Оцінка індивідуального ресурсу роторів високого тиску парових турбін атомних електростанцій

Автор(и)

  • О. Ю. Черноусенко Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0002-1427-8068

Анотація

Інтеграція української енергосистеми до європейської є складовою стратегічної мети України – входження до ЄС. Наша держава має достатньо потужні й розвинені газо-, нафтотранспортні й електричні мережі, поєднані з транспортними мережами ЄС і країн СНД, що дозволяє їй брати участь у формуванні Європейської енергетичної політики і спільного енергетичного ринку, відігравати важливу роль в енергетичній співпраці країн СНД і ЄС. У роботі проведено оцінку ресурсних показників роторів високого тиску парових турбін АЕС потужністю 220, 1000 МВт. Застосовано комплексний підхід до дослідження індивідуального ресурсу парових турбін і можливості продовження експлуатації енергетичного обладнання. Для енергоблоків № 6 Запорізької АЕС, № 4 Рівненської АЕС, № 2 Хмельницької АЕС сумарна пошкоджуваність роторів високого тиску дорівнює 59–83%, а залишковий ресурс складає 40604–94383 годин, що дозволяє продовжити експлуатацію на 40–50 тисяч годин. За результатами проведення розрахункових досліджень ресурсних показників роторів високого тиску турбін АЕС сумарна пошкоджуваність роторів високого тиску енергоблоків № 3–5 Запорізької АЕС, № 1 Хмельницької АЕС, № 2, 3 Південно-Української АЕС коливається у межах 85–90%, а залишковий ресурс складає 22403–34494 годин, якщо прийняти допустимий парковий ресурс 270 тисяч годин. Це дозволить продовжити експлуатацію роторів високого тиску парових турбін АЭС на 25 тис. год. Для енергоблоків № 1, 2 Запорізької АЕС, № 1, 2, 3 Рівненської АЕС, № 1 Південно-Української АЕС індивідуальний ресурс роторів високого тиску турбін АЕС вичерпано.

Біографія автора

О. Ю. Черноусенко, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

Доктор технічних наук

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-29

Номер

Розділ

Динаміка і міцність машин