Динаміка розвитку медійних корпорацій в умовах глобалізації

Автор(и)

  • Андрій Чужиков ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», Україна

Ключові слова:

Медіа корпорація, медіа ринок, глобальний рейтинг компаній, FT – 500, ТНК, конкурентоспроможність

Анотація

Статтю присвячено дослідженню динаміки розвитку медійних корпорацій в умовах посиленні глобалізаційних тенденцій у світовій економіці. В основу вивчення особливостей динамізації медійного бізнесу покладено міждисциплінарний підхід, в межах якого автором проаналізовані фахові детермінанти інформаційного суспільства та його корпоративні основи. Приділено увагу ідентифікації медійних компаній та ефективності Їхньої діяльності за показниками: ринкова вартість ТНК, річний обіг, чистий дохід, оборотні активи, кількість працівників. Виявлена трійка лідерів сфери глобальних медіа – WaltDisney, Comcast, Twenty – FirstCenturyFox, які вирізняються з-поміж інших обсягами виробництва. Пояснені причини банкрутства (поглинання) ряду інших компаній. Поділено значну увагу дослідженню конкурентоспроможності медіа корпорацій та їхньому позиціонуванні на світовому ринку, а також дослідження динаміки розвитку медійних корпорацій, в процесі їхньої модернізації, зміни сегментів ринку та посилення міжнародної конкуренції. Метою статті є з’ясування особливостей модернізації контенту, напрямів економічної і креативної експансії та оцінювання інноваційного та інвестиційного потенціалу найбільших медійних ТНК. Особливу увагу приділено аналізу світового медіа сектору через призму існуючих світових економічних трендів. Зокрема специфіку сучасного ринку яка характерна доволі великою кількість малих і середніх за розміром компаній, корпоративний сегмент яких в структурі теле- радіомовлення не перевищує одного відсотка від загальної кількості гравців. Також у статті розглядається і особливі випадки компаній, офіційний статус яких відрізняється від медійних каналів, корпорацій, і, навіть холдингів. Британська BBC, яка тривалий час визнається кращою в Європі тим не менше має статус громадської установи. Сформовано головні фактори зростаючої конкурентоспроможності медійних корпорацій, які включили в себе с: зростання діапазону сприйняття споживачами новітніх форматів, залучення сучасних технологій, посилення креативізації ефіру, подальша диференціація аудиторії, інтернетизація діяльності ЗМІ. Наслідком діяльності медіа корпорації має стати продуктивність праці компанії, що вираховується як співвідношення чистого доходу до числа зацікавлених працівників. Загалом стаття є референцією і аналітичним дослідженням для виваженого позиціонування вітчизняних медіа холдингів на європейському ринку та переході до стратегії імпортозаміщення телевізійних форманів, що наразі є пріоритетом для України у контексті інформаційних та медійних протистоянь і політичної напруги.

Біографія автора

Андрій Чужиков, ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»

кандидат економічних наук, доцент кафедри європейської інтеграції ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана» Сфера наукових інтересів: глобальні медіа, комерціалізація телепродуктів, регулювання медіа ринків в ЄС.

Посилання

Гиссен Г. Медиа адекватное публицирование, содержание, концепции публикаций и презентаций /Пер. с нем. – Х.: Издательство Гуманитарный Центр, 2012. – 248 с.

Верт Л. Экономическая психология. Теоретические основы и практическое применение /Пер. с нем. – Х.: ИздательствоГуманитарный Центр, 2013. – 432 с.

Albarran A. Media Economics: Understanding Markets, industries and concepts . – Lowa: Lowa State University Press, 1998. – 215 р.

Aitken R. Can we Trust the BBC? – New York: Continuum, 2007. – 213 p.

Amabile T. M., Gryskiewicz N.D. Chan – Olmsted S. M. Giles D. Psychogy of the media. – London: Palgrave Macmillan, 2010. – 230 p.

Cairncross F.Competitive Strategy for Media Firms: Strategic and Brand Management in Changing Media Markets. – New Jersey: Lawrence Erilbaum Associates, 2006. – 78- 88 р.

Croteau D., Hoynes W Georgiou M. Television Use in the Digital Age: A Personal Perspective on Change // Reuter Foundation Papеr. —1998. – №63. – 145 – 155 р.

Forbs [Електронний ресурс] Режим доступу https://www.forbes.com/ global2000/list

How The Communication Revalutionwill change our lives. – Boston : Harvard Business Schod Press, 1997. – 346 р.

Howkins J. Louw P. E. Picard R. G. Media Firms: Structure, operations and Performance. – New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, 2002. – 237 р.

Kьng L. Mosco V. The Business of Media : Corporate Media and the Public interest. – ThousautOaks: Pine Forge Press, 2001. – 256 р.

Rai – Radiotelevisione Italiana. Fiction, feature film, documentaries, animation, formats licencing. – Roma, 2014. – 444 p.

The creative economy. – London: Penguin books, 2007. – 270 p.

The creative environment scales: the work environment inventory / T. M. Amabile, N.D. Gryskiewicz //Creativity Research Journal. – 1989. – №2. – p. 231-254

The Death of Distance:The Media and Cultural Production. – London: Sage, 2001. – 307 р.

The Global Competitiveness Report, 2017. – 208 [Електронний ресурс] Режим доступу http: //www. weforum. org /reports /the – global — competitiveness —report. – 2017-2018/

The Political Economy of Communication: Rethinking and Renewal. — London: Sage, 1996. – р. 172 – 190

The World Economy. – London: Routledge, 2002. – 315 p.

Siebert H. Strategic management in the Media. – London: Sage, 2009. – 248 p.

TOP – 500 FT [Електронний ресурс] Режим доступу http: //www. ft. com /ft 500

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-01

Номер

Розділ

Статті