Створення оптимальної конструкції маслосистеми робочого колеса поворотно-лопатевих гідротурбін

Автор(и)

  • В. Г. Суботін Акціонерне товариство «Турбоатом» (61037, Україна, м. Харків, пр. Московський, 199), Україна https://orcid.org/0000-0002-2489-5836
  • О. С. Бураков Акціонерне товариство «Турбоатом» (61037, Україна, м. Харків, пр. Московський, 199), Україна https://orcid.org/0000-0002-3264-5300
  • В. М. Єфименко Акціонерне товариство «Турбоатом» (61037, Україна, м. Харків, пр. Московський, 199), Україна https://orcid.org/0000-0003-2140-893X
  • А. Ю. Старченко Акціонерне товариство «Турбоатом» (61037, Україна, м. Харків, пр. Московський, 199), Україна https://orcid.org/0000-0001-9347-7059
  • Ю. М. Ковальов ТОВ «Дніпро-Спецгідроенергомонтаж», 04112, Україна, м. Київ, вул. Ігоря Сікорського, б. 8, оф. 20), Україна https://orcid.org/0000-0001-6425-4702
  • В. Л. Рассовський ПрАТ «Укргідроенерго» (07300, Україна, Київська обл., м. Вишгород), Україна https://orcid.org/0000-0001-8600-6881

Анотація

Сформульовано основну мету реконструкції – збільшення терміну експлуатації гідротурбін Дніпровського каскаду, підвищення їх коефіцієнта корисної дії, потужності та екологічної безпеки, розширення діапазону регулювання потужності гідроелектростанцій, забезпечення надійності та підвищення безпеки роботи їх обладнання й споруд, виконання вимог із захисту навколишнього середовища, поліпшення якості електроенергії після реконструкції системи керування. У статті розглянуто та проаналізовано хронологію створення оптимальної конструкції маслопроводу поворотно-лопатевого вертикального гідроагрегату з урахуванням півстолітнього досвіду експлуатації та етапів модернізації гідротурбін Дніпровської ГЕС-2. Узагальнено досвід удосконалення конструкції керування гідроагрегатом та системою маслоприймача від уніфікованої до створення принципово нової конструкції. Внесено зміни в технологію механічної обробки штанг маслосистеми та попереднього контролю. У систему керування впроваджено температурний контроль автоматичного вимкнення агрегату у випадку нагріву втулок маслоприймача. Вдосконалено технологію монтажу маслопроводу та впроваджено поопераційний контроль перевірки центрування монтажу маслопроводу. Внаслідок впровадження комплексу конструкторських і технологічних рішень створено оптимальну конструкцію маслопроводу підвищеної надійності, що зменшило кількість незапланованих простоїв агрегатів, знизило витрати на їхнє технічне обслуговування та забезпечило рекомендовану стандартами циклічність роботи насосів маслонапірної установки і, відповідно, знизило споживання електроенергії на власні потреби. Наведено об’єкти впровадження розробленої конструкції маслопроводу.

Біографія автора

В. Г. Суботін, Акціонерне товариство «Турбоатом» (61037, Україна, м. Харків, пр. Московський, 199)

Кандидат економічних наук

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-30

Номер

Розділ

Енергетичне машинобудування