Формування та розвиток корпоративного потенціалу високотехнологічного експорту
Ключові слова:
Високотехнологічна продукція, експорт, високотехнологічний експорт, транснаціональні корпорації, інноваційна діяльність, дослідження і розробки, корпоративний потенціал, моделі експорту, мотивація експорту, експортне співробітництво, глобальна конкурентосАнотація
У статті досліджено сутність та особливості експорту високотехнологічної продукції в умовах глобальної конкуренції, проведено класифікації його моделей на корпоративному рівні. Виявлено особливості корпоративної мотивації експортування високотехнологічної продукції. Показано взаємозв'язок системи управління інноваціями в транснаціональних корпораціях та їх можливостями посилення своїх конкурентних позицій на світових ринках високотехнологічної продукції. Досліджено тенденції фінансування досліджень і розробок протягом останнього десятиліття провідних компаній, а також його вплив на корпоративний інноваційний потенціал. На прикладі авіакосмічного сектору України виявлено можливості посилення впливу високотехнологічного експорту на підвищення міжнародної конкурентоспроможності національної економіки. Доведено необхідність і показано шляхи залучення іноземних інвестицій у високотехнологічні сектори української економіки шляхом покращення середовища ведення бізнесу, захисту прав інтелектуальної власності, розвитку співробітництва між вітчизняними та транснаціональними компаніями. Показано напрями використання інтеграційних факторів нарощування обсягів експорту високотехнологічних продуктів України на основі розвитку співробітництва вітчизняних підприємств з російськими партнерами.Посилання
Айзексон Волтер. Стів Джобс / Пер. з англ. Н. Гербіш і ін. / Волтер Айзексон. – К.: Кириченко, 2012. – 608 с.
Андриссен Д. Невесомое богатство. Определите стоимость вашей компании в экономике нематериальных активов / Д.Андриссен, Р.Тиссен / Пер. с англ. Е.Пестеревой. – М.: ЗАО «Олимп-Бизнес», 2004. – 304 с.
Баттерис М. Корпоративные бриллианты: как удержать талантливых сотрудников в компании / М.Баттерис, Б.Ройтер / Пер. сангл. Е.И.Смыковской. – М.: ГроссМедиа, 2005. – С. 13;
Білошапка В.А. Управлінська результативність в розвитку міжнародних компаній: монографія / В.А.Білошапка. – А.: Графіка і Друк, 2007 – 236 с.
Возняк С. СтивДжобс и Я: подлинная история Apple. С. Возняк, Дж. Смит / Пер. сангл. А.В. Прижникова, А.С. Ширикова. – М.: Эксмо, 2012. – 288 с.
Герстнер Луис. Кто сказал, что слоны не умеют танцевать? Возрождение корпорации IBM: взгляд изнутри / Пер. с англ. М. Шалунова / Луис Герстнер. – М.: Альпина Паблишер, 2003. – 320 с.
Герчикова И.Н. Международное коммерческое дело: Учебник для вузов / И.Н. Герчикова. – М.: Банки и биржи, 1996. – С. 99.
Глобальна торгова система: розвиток інститутів, правил, інструментів СОТ: монографія / Кер. авт. кол. і наук. ред. Т.М. Циганкова.– К.: КНЕУ, 2003. – 660 с.
Глобальное экономическое развитие: тенденции, асимметрии, регулирование: монография / Д. Лукьяненко, В. Колесов, А. Колот, Я.Столярчук и др.; под научн. ред. Д. Лукьяненка, А. Поручника, В. Ко-лесова. – К.: КНЭУ, 2013. – С. 98.
Гон Карлос. Гражданин мира / Карлос Гон, Филипп Риэ /Пер. с фр. Л. Мерзона. – М.: ЗАО «Олимп-Бизнес», 2005. – 320 с.
Гриффин Р. Международный бизнес. 4-е изд. / Р. Гриффин, М. Пастей / Пер. с англ. под ред. А.Г. Медведева. – СПб.: Питер, 2006. – 1088 с. – (Серия «Классика МБА»).
Дафт Р.Л. Менеджмент / Р.Л. Дафт / Пер. с англ. В. Вольского и др. – СПб.: Издательство «Питер», 2000. – С. 499.
Имаи Масааки. Гемба кайдзен: Путь к снижению затрат и повышению качества / Масааки Имаи / Пер. с англ. Д. Савченко. –М.: Альпина Бизнес Букс, 2005. – 346 с. – (Серия «Модели менеджмента ведущих корпораций»).
Инновационный менеджмент. Концепции, многоуровневые стратегии и механизмы инновационного развития. 2-е изд., перераб. и доп.– М.: Дело, 2006. – С. 95.
Классики менеджмента / Под. ред. М. Уорнера / Пер. с англ. Ю.Н. Кантуревского. – СПб.: Издательство «Питер», 2001. (Серия «Бизнес-класс»), – С. 481.
Кох Р. Менеджмент и финансы от А до Я / Пер. с англ. под ред. Ю.Н.Кантуревского / Р. Кох. – СПб.: Издательство «Питер», 1999. – С. 201.
Лайкер Дж. Система разработки продукции в Toyota: люди, процессы, технологии / Джефри Лайкер, Джеймс Морган; пер. с англ.– М.: Альпина Бизнес Букс, 2007. – 440 с. – (Серия «Модели менеджмента ведущих корпораций»).
Лайкер Джефри. Дао Toyota: 4 принципов менеджмента ведущих компаний / Джефри Лайкер; пер. с англ. Т. Гупман. – М.: Аль-пина Бизнес Букс, 2005. – 402 с. – (Серия «Модели менеджмента ведущих корпораций»).
Лукичева Л.И. Внутрифирменное управление интелектуальными активами / Л.И.Лукичева, Д.Н.Егорычев. – М.: ООО «Омега-Л», 2004. – 192 с.
Лук'яненко Д.Г. Міжнародна економіка: підручник / Д.Г. Лук'яненко, А.М. Поручник, Я.М. Столярчук. – К.: КНЕУ, 2014. – 762 с.
Мацусита К. Миссия бизнеса / Коносоке Мацусита / Пер. с англ. П. Морозова. – М.: Альпина Паблишер, 2010. – 193 с.
Мельник Т.М. Міжнародна торгівля товарами в умовах глобальної конкуренції: монографія / Т.М. Мельник. – К.: Київ. нац. торг.екон. ун-т, 2007. – 396 с.
Міжнародний бізнес: підручник / За ред. проф. В.А. Вергуна.– К.: ВАД ЕКС, 2014. – 810 с.
Моисеев И.М. Развитие космической отрасли России: основные стратегии / И.М. Моисеев // Земля и космос. – 2014. – № 13. С. 7–14.
Морита А. Sony: Сделано в Японии / Акио Морита: При участии Эдвина М. Рейнгойда и Мицуко Симомуры: Пер. с англ. О. Радынова, С. Щелова. – 2-е изд. – М.: Альпина Бизнес Букс, 2007. – 290 с.
Основи патентування і ліцензування: навч. посібник, 2-е вид., перероб. і допов. / Г.О. Андрощук, А.І. Кредісов, І.І. Назаренко, В.О. Ракша; за ред. А.І. Кредісова. – К.: Знання України, 2007. – 306 с.
Офіційний сайт Державної служби статистика. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.ukrstat.gov.ua
Офіційний сайт Світового банку [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.wov/dbank.org
Панченко Є.Г. Міжнародний менеджмент: навч.-метод. посіб. для самост. вивч. дисц. / Є.Г. Панченко. – К.: КНЕУ, 2004. – 468 с.
Пивоваров С.Э. Международный менеджмент: Учебник для вузов. 4-е изд. / С.Э.Пиовваров, Л.С.Тарасевич. – СПб.: Питер, 2008.– 720 с.
Резнікова Н.В. Глобальна економічна взаємозалежність: сучасна парадигма та детермінанти модифікації / Н.В. Резнікова. – К.: Видавництво ТОВ «ВІСТКА», 2013. – 456 с.
Робінс Стефан П. Основи менеджменту / Стефан П. Робінс, Девід А. ДеЧенцо / Пер. з англ. А. Олійник та ін. – К.: Видавництво Соломії Павличко «Основи», 2002. – 671 с.
Рогач О.І. Транснаціональні корпорації: підручник / О.І.Рогач.– К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2008.– 400 с.
Руденко Л.В. Транснаціональні корпорації: навч.-метод. посіб. для самост. вивч. дисц. / Л.В. Руденко. – К.: КНЕУ, 2004. – 227 с.
Солодковський Ю.М. Конкурентні моделі експорту: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук: спец. 08.05.01 «Світове господарство і міжнародні економічні відносини» / Ю. М. Солодковський. – К.: 2005. – 20 с.
Стратегічні виклики ХХІ століття суспільству та економіці України: В 3 т. / Т. 2: Інноваційно-технологічний розвиток економіки / За ред.. В.М. Гейця, В.П. Семиноженка, Б.Є.Кваснюка. – К.: Фенікс, 2007. – 564 с.
Технологічний імператив стратегії соціально-економічного розвитку України: монографія / Федулова Л.І., Бажал Ю.М., Отецький В.Л. та ін. – К.: НАН України; Ін-т екон. та прогнозув., 2011. – 656 с.
Топ-100 найбільших компаній світу за ринковою капіталізацією. [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.pwc.com/structure. —Липень 2014. – С. 18.
Три роки членства у СОТ: тенденції зовнішньої торгівлі України у посткризовий період: аналіт. доп. / І.В. Клименко, О.А. Федірко, І.В. Ус. – К.: НІС, 2011. – 120 с.
Управление высокотехнологичным бизнесом: Пер. с англ. А. Силонова. – М.: Альпина Бизнес Букс, 207. – 256 с. – Серия «Классика Harvard Business Review.
Уэлч Дж. Победитель / Дж. Уэлч и Сьюзи Уэлч: Пер. с англ. Ю. Яблокова. – М.: АСТ: АСТ МОСКВА: ХРАНИТЕЛЬ, 2007. 443 с.
Уэлч Дж. Джек: Самая суть: Пер. с англ. / Дж. Уэлч, Д. Бирн.– М.: ООО «Издательство АСТ»; ООО «Транзиткнига», 2004. – 474 с.
Циганкова Т.М. Міжнародний маркетинг: теоретичні моделі та бізнес-технології: монографія / Т.М. Циганкова. – К.: КНЕУ, 2004.– 400 с.
Jaruzelski B. The Global Innovation 1000: strategy+business. 2008-2011. – Режим доступу: http://www.booz.com/global/home/what_we_think/featured_content/innovation_1000_2008_2012
LeBoeut Machael. GMP: The Greatest Management Principle in the world / Michael LeBoeut. – New York: Berkley Books, 1985. – 157 p.
LeBoeut Machael. The Greatest Management Principle in the World / Michael LeBoeut // Working Women. – 1998. – January. .P. 70–72.
OECD ANBERD and STAN data bases May 2003, Nay 2014 [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://epp.eurostat.ecevropa.eu/cache/ITY
Robock Stefan H. International Business and Multinational Enterprises / Stefan H. Robock, Kenneth Simmonds. Seventh Edition. Homewood, Illinois: IRWIN, Inc, 2014. – 777 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2015 Євген Панченко, Микола Войчак
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).