Критеріальні основи оцінювання модифікацій транспорних літаків за вартісними показниками
Аннотация
Предметом досліджень у статті обрано процес формування критеріальної бази для оцінки ефективності проведення модифікаційних змін у літаку транспортної категорії. Метою є розробка критеріїв підтримки прийняття на кожному з етапів життєвого циклу нового літака транспортної категорії рішень щодо доцільності модифікаційних змін, а саме: при проєктуванні, при виробництві та на етапі його експлуатації. Складність задачі полягає в необхідності розробки для кожного етапу окремо моделі оцінки наслідків змінення літака, що у сукупності визначала б інтегральну ефективність його модифікації. Для оцінки ефективності базових літаків, що знаходяться в експлуатації, існує ряд економічних показників їх ефективності, зокрема, вартість літако-години і перевезення однієї тонни вантажу на один кілометр, що лише частково беруться до уваги при аналізі ефективності модифікацій літака, хоча у випадку з літаками транспортної категорії потрібні критерії питомих витрат за весь життєвий цикл як для базового літака, так і для його модифікації. Для їх розробки пропонується метод оцінки вартості усього життєвого циклу літака, а також метод поділу модифікаційних змін за параметрами верхнього рівня (ПМП), який застосовується на етапі проєктування апаратів, і нижнього рівня для етапу експлуатації (ПВЕ). На основі й з урахуванням специфіки вказаних методів розроблено показники додаткових трудовитрат, які виникають при реалізації модифікаційних змін в умовах виробництва й на етапі експлуатації літака. У запропонованих критеріях враховано показники транспортної ефективності модифікацій важкого літака й інтегральної ефективності модифікації з урахуванням вартісних витрат на усіх основних етапах життєвого циклу модифікації. Наукова новизна отриманих результатів полягає в наступному: запропоновано критерії підтримки прийняття на кожному з етапів життєвого циклу нового літака транспортної категорії рішень щодо доцільності модифікаційних змін, тобто при проєктуванні, в умовах виробництва і на етапі її експлуатації. Такі критерії забезпечать інтегральну ефективність модифікації транспортного літака.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2023 Л. В. Капітанова, Д. С. Кірносов, В. І. Рябков
![Лицензия Creative Commons](http://i.creativecommons.org/l/by-nd/4.0/88x31.png)
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NoDerivatives» («Атрибуция — Без производных произведений») 4.0 Всемирная.
Авторы, публикующиеся в этом журнале, соглашаются со следующими условиями:
- Авторы оставляют за собой право на авторство своей работы и передают журналу право первой публикации этой работы на условиях лицензионного договора (соглашения).
- Авторы имеют право заключать самостоятельно дополнительные договора (соглашения) о неэксклюзивном распространении работы в том виде, в котором она была опубликована этим журналом (например, размещать работу в электронном хранилище учреждения или публиковать в составе монографии), при условии сохранения ссылки на первую публикацию работы в этом журнале.
- Политика журнала позволяет размещение авторами в сети Интернет (например, в хранилищах учреждения или на персональных веб-сайтах) рукописи работы, как до подачи этой рукописи в редакцию, так и во время ее редакционной обработки, поскольку это способствует возникновению продуктивной научной дискуссии и позитивно отражается на оперативности и динамике цитирования опубликованной работы (см. The Effect of Open Access).