Експериментальний аналіз міцності вафельних циліндричних відсіків змінної жорсткості. Частина 2. Результати аналізу

Автор(и)

  • Maksim A. Degtyarev Державне підприємство «Конструкторське бюро «Південне» ім. М.К. Янгеля» (49008, Україна, м. Дніпро, вул. Криворізька, 3), Україна
  • Vitaliy G. Danchenko Державне підприємство «Конструкторське бюро «Південне» ім. М.К. Янгеля» (49008, Україна, м. Дніпро, вул. Криворізька, 3), Україна
  • Artem V. Shapoval Державне підприємство «Конструкторське бюро «Південне» ім. М.К. Янгеля» (49008, Україна, м. Дніпро, вул. Криворізька, 3), Україна
  • Konstantin V. Avramov Інститут проблем машинобудування ім. А. М. Підгорного НАН України (61046, Україна, м. Харків, вул. Пожарського, 2/10), Україна https://orcid.org/0000-0002-8740-693X

Ключові слова:

напружено-деформований стан хвостового відсіку, еквівалентні стискальні зусилля, вимірювання переміщень

Анотація

Подані результати експериментального аналізу напружено-деформованого стану хвостового відсіку змінної жорсткості, який спроектований в КБ "Південне". Аналізу піддавалися еквівалентні стискальні зусилля в поперечних перерізах хвостового відсіку без підтримки транспортно-інсталяційного агрегату. Встановлено, що розрахункові та експериментальні стискальні зусилля надзвичайно близькі. Вимірювання деформацій в хвостовому відсіку проводилося в місцях установлення тензорезисторів. Для вимірювання переміщень монтувалися датчики переміщень. Переміщення вимірювалися в шести точках. Вони досліджувалися за максимальних значень навантажень, що відповідають п'ятому та шостому етапам навантаження. Осьові переміщення завжди негативні, що свідчить про стиск оболонки в осьовому напрямку. Експериментально досліджувався напружено-деформований стан хвостового відсіку ракети-носія. Обводові нормальні напруження на декілька порядків менше поздовжніх. Тому обводові напруження не досліджувались. Результати експериментальних досліджень порівнювались з даними чисельного моделювання в програмному комплексі NASTRAN. Метою моделювання було підтвердження працездатності хвостового відсіку при навантаженнях, що виникають під час експлуатації. Іншими словами, конструкція повинна витримати діючі навантаження без руйнування і появи пластичних деформацій. Особлива увага приділялася зонам, які перебували безпосередньо під кронштейнами. Експериментальні результати і дані чисельного моделювання близькі.

Біографії авторів

Vitaliy G. Danchenko, Державне підприємство «Конструкторське бюро «Південне» ім. М.К. Янгеля» (49008, Україна, м. Дніпро, вул. Криворізька, 3)

Кандидат технічних наук

Konstantin V. Avramov, Інститут проблем машинобудування ім. А. М. Підгорного НАН України (61046, Україна, м. Харків, вул. Пожарського, 2/10)

Доктор технічних наук

Посилання

Degtyarev, M. A., Danchenko, V. G., Shapoval, A. V., & Avramov, K. V. (2019). Experimental strength analysis of variable stiffness waffel-grid cylindrical compartments. Part 1. Experimental procedure. Journal of Mechanical Engineering, vol. 22, no. 1, pp. 33–36. https://doi.org/10.15407/pmach2019.01.033

Kobayasi, A. (1990). Eksperimentalnaya mekhanika [Experimental mechanics].Moscow: Mir, 550 p. (in Russian).

Rabotnov, Yu. N. (1988). Mekhanika deformiruyemogo tverdogo tela [Mechanics of a deformable solid]. Moscow: Nauka, 710 p. (in Russian).

Опубліковано

2019-06-20

Номер

Розділ

Динаміка і міцність машин