Концептуальні підходи до міжнародного співробітництва між вищими навчальними закладами
Ключові слова:
Концептуальні підходи, інтернаціоналізація, стратегії інтернаціоналі- зації, міжнародна акредитація, програми спільних дипломів, міжнародне академічне спів- робітництво, якість вищої освіти.Анотація
З урахуванням ключових тенденцій інтернаціоналізації вищої освіти компле- ксно охарактеризовано існуючі концептуально-технологічні підходи до організації та реалізації міжнародного співробітництва між вищими навчальними закладами із проведенням міжнародної акредитації на основі системи якості освіти. Визначено пріоритетні стратегії інтернаціоналізації вищої освіти та види міжнародного академічного співробітництва між університетами з надання освітніх послуг. Обґрунтовано, що найвагомішим проявом інтернаціоналізації вищої освіти є міжнародне співробітництво між університетами щодо надання освітніх послуг, а найвищим рівнем інтернаціоналізації цього сервісу є спільні освітні програми. Здійснено комплексний аналіз вимог міжнародної акредитації до спільних освітніх програм на основі системи вдосконалення якості освіти, доведено її переваги та охарактеризовано відмінні риси, що впливають на вибір та обґрунтування стратегії міжнародного співробітництва, маркетинг та брендинг окремих програм. Конкретизовано технологію міжнародної акредитації спільних програм. Окрему увагу приділено практичній складовій започаткування програм спільних дипломів між українськими та іноземними ВНЗ. Проаналізовано досвід спільних магістерських програм ДВНЗ «Київський національний економічний університету імені Вадима Гетьмана» та бізнес-школи Університету Редлендс, Каліфорнія, США.Посилання
Altbach, P. G. "Globalization and the university: Realities in an unequal world." In J. J. F. Forest and P. G. Altbach (Eds.). International handbook of higher education Dordrecht. The Netherlands: Springer, 121-139.
Andrushenko, V. and V. Moloduchenko. "Akademichna mobilnist: problema realizatsii v Ukraini I sviti." Vusha osvita Ukrainu 1 (2010): 34-42 .
Avshenyuk N. "Internationalizatsiya vushoyi osvitu v umovah globalizatsii svitovogo osvitnyogo procesy." Naukovuy visnuk Chernivetskogo universitety: [zb. nauk. pr.] 468 (2009): 3-11.
Chabala O. "Internatsionalizatsija ta globalizatsija jak kluchovi chunnuki mizhnarodnogo spivrobitnutsva v sferi vushoi osviti." Problemy ta perspectuvu formuvannya natsionalynoji hymanitarno-technichnojio eliti: zb. nauk. pr. By editors Tovazhnyansky, O.G. Romanovsky.Kharkiv: HTU “HPI” 43 (2015): http:// repository.kpi.kharkov.ua/ handle/KhPI-Press/15349. .
Goodman, A. and S. Berdan. Preparing to study in the USA. Institute for International Education, 2016.
Homeriki, O. A. "Internatsionalizatsija I integratsija, jak napryamky globalizatsii osviti: procesi sintezu I duferentsiatsyji." Aktualni problemi sotsiologiji, psyhologiji, pedagogiki 16 (2012): 76-84. http://nbuv.gov.ua/ UJRN/apspp_2012_16_12.
IIE Network for International Educators. Institute of International Education, 2016: 25-32
Internationalisation and Trade in Higher Education, Opportunities and Challenges, OECD. Paris, 2004.
Joint Declaration of the European Ministers of Education: “European Environment in the Higher Education”, Bologna, 19.05.1999. http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_525 .
Knight, J. "Internationalization Remodeled: Definition, Approaches, and Rationales." Journal of Studies in International Education. Amsterdam: SAGE Publicaions, Spring 8, no 1. (2004): 5—31.
Korsak, K. "Nove stolittya-nova vyshcha osvita: aspecti transformatsiji zmisty vishchoji osviti v suchasnomy sviti ta v Ukrajini, shlyahu vdoskonalennya vushchoji osviti z perehodom jiji do bagatoctupenevoji struktury." Vushcha shkola 3/4 (2001): 62-71.
Krasovska, O.J. "Internatsionalizatsuya vushchoji osviti v umovah globalizatsiji svitivigo osvitnyho prostoru." Visnuk Akademiji mutnoji sluzhbi ukrajini. Ser.: Ekonomika 2 (2011): 102-109. retrievable: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vamsue_2011_2946)_13 .
Kremen, V.G. ed. Entsiklopediya osvitu. Akademiya ped. Nauk Ukrainu. K.: Jurinkom Inter, 2008. .
Kremen, V.G., Bolyubash, M.F., Shunkaruk, V.D., Grubinko, V.V. and I.I. Babun. Vushcha osvita Ukrajini I Bolonskyi process: navchalnyi posibnik. Edited by V.G. Kremen.-Ternopil. Navchalna knyga-Bohdan, 2004. .
Lugovyj, V. I. "Evropeyska konceptsyja kompetentnisnogo pidhodu u vishchyi shkoli ta problemi realizatsii v Ukrajini." Visnyk APN Ukrajini 2 (2009): 14-27. .
Meshko, N. P. and O.V. Prusvitla. Internalizatsiya jak dominanta rozvutku globalnogo runku osvitnih poslug: elonomichnyi aspect. http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/9_2015/6.pdf .
Motunova, I.G. "Universitet jak prostir mizkulturnogo dialogy." Visnuk LNU named after Taras Shevchenko 2 (2011): 177-186. .
Nationalny glossariy 2014. http://ihed.org.ua/images/biblioteka/ glossariy Visha osvita_2014_ tempus-office.pdf. .
Prusvitla, O.V. Miznarodne ekonomichne spivrobitnutsvo u naukovotechnologichnyi sferi – perspective osvitnih poslyg. Suchasna Ukraina v globalnomu seredovyshchi: strategichni orienturi ekonomichnogo rozvitku: monograph. Dniepropetrovsk, 2015: 449 -462. .
Rozvitok sistemy zabezpechennya jakosti vushoi osvity v Ukraini: informatsiyno —analytuchnyi oglyad. http://ihed.org.ua/images/iblioteka/rozvitok_sistemi_zabesp_yakosti_VO_UA_2015.pdf.
Sbryjeva, A.A. "Internatsionalisatsyja vishoji osviti: sutnist ponyattya ta sistemni zminu." Pedagogichni nauki. Sumi: SumDPU, 2001: 157-167. .
Soloshenko, V.M. Internatsionalizatsiya universitetski osviti: dosvid nimetskomovnyh krain. Sumi: Mria, 2012. .
Upravlinnya yakisty osviti u vishchih navchalnyh zakladah [text]: navch. Posibnuk.: u 2 chastynah.Ch. 1: teoretuchni zasadu formuvannya system upravlinnya yakistyu nadannya osvitnih poslyg. Edited by V. Zagorskogo. Lviv: LPIDU NADU, 2011. .
Whalley, T. Best practice guidelines for internationalizing the curriculum. http://www.jcu.edu.au/office/tld/teachingsupport/documents/ Whalley-Best-Practice.pdf.
Zabezpechennya yakosti vushchoyi osviti: evropejski krashchi practiki dlya Ukrajinu. Uporyadnyk: T. Dobko. Avtoru: H. Voskoboynukova, M. Golovyanko, S. Grushko ta inshi. http//education-ua.org/ua/analytics/305-zabezpechennyayakosti-vishchoji-osviti-evropejski-krashchi-praktiki – dlya-ukrajini. .
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 T. Obolenska, O. Tsyrkun
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).