Маркетингові технології формування конкурентоспроможності експорту компаній
Ключові слова:
Конкурентоспроможність експорту, корпоративні маркетингові тех нології, високотехнологічність, екологічність, креативність, діджиталізація, мережевізація, глобальні ланцюги доданої вартості.Анотація
У контексті постіндустріального розвитку світової економіки, загострення конкуренції на міжнародних товарних ринках запропоновано визначення конкурентоспро можного експорту, що ґрунтується як на вже існуючих — усталеність, ефективність, адаптивність та добросовісність конкуренції, критеріях, так і на визначених в роботі — екологічність, сервісне обслуговування, відомість бредду та високотехнологічність. При цьому доведено, що з метою конкретизації складових конкурентоспроможного експорту його слід типізувати залежно від суб’єкту (конкурентоспроможність експорту компанії, країни, регі ону) та предмету (конкурентоспроможність експорту товарів, послуг, прав на об’єкти інте лектуальної власності), а також враховувати універсальність та специфічність його крите ріїв, які запропоновано характеризувати рядом показників на корпоративному та державному рівнях. Систематизовано групи чинників формування конкурентоспроможнос ті експорту (інституційні, фінансово-економічні, маркетингові, зовнішньоторговельні, нау ково-технологічні, ресурсні та соціально-екологічні). Типізовано маркетингові технології на корпоративному рівні за такими критеріями як: новизна, об’єкт, наявність творчого компоненту, стадії інтернаціоналізації, форми міжнародного маркетингу, ступінь діджита- лізації, функції управління, розвиненість клієнтоцентризму, етапи міжнародної маркетин гової діяльності, фінансове забезпечення, специфіка міжкорпоративної координації. Дослі джено практику застосування компаніями технологій міжнародного маркетингу. В контексті необхідності подолання кризових явищ та збільшення обсягів конкурентоспро можного експорту здійснено оцінку перспектив інтеграції національних виробництв у кон трольовані глобальні ланцюги створення доданої вартості з відповідним рейтингуванням, а саме залежно від наявного потенціалу, мінімальності техніко-організаційних змін, необхід ності маркетингу, що дозволило визначити найбільш підготовлені до кооперації виробниц тва та оцінити внесок маркетингу у ринковий успіх.Посилання
"Annual Social Report 2013-2014" Official site of "NIBULON" LLC. http://nibulon.com/uploads/files/Booklet_Social_2015.pdf. [In Ukrainian].
"Doing Business. — 2016" http://www.doingbusiness.org/~/media/GIAWB/Doing%20Business/Docume nts/Annual-Reports/English/ DB16-Full-Report.pdf.
"Fortune." http://fortune.com/global500/
"Interbrand. Вest global brands. 2015". http://interbrand.com/bestbrands/ best-global-brands/2015/ranking/
"Rating of «200 largest companies". «Ukrainian Media Holding». Forbes Magazine, 2014. http://forbes.net.ua/ua/ratings/2 . [In Ukrainian].
"Report of United States International Trade Commission" ASEAN: Regional Trends in Economic Integration, Export Competitiveness, and Inbound Investment for Selected Industries, 2010 http://www.usitc.gov/publications/332/pub4176.pdf.
"TOP 500 of the largest companies in Central and Eastern Europe" Official web page of Deloitte and Touche USAC, 2013. http://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/ua/Documents/research/c500/CETop500_2015_ua.pdf. [In Ukrainian].
"Ukraine's Modernization Plan "Ukraine: From Crisis to Economic Growth". Federation of Employers of Ukraine. Kyiv, 2015. http://modernization.fru.org.ua/images/documents/Ukraine_part.pdf. [In Ukrainian].
Albaum, G., J. Strandskov, and E. Duerr International marketing and export management. Addison Wesley Longman. Ltd., 1998.
Alekhyna, E. S., and Y. A. Skrynnykova. "Formation of the concept and content of marketing technologies." Modern problems of economics and management3, no. 1 (2013). [In Russian].
Antonyuk, L. L. International Competition: Theory and Mechanics of Realization: Monograph. K.: KNEU, 2004. [In Ukrainian].
Balmer, John M.T. "Corporate marketing: apocalypse, advent and epiphany." Management Decision 47. no. 4, (2009): 544—72.
Charles Harvie, and Boon-Chye Lee. Small and medium sized enterprises in East Asia: sectoral and regional dimensions, 2008.
Eriashvili, N.D., K. Howard, and Yu. A Tsypkina, etc. Marketing: A Textbook for Universities. Edited by N.D. Eriashvili. M.: UNITY-DANA, 2003. [In Russian].
Fatkhuddinov, F. Competitiveness: economy, strategy, management. M .: Infra-M, 2000. [In Russian].
Fedko, V.P. Marketing. Rostov.: Phoenix, 2002. [In Russian].
Ford, D., and M. Saren Managing and Marketing Technology. Thompson Learning, London, 2001.
Garelli, S. "Competitiveness of nations: the fundamentals" World Competitiveness Yearbook, 2013 http://www.imd.ch/research/centers/wcc/upload/Fundamentals.pdf.
Ilicheva, I.V. Marketing technologies: educational-methodical manual. Ulyanovsk: UlGTU, 2012. [In Russian].
Illyashenko, S.M. "Modern trends in the use of Internet technologies in marketing." Marketing and innovation management., II, no. 4 (2011): 64-74. [In Ukrainian].
Klinger, B. (New) Export Competitiveness. Mimeo. Center for International Development, Harvard University, February, 2010.
Kotler, F. Fundamentals of Marketing . Translated by E. M. Penkova. M.: Progress, 2012. [In Russian].
Kotler, F., and K.L. Keller. Marketing management. 12th ed. St. Petersburg : Peter, 2006. [In Russian].
Lukianenko, D.G., A.M. Poruchnik, L.L. Antoniuk, and others. Management of international competitiveness in the conditions of globalization of economic development: Monograph: 2 t. – T. 1. K.: KNEU, 2006. [In Ukrainian].
Petrushenko, Yu. M., and T.A. Golets. "The cultural element of the element of effective export marketing." Mechanism of regular economy, 1st ser., no. 4 (2008): 114-21. [In Ukrainian].
Porter , M. Competition. English translation. M.: Williams Publishing House, 2006. [In Russian].
Rebrikova, N.V. "Technology cross-marketing: theory and practice" Problems and prospects of economics and management: materials II intern. Sci. Conf. Saint Petersburg. St. Petersburg: Renome, 2013: 84-6. http://www.moluch.ru/conf/econ/archive/77/4027/. [In Russian].
Selyukov, M.V. N.P. Shalygin, and A.M. Kulik "About the role and importance of marketing technologies in increasing the efficiency of business entities" Modern problems of science and education no.5, 2013. http://www.science-education.ru/pdf/2013/5/185.pdf. [In Russian].
Shevchuk, O. Yu. "The Influence of Modern Internet Marketing Technologies (Crowdsourcing) on Business Development" Tavriysky State Agrotechnological University. — Zbyrnyk 22. No. 5 (2013): 282-7. [In Ukrainian].
Solodkovskyy, Yu. M. Competitive models of export development: diss. Cand. Eq Sciences: 08.05.01 K.:KNEU, 2005. [In Ukrainian].
Starostina, A.O. and S.E. "Martov Regional marketing: the essence and peculiarities of becoming in Ukraine" Marketing in Ukraine. No.3 (2004): 55-7. [In Ukrainian].
Svyatnenko, V. "Marketing tehnologii yak zasib efektivnogo rozvitku vitschiznykh pіdpriєmstv" News of Kyiv National University of Ukraine Taras Shevchenko161, no. 8 (2014): 44-9. [In Ukrainian].
Tochitskaya, I. "Increasing the competitiveness of Belarus' foreign trade" Working material of the IPM research center wp / 10/03. http://www.eurasia.by/upload/Paper2_wp2010r03.pdf. [In Russian].
Tsygankova, T.M. International Marketing: Theoretical Models and Business Technologies: Monograph. K.: KNEU, 2004. [In Ukrainian].
Zherdyaev, N. "Trade marketing, or the creation of incentives for wholesale and retail traders." The secret of the firm51, no. 12 (2004). [In Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 TATYANA TSYGANKOVA
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).