Концептуальні підходи до міжнародного співробітництва між вищими навчальними закладами

Автор(и)

  • T. Obolenska ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», Україна
  • O. Tsyrkun ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», Україна

Ключові слова:

Концептуальні підходи, інтернаціоналізація, стратегії інтернаціоналі- зації, міжнародна акредитація, програми спільних дипломів, міжнародне академічне спів- робітництво, якість вищої освіти.

Анотація

З урахуванням ключових тенденцій інтернаціоналізації вищої освіти компле- ксно охарактеризовано існуючі концептуально-технологічні підходи до організації та реалізації міжнародного співробітництва між вищими навчальними закладами із проведенням міжнародної акредитації на основі системи якості освіти. Визначено пріоритетні стратегії інтернаціоналізації вищої освіти та види міжнародного академічного співробітництва між університетами з надання освітніх послуг. Обґрунтовано, що найвагомішим проявом інтернаціоналізації вищої освіти є міжнародне співробітництво між університетами щодо надання освітніх послуг, а найвищим рівнем інтернаціоналізації цього сервісу є спільні освітні програми. Здійснено комплексний аналіз вимог міжнародної акредитації до спільних освітніх програм на основі системи вдосконалення якості освіти, доведено її переваги та охарактеризовано відмінні риси, що впливають на вибір та обґрунтування стратегії міжнародного співробітництва, маркетинг та брендинг окремих програм. Конкретизовано технологію міжнародної акредитації спільних програм. Окрему увагу приділено практичній складовій започаткування програм спільних дипломів між українськими та іноземними ВНЗ. Проаналізовано досвід спільних магістерських програм ДВНЗ «Київський національний економічний університету імені Вадима Гетьмана» та бізнес-школи Університету Редлендс, Каліфорнія, США.

Біографії авторів

T. Obolenska, ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»

Доктор економічних наук, професор кафедри міжнародної торгівлі, проректор з науково-педагогічної роботи

O. Tsyrkun, ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»

Директор інститут англомовних програм

Посилання

Altbach, P. G. "Globalization and the university: Realities in an unequal world." In J. J. F. Forest and P. G. Altbach (Eds.). International handbook of higher education Dordrecht. The Netherlands: Springer, 121-139.

Andrushenko, V. and V. Moloduchenko. "Akademichna mobilnist: problema realizatsii v Ukraini I sviti." Vusha osvita Ukrainu 1 (2010): 34-42 .

Avshenyuk N. "Internationalizatsiya vushoyi osvitu v umovah globalizatsii svitovogo osvitnyogo procesy." Naukovuy visnuk Chernivetskogo universitety: [zb. nauk. pr.] 468 (2009): 3-11.

Chabala O. "Internatsionalizatsija ta globalizatsija jak kluchovi chunnuki mizhnarodnogo spivrobitnutsva v sferi vushoi osviti." Problemy ta perspectuvu formuvannya natsionalynoji hymanitarno-technichnojio eliti: zb. nauk. pr. By editors Tovazhnyansky, O.G. Romanovsky.Kharkiv: HTU “HPI” 43 (2015): http:// repository.kpi.kharkov.ua/ handle/KhPI-Press/15349. .

Goodman, A. and S. Berdan. Preparing to study in the USA. Institute for International Education, 2016.

Homeriki, O. A. "Internatsionalizatsija I integratsija, jak napryamky globalizatsii osviti: procesi sintezu I duferentsiatsyji." Aktualni problemi sotsiologiji, psyhologiji, pedagogiki 16 (2012): 76-84. http://nbuv.gov.ua/ UJRN/apspp_2012_16_12.

IIE Network for International Educators. Institute of International Education, 2016: 25-32

Internationalisation and Trade in Higher Education, Opportunities and Challenges, OECD. Paris, 2004.

Joint Declaration of the European Ministers of Education: “European Environment in the Higher Education”, Bologna, 19.05.1999. http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_525 .

Knight, J. "Internationalization Remodeled: Definition, Approaches, and Rationales." Journal of Studies in International Education. Amsterdam: SAGE Publicaions, Spring 8, no 1. (2004): 5—31.

Korsak, K. "Nove stolittya-nova vyshcha osvita: aspecti transformatsiji zmisty vishchoji osviti v suchasnomy sviti ta v Ukrajini, shlyahu vdoskonalennya vushchoji osviti z perehodom jiji do bagatoctupenevoji struktury." Vushcha shkola 3/4 (2001): 62-71.

Krasovska, O.J. "Internatsionalizatsuya vushchoji osviti v umovah globalizatsiji svitivigo osvitnyho prostoru." Visnuk Akademiji mutnoji sluzhbi ukrajini. Ser.: Ekonomika 2 (2011): 102-109. retrievable: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vamsue_2011_2946)_13 .

Kremen, V.G. ed. Entsiklopediya osvitu. Akademiya ped. Nauk Ukrainu. K.: Jurinkom Inter, 2008. .

Kremen, V.G., Bolyubash, M.F., Shunkaruk, V.D., Grubinko, V.V. and I.I. Babun. Vushcha osvita Ukrajini I Bolonskyi process: navchalnyi posibnik. Edited by V.G. Kremen.-Ternopil. Navchalna knyga-Bohdan, 2004. .

Lugovyj, V. I. "Evropeyska konceptsyja kompetentnisnogo pidhodu u vishchyi shkoli ta problemi realizatsii v Ukrajini." Visnyk APN Ukrajini 2 (2009): 14-27. .

Meshko, N. P. and O.V. Prusvitla. Internalizatsiya jak dominanta rozvutku globalnogo runku osvitnih poslug: elonomichnyi aspect. http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/9_2015/6.pdf .

Motunova, I.G. "Universitet jak prostir mizkulturnogo dialogy." Visnuk LNU named after Taras Shevchenko 2 (2011): 177-186. .

Nationalny glossariy 2014. http://ihed.org.ua/images/biblioteka/ glossariy Visha osvita_2014_ tempus-office.pdf. .

Prusvitla, O.V. Miznarodne ekonomichne spivrobitnutsvo u naukovotechnologichnyi sferi – perspective osvitnih poslyg. Suchasna Ukraina v globalnomu seredovyshchi: strategichni orienturi ekonomichnogo rozvitku: monograph. Dniepropetrovsk, 2015: 449 -462. .

Rozvitok sistemy zabezpechennya jakosti vushoi osvity v Ukraini: informatsiyno —analytuchnyi oglyad. http://ihed.org.ua/images/iblioteka/rozvitok_sistemi_zabesp_yakosti_VO_UA_2015.pdf.

Sbryjeva, A.A. "Internatsionalisatsyja vishoji osviti: sutnist ponyattya ta sistemni zminu." Pedagogichni nauki. Sumi: SumDPU, 2001: 157-167. .

Soloshenko, V.M. Internatsionalizatsiya universitetski osviti: dosvid nimetskomovnyh krain. Sumi: Mria, 2012. .

Upravlinnya yakisty osviti u vishchih navchalnyh zakladah [text]: navch. Posibnuk.: u 2 chastynah.Ch. 1: teoretuchni zasadu formuvannya system upravlinnya yakistyu nadannya osvitnih poslyg. Edited by V. Zagorskogo. Lviv: LPIDU NADU, 2011. .

Whalley, T. Best practice guidelines for internationalizing the curriculum. http://www.jcu.edu.au/office/tld/teachingsupport/documents/ Whalley-Best-Practice.pdf.

Zabezpechennya yakosti vushchoyi osviti: evropejski krashchi practiki dlya Ukrajinu. Uporyadnyk: T. Dobko. Avtoru: H. Voskoboynukova, M. Golovyanko, S. Grushko ta inshi. http//education-ua.org/ua/analytics/305-zabezpechennyayakosti-vishchoji-osviti-evropejski-krashchi-praktiki – dlya-ukrajini. .

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-12-16

Номер

Розділ

Статті