетологами. Визначено, якими соціальними каналами користуються досвідчені маркетологи для просування товарів підприємства в соціальних мережах порівняно з тими, хто тільки починає розвивати свій бізнес. Так, "молоді" маркетологи соціальних мереж для ефективної підприємницької діяльності зосереджуються переважно на Facebook та Instagram. Водночас найдосвідченіші маркетологи дуже диверсифіковано підходять до цього процесу. Узагальнено основні критерії використання відеоконтенту в бізнесі як найефективнішого на сьогодні інструмента підприємницької діяльності в соціальних мережах. Автори статті дійшли конкретних висновків. Аналіз застосування відеомаркетингу в підприємницькій діяльності в онлайн-середовищі показав, що YouTube є найпріоритетнішим відеоканалом. Соцмережа TikTok є новою відеоплатформою, але вона вже активно відвоювала своє місце на ринку. Тому було узагальнено основні критерії потрапляння відео в рекомендації TikTok. Також розглянуто основні можливості SMM у різних сегментах бізнесу. Визначено особливості використання SMM для великого, середнього, малого бізнесів, інтернет-бізнесу й b2b-сфери. Узагальнено й виокремлено основні переваги підприємницької діяльності в соціальних мережах. Здобуті результати можуть бути підґрунтям щодо подальшого розвитку практичного використання соціальних мереж для підприємницької діяльності.
Посилання
References
Virglerová, Z., Kramoliš, J., & Capolupo, N. (2022). The impact of social media use on the internationalisation of SMEs. Economics and Sociology, 15(1), Р. 268–283. DOI: 10.14254/2071-789X.2022/15-1/17
Ikechukwu Eze, Emmanuel Agbaeze, Ejikeme Isichei and Chinonso Eke (2021). Social media usage and
competitive advantage of nascent agro-allied firms. Problems and Perspectives in Management, 19 (4), Р. 395–407. DOI: 10.21511/ppm.19(4).2021.32
Sadigov, R. (2022). Impact of Digitalization on Entrepreneurship Development in the Context of Business Innovation Management. Marketing and Management of Innovations, 1, Р. 167–175. DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2022.1-12
Kanyawee Pornsrimate and Anon Khamwon (2021). How to convert Millennial consumers to brand evangelists through social media micro-influencers. Innovative Marketing, 17(2), Р. 18–32. DOI:10.21511/im.17(2).2021.03
Jakkrit Thavorn, Puripat Trichob, Worasak Klongthong & Chittipa Ngamkroeckjoti (2022) Effect of mid-roll video advertising value and perceived intrusiveness on Facebook viewers’ response: the mediating roles of attitude and word-of-mouth intention, Cogent Business & Management, 9:1, Р. 206–209 https://doi.org/10.1080/23311975.2022.2062091
Otenko IP, Ptashchenko OV, Kushch YM Trends in e-business in the world market. Scientific professional journal "Bulletin of the Kyiv National University of Technology and Design. Economic Sciences Series. 2020. № 4 (149). P. 50–57.
Ilyashenko SM, Rud MP The newest types of marketing in the conditions of advanced development: evolution, essence, conditions of application. Scientific Bulletin of Uzhhorod National University. Series: International Economic Relations and the World Economy. 2019. Vip 24. Ch. 2. Р. 37–42.
Belovodskaya OA, Shebeda KV Formation and implementation of the media company's marketing strategy in the digital environment: stages and indicators of evaluation. Bulletin of Kharkiv National University named after VN Karazina. Series: International Relations. Economy. Local lore. Tourism. 2021. № 13. Р. 50–59.
Ilchenko TV Marketing strategy of agricultural enterprises in the conditions of digitalization. Economy and society. 2021. Issue 26.
Doroshkevich DV, Litvinenko IS, Lapan AO Formation of digital marketing strategy for the enterprise in the field of export consulting in the digital economy. Young scientist. 2022. №2 (102). P. 69–75.
By the middle of the year, more than half of the world's population will be users of social networks. URL: https://www.ukrinform.ua/rubric-technology/2870117-do-seredini-roku-bils-ak-polovina-naselenna-svitu-bude-koristuvacami-socmerez.html
77 Basic statistics of social media marketing for 2020. WebSetNet. News from 05.08.2020. https://websetnet.net/uk/77-найважливіших-статистичних-даних-щодо-маркетингу-соціальних-медіа-на-2020-рік/
Rating: The most popular social networks in the world and who they belong to. Ukrainian spectrum. News from 12.12.2021. URL: https://uaspectr.com/2021/12/12/najpopulyarnishi-sotsialni-merezhi-u-sviti-2022/
10 tools for promoting business on Instagram. URL: https://www.imena.ua/blog/10-tools-to-promote-your-business-in-instagram/
Zhernovska L. TikTok's monthly audience exceeded 1 billion. UNIAN. News from September 27, 2021 URL:
40 facts about Internet marketing around the world that will be useful not only to marketers. URL: https://toplead.com.ua/ru/blog/id/40-faktov-pro-internet-marketing-vo-vsem-mire-kotoryj-prigoditsja-ne-tolko-
marketologam-263
Botz T. New ways to subscribe, the fight against fakes in TikTok and the future in audio formats: Reuters Institute has published a study of forecasts for the world media market 2022. URL: https://tyzhden.ua/Суспільство/254059
Video Marketing Statistics 2022. URL: https://www.wyzowl.com/video-marketing-statistics/
Social Marketing Trends The data you've been missing! URL: https://www.socialmediaexaminer.com
M. Stelzner 2021 Social Media Marketing Industry Report. URL: https://www.socialmediaexaminer.com/social-media-marketing-industry-report-2021/
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо не комерційного та не ексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису опублікованої роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.