Мале та середнє підприємництво в експортноорієнтованій стратегії розвитку України

Автор(и)

  • Юлія Євдокимова Аспірант за спеціальністю «Економічна теорія» кафедри економіки Академії муніципального управління м. Києва., Україна

Ключові слова:

Глобалізація, експорт, державна зовнішньоекономічна політика, малі та середні підприємства, малий і середній бізнес, експортний потенціал, підприємництво, об’єднання підприємств-експортерів, кредитування, страхування ризиків, гарантування кредитів

Анотація

Стаття висвітлює суттєву роль малого та середнього підприємництва в економічному розвитку України в її виході на світову арену за допомогою експортного потенціалу. Наголос робиться на різноманітних методах, шляхах і напрямах економічної політики щодо вдосконалення експортної діяльності дрібних підприємств. Зокрема звертається увага на підтримку з боку держави, міжнародних організацій, а також об’єднань підприємцівекспортерів. Обов’язковим, на думку автора, є аналіз світового досвіду заходів поліпшення та стимулювання малого й середнього експортного бізнесу. Автор звертається не лише до досвіду економічно розвинутих країн, а й до таких, що перебувають або колись перебували на такому політико-економіко-соціальному етапі, на якому тепер перебуває Україна. Наводиться перелік елементів політики вдосконалення експортного підприємництва та їхня сутність, а також перспектива подальшого розвитку.

Біографія автора

Юлія Євдокимова, Аспірант за спеціальністю «Економічна теорія» кафедри економіки Академії муніципального управління м. Києва.

Євдокимова Юлія Ігорівна закінчила 2004 року Академію муніципального управління, з 2004 р. — аспірант за спеціальністю «Економічна теорія» кафедри економіки Академії муніципального управління м. Києва. Сфера наукових інтересів: роль малого та середнього бізнесу у формуванні експортного потенціалу країни. Опублікувала низку наукових праць із питань: стимулювання експортного потенціалу малого бізнесу (на прикладі урядових програм Сполучених Штатів Америки); сутність малого та середнього підприємництва та його значення для розвитку експортного потенціалу країни; механізм підтримки малих і середніх експортних підприємств та шляхи його вдосконалення в Україні; світовий досвід розвитку експортного потенціалу малого й середнього бізнесу та його використання в Україні. Була учасником II Всеукраїнської міждисциплінарної науково-практичної конференції «Бар’єри та можливості розвитку малого і середнього бізнесу в Україні»; ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Проблеми та перспективи розвитку підприємництва в Україні»; є фіналісткою III Конференції молодих науковців «Сучасна міжнародна економічна політика» (конкурс статей молодих учених).

Посилання

Варналій З. С. Мале підприємництво: основи теорії і практики. — 3-тє вид. — К.: Т-во «Знання», КОО, 2005. — 302 с.

Бочан І. О. Приватний сектор сучасної економіки (інституціональний підхід). — Львів: Армія України, 2000. — 200 с.

Добжанський Р. В. Роль держави у підтримці та розвитку малого і середнього бізнесу європейських країн та перспективи України. — К.: Редакції загальнопедагогічних газет, 2003. — 116 с.

Кістерський Л., Бурляй А., Липова Т., Пустовойтова Т. Управління бізнесом: доступно про складне / Відпов. ред. Л. Кістерський, К. Павловські. — К.: Знання України, 2001. — 246 с.

Чоботар С. І. Польська економіка на межі тисячоліть: труднощі, успіхи, перспективи. — К.: Хрещатик, 2002. — 260 с.

Ляшенко В. И., Хахулин В. В., Ляшенко С. В. Поддержка субъектов малого предпринимательства в России, Украине и других странах СНГ. — Луганск: Альма-матер, 2005. — 490 с.

Українсько-польська економічна співпраця: досвід і перспективи. Зб. наук. праць / За наук. ред. проф., д-ра екон. наук Анджея Ліманського і проф., д-ра екон. наук Дмитра Штефанича. — Тернопіль—Катовіце, 2004. — 131 с.

Руденко Л. В. Розрахункові та кредитні операції у зовнішньоекономічній діяльності підприємства. — К.: Лібра, 2002. — 304 с.

Бондаренко В. Как поддерживается малый бизнес в Америке // Малое предприятие. — 2003. — № 2. — С. 9—11.

Полешко А. Державна підтримка малого і середнього підприємництва має стати дієвою // Малий і середній бізнес. — 1999. — № 1–2. — С. 7—10.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті