Особливості поведінки споживачів у нових ринкових економіках

Автор(и)

  • Ірина Лилик Кандидат економічних наук, доцент, докторант кафедри маркетингу Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана, генеральний директор Української Асоціації Маркетингу (УАМ)., Україна

Ключові слова:

Маркетинг, поведінка споживачів, нові ринкові економіки

Анотація

Незважаючи на інтуїтивне чи свідоме розуміння необхідності орієнтуватися на потреби клієнтів, філософію маркетингу зовсім не однаково застосовували на практиці підприємства нових ринкових країн, до яких вже традиційно відносять держави Балтії (Латвія, Литва, Естонія), Польщу, Чехію, Угорщину, Румунію, Болгарію, Україну, Росію, республіки колишньої Югославії (Словенія, Хорватія, Сербія, Чорногорія та ін.) тощо. У даній статті, спираючись на обробку вторинної інформації або результатів порівняльних досліджень, проведених дослідницькими компаніями та фаховими об’єднаннями, узагальнено фактори, що впливають на особливості поведінки споживачів в означених країнах та особливості впровадження маркетингових технологій.

Біографія автора

Ірина Лилик, Кандидат економічних наук, доцент, докторант кафедри маркетингу Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана, генеральний директор Української Асоціації Маркетингу (УАМ).

Лилик Ірина Вікторівна — кандидат економічних наук, доцент, докторант кафедри маркетингу Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана, генеральний директор Української Асоціації Маркетингу (УАМ), заступник головного редактора журналу «Маркетинг в Україні», керівник проекту «Маркетинг газета» - електронного видання УАМ, голова Кваліфікаційного комітету Української Асоціації Маркетингу, Національний представник ESOMAR в Україні з 2005 року.

Посилання

Денис Полтавець, старший експерт з розвитку громадянського суспільства проекту CSCN. Результати дослідження «Поведінка та настрої споживачів в Україні» [Електронний ресурс]: режим www.undp.org.ua — Заголовок з екрана. доступу

Володимир Вотапек, експерт Фундації дослідження індексу задоволеності споживачів, Чехія. Кращі європейські практики та їх впровадження в країнах Східної Європи: дослідження індексу задоволеності споживачів Росії [Електронний ресурс]: режим доступу /www.epsi-rating.com — Заголовок з екрана.

Vangelder P., Bretschneider R. Looking at Central and Eastern Europe // Research World. — № 1, January, 2001. — P. 20—21.

Shopping Monitor Central Europe. GFK Group & INCOMA // www.gfk.com — Заголовок з екрана.

ЮВІЛЕЙНИЙ ПРОГНОЗ. Прес-реліз компанії Touchpoll, 23 серпня, 2007 року. [Електронний ресурс]: режим доступу:/www.touchpoll.com — Заголовок з екрана.

InMind. Материалы презентации Интернет панели / К.: InMind, 2008. — 20 с.

Heeg R. The search for talent. Polish Association of Public Opinion and Marketing Research // Research world. — № 5, May, 2005. — P. 26—27.

Соціальні структури і особистість: дослідження Мелвіна Л. Кона і його співпрацівників / Пер. з англ. за наук ред. В. Є. Хмелька; Київ. Міжнар. ін-т соціології. — К.: Видавничий дім «Києво-Могилянська академія», 2007.— 559.

Чужиков. В. Внутрішньореґіональна диверсифікація зовнішньої торгівлі України // Міжнародна економчна політика. К.: КНЕУ. — 2004. — № 1.

ECE (XLIX)/1, Chapter 5 Европейская Экономическая Комиссия. Обзор экономического положения Европы в 1993—1994 годах. Глава 5. Реструктуризация государственных предприятий в Восточной Европе. — С. 59— 83 (140 общее кол-во стр).

March 2008. Packaging and the Environment: a global Nielsen consumer report//[Електронний ресурс]: режим доступу: www.acnielsen.com — Заголовок з екрана.

February 2008 Consumer Confidence, Concerns and Spending Intentions a global Nielsen consumer report//[Електронний ресурс]: режим www.acnielsen.com — Заголовок з екрана. доступу:

October 2007. Trust in Advertising a global Nielsen consumer consumer report//[Електронний ресурс]: режим доступу: www.acnielsen.com — Заголовок з екрана.

April 2008. Consumers and Designer Brands a global Nielsen report//[Електронний ресурс]: режим доступу: www.acnielsen.com — Заголовок з екрана.

Pan European Customer Satisfaction. The report has been compiled by the EPSI Rating Editorial Board. EPSI Rating. / Stockholm.— 2007.— Print: In Time AB, Goteborg. 91 p. ISSN 1653-7734.

Діагностика сектору переробки м’яса та виробництва м’ясо- продуктів. — К.: USAIDBIZPRO, Українська Асоціація Маркетингу, 2006. — 117 с.

Діагностика сектору переробки овочів та фруктів — К.: USAIDBIZPRO, Українська Асоціація Маркетингу, 2006.— 100 с.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті