Методика аналізу привабливості міжнародних товарних ринків в умовах глобалізації світогосподарських процесів
Ключові слова:
Глобалізація, інтернаціоналізація, міжнародний товарний ринок, вибір ринку, привабливість ринку, методика, цільовий ринок, ринкове середовище, ринкова можливість, ринкова загроза, ризик, конкурентоспроможність, ринкова доступність, підприємствоАнотація
У статті розглянуто нинішні методи та запропоновано власну методику аналізу привабливості міжнародних товарних ринків в умовах глобалізації світогосподарських процесів. Ураховуючи наднаціональний характер світогосподарського простору запропоновано для розгляду категорії привабливості міжнародного товарного ринку ввести багаторівневу систему показників: привабливість ринку на мегарівні– світовому рівні; привабливість ринку на макрорівні – рівні країни; привабливість ринку на мезорівні – рівні окремої галузі. Привабливість міжнародних товарних ринків розглядається як ступінь відповідності стану факторів ринкового середовища на мега-, макро- та мезорівні економічним інтересам підприємств, пов’язаних з виходом та стратегіями їх діяльності на міжнародних товарних ринках у коротко-, середньо- та довгосроковій перспективах. Розроблено поетапну методику проведення стратегічного аналізу привабливості міжнародних товарних ринків з метою розробки ефективних ринкових стратегій підприємства. В основі запропонованої методики – проведення розрахунків інтегрованих показників ринкової доступності та можливості реалізації економічного інтересу підприємства на цільових ринках і зведення даних показників у матрицю «ринкова доступність – можливість реалізації економічного інтересу підприємства». Аналіз позицій країн на матриці дає змогу розробити ефективну ринкову стратегію підприємства.Посилання
Авдокушин Е.Ф. Маркетинг в международном бизнесе: Учеб. пособие. – М.: Издательско-торговая корпорация «Дашков и К», 2002.– С. 88.
Азарян Е. М. Международный маркетинг.– К.: Студцентр, 1998.– 200 с.
Азоев Г. Л. Конкуренция: анализ, стратегия и практика. – М.: Центр экономики и маркетинга, 2000. – 208 с.
Багиев Г. Л., Моисеева Н. К., Никифорова С. В. Международный маркетинг. – СПб.: Питер, 2001. – 512 с.
Булатов А. С. Вывоз капитала: своя компания за рубежом: Пособие для предпринимателей. – М.: БЕК, 1996. – 304 с.
Виханский О. С. Стратегическое управление. – М.: Гардарики, 2003. – 292 с.
Гейк П., Джексон П. Вчись аналізувати ринок. – Львів: Укр.Американський фонд «Сейбр-Світло», 1995. – 270 с.
Герчикова И. Н. Международное коммерческое дело.– М.: Банки и биржи, 1996. – 501 с.
Гихман И. И., Cкороход А. В., Ядренко М. Н. Теория вероятностей и математическая статистика. – К.: Вища школа, 1979. – 408 с.
Дэниэлс Дж., Радеба Ли. Международный бизнес: внешняя среда и деловые операции / Пер. с англ. 6-е изд. – М.: Дело, 1998. – 784 с.
Ламбен Ж.-Ж. Менеджмент, ориентированный на рынок: Пер. с англ. – СПб.: Питер, 2004. – 800 с.
Маджаро С. Международный маркетинг: Пер. с англ. – М., 1987.
О’Шонесси Д. Конкурентный маркетинг. Стратегический подход / С. Жильцов (пер. с англ.). – СПб.: Питер, 2002. – С. 12.
Пахомов Ю. М, Лук’яненко Д. Г., Губський Б. В. Національні економіки в глобальному конкурентному середовищі.– К.: Україна, 1997.– 237 с.
Портер М. Конкуренция: Пер. з англ. – М.: Издательский дом «Вильямс», 2002. – C. 174.; Старостина А. А. Маркетинговые исследования. – М.: Издательский дом «Вильямс», 2001. – C. 32.
Світова економіка / Філіпенко А. С., Будкін В. С., Веклич О. О., Годун С. Д., Дудченко М. А. – К.: Либідь, 2001. – 582 с.
Старостина А. А. Маркетинговые исследования. – М.: Издательский дом «Вильямс», 2001. – С. 12.
Томпсон А. А., Стрикленд А. Дж. Стратегический менеджмент: Пер. с англ. – М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1998. – 576 с.
Циганкова Т. М. Міжнародний маркетинг. – К.: КНЕУ, 1998.– С. 56.
Экономическая стратегия фирмы: Учеб. пособие / А. П. Градов (ред.).– СПб.: Специальная литература, 1999. – 589 с.
Aaker David A. Strategic market management. – 3. ed. – N.Y. etc.: Wiley, 1992. – 394 p.
Cateora Philip R. International marketing. – 9 ed. – Boston. Mass.etc.: Irwin: McGraw-Hill, 1996. – 772 p.
Doyle Peter. Marketing Management and Strategy. Prentice Hall, 1994.
Hollensen S. Global Marketing: a Market-Responsive Approach. Pearson Education, 2000.
Jenster P., Hussey D. Сompany Analysis. Determining strategic capability. John Wiley & Sons, Ltd., 2001.
Kotler. Marketing Management: Analysis, Planning, Implementation, and Control. 7th edition. Prentice Hall, 1991.
Macmillan H., Tampoe M. Strategic management: Process, content, and implementation. – Oxford: Oxford UP, 2000. – 361 p.
Porter M. E. Competitive strategy: techniques for analyzing industries and competitors. – New York, N.Y.: Free Press, 1980. – 396 с.
Porter M. E. Competition in global industries. – Boston, Mass.: Harvard Business School Press, 1986. – 581 с.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2014 Ольга Пригара
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).