Тенденції розвитку міжнародної торгівлі послугами в умовах динамізації конкурентного середовища

Автор(и)

  • Анна Олефір Кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародної торгівлі.,
  • Владислав Тіпанов Кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародної торгівлі ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана».,

Ключові слова:

Міжнародна торгівля послугами, Світова організація торгів- лі, Генеральна угода про торгівлю послугами (ГАТС), лібералізація, транспортні послуги, туристичні послуги, комерційні послуги, способи постачання послуг, транскордонна торгівля

Анотація

У статті проаналізовано теоретичні основи визначення терміна «послуга», розглянуто її основні характеристики, ключові риси міжнародної торгівлі послугами та її відмінності від торгівлі товарами, визначено сучасні тенденції розвитку цієї форми міжнародної торгівлі за основними видами послуг (транспорт- ними, туристичними, іншими комерційними).

Біографії авторів

Анна Олефір, Кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародної торгівлі.

Олефір Анна Олександрівна — кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародної торгівлі. Сфера наукових інтересів — торгова політика та комерційна дипломатія країн світу, глобальна торгова система. Випускниця низки сертифікатних програм, зокрема Центру торгової політики та права (Канада, 2001 та 2000 рр.), віртуальної академії Всесвітньої організації інтелекту- альної власності (2006 р.), програми економічного аналізу школи EcoMod Вільного університету Брюселю (Free University of Brussels, 2006).

Владислав Тіпанов, Кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародної торгівлі ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана».

Тіпанов Владислав Вікторович — кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародної торгівлі ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана». Сфера наукових інтересів — міжнародна торгівля та міжнародні інвестиції, регулювання світового ринку послуг. Автор 20 наукових праць. Брав участь у низці міжнародних конференцій, «круглих столів» і міжнародних проектів.

Посилання

Білорус О. Г., Лук’яненко Д. Г. та ін. Глобалізація і безпека розвитку: Монографія. — К.: КНЕУ, 2001. — 733 с.

Большой экономический словарь / Под ред. А. Н. Азрили- яна. — М.: Инситут новой экономики, 1999. — 1012 с.

Киреев А. П. Международная экономика: В 2-х ч. – М.: Международная экономика, 2000. — 263 с.

Котилко В. В., Морозова Л. С., Орлова Д. В., Шеменева О. В. Сфера услуг и проблемы занятости населения. — М.: МГУ сервис, 2001. — С. 98. 5. Котлер Ф. Основы маркетинга. Перевод с английского В. Б. Боброва. — М.: Прогресс, 1990. — 734 с.

Макконнелл Кемпбелл Р., Брю Стенли Л. Экономика: принципы, проблемы и политика: В 2 т.: Пер. с англ. 11-го изд. Т. 2. — М.: Республика, 1998. — 400 с.

Рум’янцев А. П., Коваленко Ю. О. Міжнародна торгівля послугами: Навч. посіб.; 2-ге вид., перероб. та доп. — К.: Центр навчальної літератури, 2003. — 112 с.

Світовий туризм іде вгору // Урядовий кур’єр. — 2004. — 24 липня.

Степанов О. М. Світова торгівля, транспорт і тенденції розвитку портового господарства: Монографія. — Одеса: Астропринт, 2001. — 124 с.

Ткаченко Л. В. Маркетинг послуг: Підручник. – К.: Центр навчальної літератури, 2003. — 192 с.

Чудновский А. Д., Жукова М. А. Менеджмент туризма: Учебник.— М.: Финансы и статистика, 2003. — 288 с.

ЮНКТАД «Электронная торговля и туризм» 2000 г., TD/B/COM. 3/EM. 9/2.

Annual Report of World Travel and Tourism Council, 2005.

Hill T. P, On goods and services // Review of Income and Wealth. V. 23 (December 1977), с. 315 — 338.

International http://www.wto.org

The Results Trade of the Statistics 2007 — Uruguay Round of Multilateral Trade Negotiations. The Legal Texts. WTO. Cambridge University Press. 2002. p. 286

World Tourism Organization (http://www.world-tourism.org) Report.

WTO Annual Report 2007 - http://www.wto.org

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті