МОДЕЛЮВАННЯ ВПЛИВУ ВАРІАНТУ ТРАНСПОРТНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НА РИЗИКИ ПРОЄКТУ
DOI:
https://doi.org/10.30837/ITSSI.2020.14.078Ключові слова:
транспортний засіб, ризики, проєкт, оцінка, витратиАнотація
Предметом дослідження є формалізація впливу варіанту транспортного забезпечення проєкту на його ризики. Метою дослідження є підвищення ефективності процесів управління проєктами за рахунок ідентифікації та формалізації ризиків, пов'язаних з транспортним забезпеченням проекту. Завдання дослідження: охарактеризувати вплив транспортного забезпечення на характеристики проекту; формалізовано описати залежність витрат за варіантами транспортного забезпечення проектів; розробити схему формування і метод оцінки ризиків перевищення витрат і втрат часу за проектом під впливом варіанти транспортного забезпечення. Використовуються такі методи: системний аналіз, функціональний аналіз. Результати: ризики проєкту формуються під впливом безлічі факторів, і транспортне забезпечення є однією зі складових цієї множини. Встановлено і охарактеризовано сукупність характеристик проєкту, на які впливає транспортне забезпечення – вартість, ризики, тривалість, якість, і результат. При цьому альтернативність і варіативність транспортного забезпечення формують відповідний вплив на ризики проєкту. В даному дослідженні під варіантом транспортного забезпечення прийнята комбінація конкретного типу і виду транспортного засобу, його характеристики (наприклад, вантажопідйомність) і умови використання в проекті (придбання, оренда або послуга від постачальників проєкту). Транспортне забезпечення проекту розглянуто для трьох рівнів: окрема робота, період часу, проєкт в цілому. Для кожного з рівнів встановлено: обсяг необхідного транспортного обслуговування; кількість необхідних транспортних засобів; витрати по кожному варіанту транспортного забезпечення. Отримано математичні вирази для величини потенційних ризиків проєкту у вигляді втрат часу і додаткових витрат, пов'язаних з варіантами транспортного забезпечення. Додаткові витрати визначаються втратами часу, характеристиками транспортного засобу, структурою витрат в залежності від умови використання транспортних засобів. Висновки: Отримані формалізації дозволяють кількісно оцінити вплив на проєкт на рівні ризиків варіантів транспортного забезпечення проєктів. Дані результати є базою для подальшої розробки моделі щодо вибору оптимального варіанта транспортного забезпечення проєкту, що має на увазі сукупність конкретних транспортних засобів, терміни і умови їх використання в проєкті.
Посилання
Bushuyev, S., Bushuiev, D., Bushuieva, V. (2020), "Project management during Infodemic of the COVID-19 Pandemic", Innovative Technologies and Scientific Solutions for Industries, No. 2 (12), P. 13–21. DOI: https://doi.org/10.30837/2522-9818.2020.12.013
Dotsenko, N., Chumachenko, D., Chumachenko, I. (2019, June), "Management of Critical Competencies in a Multi-Project Environment, In ICTERI, P. 495–500.
Onishchenko, S. P., Siraev, A. R., Samoilovskaya, V. P. (2012), "Evaluation of the effectiveness of options for organizing transport provision of distribution systems" ["Otsenka effektivnosti variantov organizatsii transportnogo obespecheniya raspredelitel'nykh sistem"], Eastern European Journal of Advanced Technologies, Vol. 6, No. 3, P. 37–43.
Onishchenko, S. P., Siraev, A. R. (2013), "Optimization of transport support of systems of distribution of export production" ["Optymyzatsyya transportnoho obespechenyya system raspredelenyya éksportnoy produktsyy"], Methods and means of management of development of transport systems, No. 1, P. 58–72.
Chen, Z. et al. (2019), "Research on Comprehensive Multi-Infrastructure Optimization in Transportation Asset Management: The Case of Roads and Bridges", Sustainability, No. 16, P. 4430–4459.
Gamez, E. A., Touran, A. (2009), "A Method of Risk ranking for International Transportation Projects", Proceedings of 7th International Probabilistic Workshop, Delft, The Netherlands, P. 187–203, November.
Owens, J. (2010), "Project Management for Complex Transportation Projects", Graduate Theses and Dissertations, 11627. DOI: https://doi.org/10.31274/etd-180810-1807
National Academies of Sciences, Engineering, and Medicine (2009), Guidance for Transportation Project Management, Washington, DC: The National Academies Press. DOI: https://doi.org/10.17226/23028.
Bínová, H. (2013), "Methodology of transportation project management", Journal of System of Integration, No. 1, P. 30–37.
Lytvynenko, D., Malyeyeva, O. (2019), "A comprehensive method of balancing and harmonizing the interests of stakeholders in transport systems development projects", Innovative Technologies and Scientific Solutions for Industries, No. 3 (9), P. 91–98. DOI: https://doi.org/10.30837/2522-9818.2019.9.091
Abou-Senna, H., Radwan, E., Navarro, A., Abdelwahab, H. (2018), "Integrating transportation systems management and operations into the project life cycle from planning to construction: A synthesis of best practices", Journal of Traffic and Transportation Engineering (English Edition), Vol. 5, Issue 1, P. 44–55. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jtte.2017.04.006
Pavlova, N., Onyshchenko, S. (2020), "Organization of transport company’s project-oriented management (on the example of the freight forwarding company)", Management of Development of Complex Systems, No. 42, P. 23–29. DOI: https://doi.org/10.32347/2412-9933.2020.42.23-28
Andrievska, V., Bondar, A., Onyshchenko, S. (2019), "Identification of creation and development projects of logistic systems", Development of management and entrepreneurship methods on transport, No. 4 (69), P. 26–37. DOI: https://doi.org/10.31375/2226-1915-2019-4-26-37
Halvorsen-Weare, E. E., Fagerholt, K. (2011), "Robust Supply Vessel Planning", Network Optimization, Berlin: Springer, P. 559–573. DOI: http://doi.org/10.1007/978-3-642-21527-8_62
A guide to the project management body of knowledge (PMBOK® guide) (2013), Project Management Institute, Fifth edition, 589 р.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Svitlana Rusanova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо не комерційного та не ексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису опублікованої роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.