Ринкова вартість компанії: методологія оцінки та шляхи максимізації

Автор(и)

  • Олександр Кравченко Голова відділу економіки та фінансів компанії Вінербергер (Київ), працівник відділу корпоративного контролінгу Wienerberger AG (Відень)., Україна

Ключові слова:

Ринок капіталу, ринкова та внутрішня вартість компанії, ринкова капіталізація, економічний прибуток, економічна додана вартість, грошова додана вартість, загальний прибуток бізнесу, рентабельність інвестицій і власного капіталу, чистий прибуток на акцію,

Анотація

Стаття присвячена дослідженню формування та контролю за внутрішньою вартістю компанії, методами її оцінки, реакцією ринку капіталу на її зміни. В основі праці — базова теорія дисконтованих грошових потоків. Вона передбачає, що вартість інвестиції дорівнює чистій приведеній вартості майбутніх грошових потоків, які виникають у результаті даної інвестиції. Інші використані в статті теорії є похідними від вищезгаданої. У статті є емпіричний аналіз кореляційної залежності внутрішньої вартості компанії та її ринкової капіталізації. Як вихідні використовувалися дані міжнародних компаній, які протягом п’яти років демонстрували найвищі показники зростання внутрішньої вартості у їхніх галузях. Доводиться, що методика загального доходу бізнесу має найбільший показник кореляції з ринковою вартістю компанії. Аналізуються причини, які впливають на результати емпіричного дослідження. Надаються рекомендації підвищення ринкової вартості компанії.

Біографія автора

Олександр Кравченко, Голова відділу економіки та фінансів компанії Вінербергер (Київ), працівник відділу корпоративного контролінгу Wienerberger AG (Відень).

Кравченко Олександр — Голова відділу економіки та фінансів компанії Вінербергер (Київ), працівник відділу корпоративного контролінгу Wienerberger AG (Відень). Він є фіналістом конкурсу молодих учених та представив свою працю під час конференції, що проводилася 15 травня  2007 р. в Київському національному економічному університеті ім. В. Гетьмана за сприяння Центру торгової політики та права Оттави (Канада) при Карлтонському та Оттавському університетах, а також за сприяння Канадського агентства міжнародного розвитку (CIDA).

Посилання

Феррис К., Пешеро Пети Б. Оценка стоимости: как избежать ошибок при приобретении. — М.: Вильямс, 2003. — 256 с.

Шарп У., Александер Г., Бэйли Дж. Инвестиции. — М.: Инфра-М, 1999. — 1028 с.

Arzac E. Valuation for Mergers, Buyouts, and Restructuring. John Wiley & Sons, inc. — New York, 2005. — 448 р.

Brealey R., Myers S. Principles of Corporate Finance. Seventh Edition. McGraw-Hill/Irwin. — New York, 2003. — 1330 р.

Budde F., Felcht U.-H., Frankemölle H.Value Creation. Second edition. Wiley-VCH Verlag GmbH & Co. Weinheim, 2006. — 504 р.

Copeland T., Koller T., Murrin J. Valuation: Measuring and managing the value of the companies. Third edition. John Wiley & Sons, inc. — New York, 2000. — 494 р.

Danie Stelter. Dealing with investors expectations. // A global study of company valuations and their strategic implications. The Boston Consulting Group, Inc. 2001. — 79 р.

Danie. Stelter, Dr. Pascal Xhonneux. Succeed in uncertain times // Value Creation Report. The Boston Consulting Group, Inc. 2002. — 81 р.

Danie. Stelter, Dr. Pascal Xhonneux. Back to Fundementals // Value Creation Report. The Boston Consulting Group, Inc. 2003. — 90 р.

Modiligliani, M.H. Miller. Dividend Policy, Growth and the Valuation of Shares. // Journal of Business. April 1961. — Р. 411—433.

Modiligliani, M.H. Miller. The Cost of Capital, Corporation Finance and the Theory of Investment. // American Economic Review 48. June. 1958. — Р. 261—297.

Ohlson J. Earnings, Book Values, and Dividends in Equity Valuation // Contemporary Accounting Research. 12. Spring. 1995. — 88 р.

Olsen E. New Directions in Vaue Management // Perspectives. The Boston Consulting Group, Inc. 2002.

Olsen E. Economic Value Added. // Perspectives. The Boston Consulting Group, Inc. 1996.

Sirower M. The Synergy Trap: How Companies Lose the Acquisition Game. Free Press. — New York, 1997. — 320 р.

Strack R., Villis U.. RAVETM : Integrated Value Management for Customer, Human, Suppliers and Invested Capital // European Management Journal. — Vol. 20, № 2. — 2002. — Р. 411—433. Р. 148—158.

World Investment Report https://www.unctad.org./ Templates

https://finance.yahoo.com 19.https://www.bloomberg.com.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті