Культурний код формування вертикалей успішності етнічних груп США

Автор(и)

  • Людмила Петрашко Кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародного менеджменту ДВНЗ «Київський національний економічний університет ім. Вадима Гетьмана», Україна

Ключові слова:

Культура, культурні цінності (культурний код), міжнародний менеджмент, крос-культурний менеджмент, порівняльний менеджмент, модель культурних цінностей, модель культурної асиміляції, модель «плавильного тигля», імміграція, імміграційна політика, культурни

Анотація

У статті окреслені перспективи глобального економічного розвитку. Побудована еволюційна модель теоретичних досліджень феномену «культури» в контексті універсального, системного та ціннісного підходів. Подана стисла характеристика моделі культурної асиміляції «плавильного тигля». Визначені індикатори вертикальної успішності етнічних груп США та проведена їх оцінка. На основі авторської методики подана оцінка порівняльної значимості гетерогенних культурних кодів материнського (імміграційного) і приймаючого середовища США, яка дала можливість визначити фактори, що забезпечують економічний успіх етнічних груп Америки. Результати дослідження аргументують зміну традиційного вектора типології культур і підтверджують існування прогресивних культурних кодів.

Біографія автора

Людмила Петрашко, Кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародного менеджменту ДВНЗ «Київський національний економічний університет ім. Вадима Гетьмана»

Людмила Петрівна Петрашко – кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародного менеджменту ДВНЗ «Київський національний економічний університет ім. Вадима Гетьмана». Сфера професійних інтересів – міжнародний і крос-культурний менеджмент, корпоративна культура, корпоративна соціальна відповідальність, глобальне управління та лідерство в міжнародному бізнесі.

Посилання

Гестеланд Р.Р. Кросс-культурное поведение в бизнесе. Маркетинговые исследования, ведение переговоров, поиски источников поставок и рынков сбыта, менеджмент в различных культурах / Пер. с англ. — Днепропетровск: Баланс-Клуб, 2003. — 288 с.

Гриффин Р., Пастей М. Международный бизнес. — 4-е изд. / Пер. с англ; Под ред. А.Г. Медведева. — СПб: Питер, 2006. — 1088 с.: ил. — (Серия «Классика МВА»).

Дафт Р. Менеджмент. — 6-е изд. / Пер. с англ. — СПб.: Питер, 2006. — 864 с.: ил. — (Серия «Классика МВА»)

Марио Райх, Саймон Долан. Глобальный кризис. За гранью очевидного. / Пер. с англ. — М.: Претекст, 2010. — 404 с.

Панченко Э.Г., Петрашко Л.П. Технологія крос-культурного менеджменту: адаптація до умов реального середовища. Міжпредметний тренінг магістерської програми «Управління міжнародним бізнесом»: Навч. посіб. — К.: КНЕУ, 2010. — 191 с.

Пивоваров С.Э., Максимцев И. А. Сравнительный менеджмент. — 2-е изд. — СПб.: Питер, 2008. — 480 с.

Развитие и изменение климата. Доклад о мировом развитии за 2010 год. Международный банк реконструкции и развития / Всемирный банк [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http:// www.worldbank.org

Смит А. Исследование о природе и причинах богатства народов. М.: ЭКСМО, 2007. — 545 с.

Современная энциклопедия [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://dic.academic.ru/

Современная энциклопедия: Википедия [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://ru.wikipedia.org/

Bass B.M., Burger P. Assessment of Managers: An International Comparison. — N.Y.: Free Press, 1979.

Dickson J. Top managers’ beliefs and rationales in participation // Human Relations. — 1982. — v.5,3. — Р. 203 — 217.

Fallows J. A Damaged Culture // The Atlantic Monthly. — 1987. — November. — P. 49—58.

Hall T. Edward. How Cultures Collide // Psychology Today. — July. — 1976. — Р. 67—74.

Harrison J. The Spanish Economy in the Twentieth Century. — London: Sydney. Croom Helm, 1985.

Hofstede G. Cultural dimensions [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.geert-hofstede.com/

Hofstede G. The Business of International Business is Culture, International Business Review. — Copyright 1994.

Gordon M. Assimilation in American Life. // Oxford University Press. — New York, 1964.

Inglehart R. Culture Shift in Advanced Industrial Society. — Princeton:Princeton University Press, 1990. — P. 60.

Kroeber A., Kluckhohn C. Culture: A critical Review of Concepts and Definitions, Cambridge, M.A.: Papers of the Peabody Museum, Harvard University, 1952.

Ronen S. Comparative and Multinational Management. — N. Y.: John Wiley & Sons, 1986.

Ronen S. and Shenkar O. Clustering Countries on Attitudinal Dimensions // A Review and Synthesis / Academy of Management Review, 1985. — Vol. 10. — №. 3.

U.S. Census Bureau, Census 2000 [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http:// www.census.gov/population/

U.S. Department of Commerce, Census Bureau, American Community Survey, 2005 [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http:// www.census.gov/population/

U.S. Census Bureau, 2006—2008 American Community Survey [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http:// www.census.gov/population/

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті